Sis 6205 geeft problemen bij geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 16:57
Ik heb geprobeerd in een oude HP Vectra VE (p166 mhz, 32 mb, Win95osr2) een nieuwe geluidskaartje te plaatsen. Maar na de eerste paar tonen van het MP3tje hangt de computer zichzelf gewoon finaal op. Ook het introductie .wavje van Windows wordt erg krakkemikkig afgespeeld.

Nou denken jullie vast, wat moet dat in V&B, maar na een herinstallatie kwam ik erachter dat het perfect werkte met de standaard PCI VGA drivers, maarja, dan ben je beperkt tot 640x480x4bps, en zodra je de SIS drivers installeerd wordt het 'hopeloos'. En de geluidskaarten werken in andere PC's perfect.

1. Andere geluidskaart helpt niet, zowel de SB PCI128 als de Opti931.
2. Geen IRQ probleem te bekennen, en de geluidskaart op een ander IRQ zetten had geen oplossing.
3. zowel met de drivers van SIS als die van HP geeft het problemen.
4. De PC schijnt verder normaal te werken, maar het processor gebruik hangt wel angstig vaak op de 100% (zonder koetje)
5. Van Windows95 naar Windows98 gaan had weinig zin want Win98 weigerde te booten, en andere besturingssystemen durf ik niet aan met dit apparaat
6. Andere drivers voor de Opti kaart heb ik niet gevonden, en voor de SBpci128 heb ik de nieuwste en de bijgeleverde geprobeerd.
7. Met MIDI's afspelen schijnt de Opti geen problemen te hebben.

Het kaartje is een onboard SIS6205 die het geheugen deelt met het gewone RAM.

Ik vrees dat het gewoon hopeloos is, maar ik weet dat de PC's ook geleverd werden met geluidskaart, dus er is wel iets mogelijk.