WinRoute PRO en internet delen / port forwarding

Pagina: 1
Acties:

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 07:56
Ik moet een port forwarden (poort 113, authentication (zo goed??) poort, sommige ftp's willen dat ik met een ident@ip inlog.. dat IP wil nog wel lukken, maar die ident ervoor.. dat gaat niet)
Iemand een goed proggie waarmee ik dit snel fix? want dit schiet niet echt op :(

Thanks

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je voor authentication bepaalde poorten nodig hebt staat iets over in de handleiding van Winroute.

Die moet je niet forwarden via de standaard portmapping, maar via de registersleutel die dat bepaald, zo doe je dat voor (bijvoorbeeld) ABN Homenet / internetbankieren ook.

Je kunt zelf ff zoeken want ik heb hem hier niet bij de hand :)

• Weppel
Vet! Bedankt!

• Weppel
Op vrijdag 17 augustus 2001 22:36 schreef Negotiator het volgende:
Als je voor authentication bepaalde poorten nodig hebt staat iets over in de handleiding van Winroute.

Die moet je niet forwarden via de standaard portmapping, maar via de registersleutel die dat bepaald, zo doe je dat voor (bijvoorbeeld) ABN Homenet / internetbankieren ook.

Je kunt zelf ff zoeken want ik heb hem hier niet bij de hand :)
kun je toch even voor me zoeken, krijg het nl niet gevonden in de help file.... thanks

• Roelant
  • Niet online
Accessing FTP server with non-standard ports

If you are behind WinRoute and you are trying to access an FTP server with a port number different from 21, you will not receive a directory listing. In order for this to work you must do the following:
  • Go to the WinRoute machine
  • Turn off the WinRoute engine
  • Go to menu Start->Run on the desktop
  • Type regedit to access the Registry Editor;
  • Find
  • HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/TinySoftware/WinRoute/Module/0
  • Modify SpecParams so that the value is equal to the port number of the FTP server you would like to access
  • Turn WinRoute engine back on.
  • This should allow anyone behind WinRoute to access an FTP server on the Internet with a non-standard port.
Note!
You can specify multiple ports by placing a space between each value.
(Bron)

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Hmm, geloof niet dat dat het probleem is Negotiator, wat wel het probleem is is echter ook nog niet helemaal duidelijk :? Ident wordt bijna nergens meer serieus gebruikt volgens mij. Heb je anders een foutmelding die de ftp-server teruggeeft? En eventueel nog meer gegevens, zoals welke ftp-server, met welk ftp-prog etc...

Poiter.

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 21:53 schreef Poiter het volgende:
Hmm, geloof niet dat dat het probleem is Negotiator, wat wel het probleem is is echter ook nog niet helemaal duidelijk :? Ident wordt bijna nergens meer serieus gebruikt volgens mij. Heb je anders een foutmelding die de ftp-server teruggeeft? En eventueel nog meer gegevens, zoals welke ftp-server, met welk ftp-prog etc...

Poiter.
Was de enige rede die ik zo snel kon bedenken, gezien je als je met NAT werkt standaard een IDENT van de NAT PC gebruikt, ik kan bijv. gewoon met een pc via winroute inloggen op een IRC die dat vereist.

• Weppel
Even duidelijk:
Een Topsite (FTP server waar veel wrz op staat) heeft een ident nodig om in te loggen, dit als extra beveiliging (samen met IP-lock), nu kani k vanuit m'n netwerk niet inloggen op die sites.. dat schiet dus niet op..

BTW. een "site" is een FTP server..
Pagina: 1