Vraag

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 23:12

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Mijn huidige Tab A (2016) word toch wel traag, en eigenlijk heel vaak vol, ondanks dat de grote apps op de SD kaart staan. Met de Media Markt BTW dagen en de vakantie voor de deur wil ik misschien toch overstappen naar wat nieuws.

Ik heb voor mijzelf een max budget van €400 aangehouden, en dan kom ik eigenlijk op deze serie uit:

Samsung S6 lite
- Deze is op dit moment de goedkoopste. Voor wat ik er mee wil (tv, netflix, internet maar voornamelijk de krant lezen) zou dit prima moeten zijn. Ik denk echter dat het scherm de minste van de drie is.

Samsung S5e
- het is de oudste, maar sneller dan de S6 lite. Oled scherm, dus betere kijkhoek. Maar ga ik dit echt nodig hebben? Dat blijft lastig.

Ipad 2020
- velen zeggen dat Ipad nog steeds de beste tablet beleving heeft. Maar ik ben vooral bang voor de 32gb capaciteit. Dat lijkt me erg krap, en ik denk dat je niet kunt uitbreiden toch? Plus, ik moet dan naar een nieuw ecosysteem, en vind zelf mijn iphone van het werk verschrikkelijk.

Hoe kijken jullie er tegenaan? Of zie ik nog iets over het hoofd (lenovo, Huawei). Van Lenovo lees ik veel slechte verhalen t.a.v. NPO en Ziggo apps

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:18
Ik spiek even mee, ik loop tegen hetzelfde probleem aan (maar dan met de pricewatch: Samsung Galaxy Tab A WiFi Zwart )

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:03
Als je alleen TV/Netflix kijkt en de krant leest, waarom ben je dan bang dat 32 GB niet voldoende zal zijn. Uitbreiden gaat inderdaad niet.

Voor mij persoonlijk zou ik 100% voor de iPad gaan, waar ik verder echt geen Apple fan ben en gewoon een Android telefoon heb. In mijn ervaring gebruik ik mijn telefoon voor heel veel verschillende dingen en moet er veel opties op zitten die ook makkelijk te bedienen zijn. Dan kom ik toch bij Android uit, zeker gezien de prijs/kwaliteit.

Maar voor een tablet ligt dat mijn inziens anders. Ik gebruik deze ook vooral voor Netflix/YouTube kijken en gewoon internet browsen. Daarmee boeit het ecosysteem/userinterface helemaal niks want 95% van de tijd ga ik vanuit de home screen naar een app en weer terug. Wat wel belangrijk is in mijn ogen:
-Schermkwaliteit
-Accuduur
-Soepelheid/snelheid van het apparaat, userinterface en apps
-Gewicht
-Hoe lang gaat het apparaat mee

Al die zaken zijn dik in orde bij de iPad, en dat voor €350. Ik zou het wel weten, kwalitatief ga je dat met een Android tablet gewoon niet overtreffen.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 23:12

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
ok, ik zag echter in een youtube recensie dat bij de Ipad er zwarte balken bijkomen, terwijl samsung gewoon beeldvullend is. Dat zal toch echt 20-30% schelen ben ik bang. Klopt dit?

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:03
Ja vanwege de beeldverhouding zal je inderdaad waarschijnlijk die zwarte balken hebben bij het TV kijken. Ik moet zeggen dat ik het nog nooit echt hinderlijk heb gevonden, het valt me niet eens echt op.

Voor het lezen van de krant is de 4:3 verhouding van de iPad waarschijnlijk juist weer in het voordeel.