Sinds enige tijd heb ik last van een keukenafvoer die slecht doorloopt. Het water blijft in eerste instantie staan in de gootsteen maar na enige tijd loopt het toch door. Als ik een plopper gebruik loopt het water na een paar keer ploppen door, maar het lost het probleem niet structureel op.
Chemische ontstopper heeft tot nu toe geen enkel effect gehad.
Ik heb de siphon losgehaald en daar zit geen verstopping in.
Ter illustratie een foto. Wat ik raar vind is het volgende:
Ik heb twee keer kokend water in de gootsteen gegoten. De eerste keer:
Bij de eerste keer heb ik vooraf chemische ontstopper erin gegoten en enige tijd laten inwerken.
Toen ik de siphon los had, liep het water zonder problemen uit het oranje / rode deel.
Mijn volgende stap is een ontstoppingsveer proberen, maar ik snap even niet waarom het water in dat rode deel blijft staan terwijl daar geen verstopping zit. Kan dat komen door lucht in de afvoer? En zo ja, waar zou dat door kunnen komen?
Chemische ontstopper heeft tot nu toe geen enkel effect gehad.
Ik heb de siphon losgehaald en daar zit geen verstopping in.
Ter illustratie een foto. Wat ik raar vind is het volgende:
Ik heb twee keer kokend water in de gootsteen gegoten. De eerste keer:
- Werd het rood en oranje aangegeven deel echt heet
- Bleef het blauw aangegeven deel koud
- Was het geel aangegeven deel warm
Bij de eerste keer heb ik vooraf chemische ontstopper erin gegoten en enige tijd laten inwerken.
Toen ik de siphon los had, liep het water zonder problemen uit het oranje / rode deel.
Mijn volgende stap is een ontstoppingsveer proberen, maar ik snap even niet waarom het water in dat rode deel blijft staan terwijl daar geen verstopping zit. Kan dat komen door lucht in de afvoer? En zo ja, waar zou dat door kunnen komen?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen