Beste Tweakers,
Ik ben al enige tijd besluiteloos over hoe ik het beste een afneembare optrekstang tussen 2 muren kan monteren.
Situatie:strip_exif()/f/image/msU2GDEAUunzPEE4AGnIc7VU.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3U5tjFBlNswFnlZvoMj3fvGZ.jpg?f=user_large)
Waar ik voornamelijk over twijfel is of de constructie sterk genoeg is voor het doel en welk schroeven ik het beste kan gebruiken. Ik wil natuurlijk alles in originele staat kunnen herstellen op het moment dat ik ga verhuizen.
Ik ben al enige tijd besluiteloos over hoe ik het beste een afneembare optrekstang tussen 2 muren kan monteren.
Situatie
- Huurappartement. Complex is gebouwd tussen 1980-1990.
- Een muur is van steen, de andere is van beton.
- Afstand tussen de muren is ±2 meter.
- Graag wil ik dat de optrekstang afneembaar is.
- Een afneembare optrekstang tussen of aan de deurpost is geen optie. De deurposten zien er niet al te sterk uit en het bovenste gedeelte is van glas.
- Ik ben van plan turnringen aan deze optrekstang te hangen om mijn workout mogelijkheden te verbreden.
- Waarschijnlijk zal de belasting verder aan de kant van de stenen muur zijn dan in het midden, aangezien ik niet precies in het midden kan staan.
- Steigerbuis van gegalvaniseerd staal (link)
- Bevestigingen aan de muur d.m.v. voetplaten (3 schroeven per stuk) met inleg, waardoor de steigerbuis afneembaar is. (link)
- Alternatief is een houten plank met inleg bevestigen aan de muur:
:strip_exif()/f/image/msU2GDEAUunzPEE4AGnIc7VU.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3U5tjFBlNswFnlZvoMj3fvGZ.jpg?f=user_large)
Waar ik voornamelijk over twijfel is of de constructie sterk genoeg is voor het doel en welk schroeven ik het beste kan gebruiken. Ik wil natuurlijk alles in originele staat kunnen herstellen op het moment dat ik ga verhuizen.
- Wat denken jullie? zijn beide oplossingen haalbaar? Welke zounden jullie aanraden?
- Welke schroeven/pluggen kan ik het beste gebruiken hiervoor?