Oude Windows-installatie draait op nieuwe PC ?!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly44
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-06 11:29
Ik heb de SSD schijf van mijn oude PC in een nieuwe PC geplaatst met het idee daar windows op te installeren.
Tot mijn stomme verbazing boot hij gewoon van de windows installatie van die andere PC. Hij gaf de melding "apparaten voorbereiden" en alles lijkt te werken.
Dacht altijd dat een Windows installatie alleen voor die specifieke hardware was en niet uitwisselbaar zou zijn.
Omdat die Windows een gratis update was van 7 naar 10 , vraag ik me af of ik nog wel updates krijg als gedetecteerd wordt dat de hardware totaal anders is ?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een windows stopt niet met werken als je deze op volledig nieuwe hardware zet, maar kan bij controle van de licentie (echtheidscontrole) wel stoppen en dan krijg je vanzelf de melding dat je Windows niet meer geactiveerd kan worden (maar blijft voorlopig werken).

De precieze methode hoe/wanneer/waarom bepaalde hardware wel/niet wordt gezien als hardware wijziging en of dit je 'activatie' triggert, dat is altijd beetje het onbekende gebied. Dit kan je trouwens gewoon terug kijken in de activatie instellingen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly44
Als ik het goed begrijp kan ik nu al in de activatie instellingen zien of de nieuwe hardware geaccepteerd wordt en of ik updates blijf ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voorlopig wel, ik heb bij wijziging van hardware de situatie gehad waar ik pas na een maand opeens de melding kreeg, bij andere PC's juist vrijwel direct. Ik heb nu een losse licentie, dus of dat nu nog gewijzigd is qua werkwijze, dat weet ik niet.

Maar welke 'soort' licentie had jij vanuit Windows 7? Als dat al een 'vrije' licentie was, zou je inderdaad makkelijker kunnen wisselen van hardware.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Charly44 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:08:
Als ik het goed begrijp kan ik nu al in de activatie instellingen zien of de nieuwe hardware geaccepteerd wordt en of ik updates blijf ontvangen
Nee, de drivers voor je hardware worden sowieso geupdate, maar het kan zijn dat over 1 maand windows begint te piepen over activatie. De activatie keys zitten namelijk in het UEFI/BIOS van je computer; als die voor dezelfde versie zijn (home, pro, etc.) dan gaat het meestal goed

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-09 12:04
Ook na een hardware change kan je je windows heractiveren, volgens mij accepeteren ze een hardware changes 1x per jaar. is dan wel online of telefonisch activeren.
Het ligt er ook maar net allemaal aan wat voor KEY je nou exact hebt.
Dacht altijd dat een Windows installatie alleen voor die specifieke hardware was en niet uitwisselbaar zou zijn.
Vroeger was dit enigszins waar, tegenwoordig gaat Windows veel beter daar mee om, en corrigeert zich zelf waarbij nodig.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly44
Ik had een Windows 7 OEM versie.
Pagina: 1