Waar juiste kleur Wandtegel wit zoeken

Pagina: 1
Acties:

• Miboyou
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-01-2023
Hallo, ik heb door herstelwerkzaamheden schade aan een paar badkamertegels die ik wil vervangen. Nu kan ik de excacte kleur tegel-wit niet vinden. Tegel kwam van een bouwmarkt af, dacht Hornbach of Praxis/Gamma, gekocht in 2011.

Iemand een idee waar ik nog meer kan zoeken om deze tegel terug te vinden?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:29
Niet. Dezelfde tegel ga je niet vinden. Zelfs binnen eenzelfde merk zal een kleur of maat altijd iets verschillen na verloop van tijd, zeker als het onherleidbaar bouwmarkt spul is. Ik vind het ook altijd verbazingwekkend dat mensen dat laatste pakje tegels van een tientje terugbrengen ipv ergens op zolder te leggen als backup, maar dat is een ander verhaal.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Niet inderdaad!

En ook zal je dezelfde tegel vinden, die zal uit een andere batch komen en dus ook mogelijk kleur verschil hebben. Ook zal in de badkamer, door vocht, de tegel "verouderen" (kalk, etc.) waardoor een nieuwe tegel direct zal opvallen (meer glans waarschijnlijk).

• Frieks
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-01 15:54
@Miboyou

Ik vrees dat je inderdaad exact dezelfde tegel niet gaat vinden.
Je zou eventueel met een kleurenwaaier kunnen kijken welke kleur het dichtst bij je huidige tegels komt en op basis daarvan de nieuwe tegels uitzoeken.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:29
Dezelfde dikte vinden is al een uitdaging. Als tijdelijke situatie kan je ook accentkleuren gebruiken als 'strooitegel' en die op meerdere plekken toepassen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:31
Als je het merk en leverancier al niet weet dan zal het een hele toer worden om überhaupt iets te vinden wat in de beurt komt.
Dat wordt een paar zaterdagen langs de tegelhandels rijden met een stuk tegel en de precieze maatvoering om iets gelijkend te vinden maar 100% gelijk zal niet lukken al is het maar door veroudering.
Pagina: 1