Computer start, maar geen inhoud op beeld.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• baskrom
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-10 16:56
Dag,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe case en een nieuw mobo. Deze afgelopen avond vervangen. Wanneer ik de pc weer aanzet draaien de case fans, cpu fan, gpu fans +RGB maar er komt geen inhoud op beeld. Wat kan het zijn? Daarnaast ook heel bijzonder dat mijn muis geen verbinding krijgt en mijn toetsenbord wel. Allebei Corsair en USB. Kan het zien doordat RGB van toetsenbord wel aangaat bij opstarten en bij de muis hoort dat ook zo te zijn.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Alleen mobo + cpu + 1 stick ram en alleen 1 M2 ssd. Fans draaien keurig maar vervolgens geen inhoud op scherm.
- schermen ligt het ook niet aan. Die doen het gewoon en reageren ook keurig op het feit of ik kabels er in of uit haal.
- stekkers gecontroleerd.
- Cmos uit en in gedaan.
- Voor de muis uiteraard andere ingangen gebruikt maar doet het ook niet. Mobo accepteert de muis dus blijkbaar niet.

Wat gebruik ik:
Mobo: Asus Prime H510m-a
I5-11400 (incl stock cooler)
Ballistix ram 2x 8GB
Gigabyte GTX 1070
Kingston a2000 M2 ssd
Be Quiet pure base 500

Tot vandaag gebruikte ik de Asus prime H510m-k als Mobo. Die deed het wel gewoon. Nu heb ik de -a-versie en heb ik dit probleem.

Ik heb zelf het vermoeden dat het Mobo defect is of misschien een update nodig heeft. Hopelijk kunnen jullie helpen.

Beste antwoord (via baskrom op 24-06-2021 23:27)

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-10 14:21
Controleer goed de 12V aansluiting op het moederbord voor de CPU.
Zie dat dit een 8 pins betreft. Zelf eens mijn moederbord vervangen en hierbij exact dezelfde symptomen ervaren als jij omschrijft. Geen piepjes geen beeld verder wel alles draaiend wat fans betreft, bleek de stekker van de voeding naar cpu niet goed te zijn.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:01
Heeft dit bord überhaupt een bios flash knop (om via USB een nieuwe bios erop te zetten zonder cpu / ram te koppelen).
Normaal zou het niet nodig moeten zijn voor 510.

Waarom heb je eigenlijk je bord vervangen?

[ Voor 11% gewijzigd door 99ruud99 op 24-06-2021 05:24 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je een pc speaker liggen die je aan kunt sluiten op de desbetreffende header van je moederbord? Misschien krijg je beep codes.

Kun je het moederbord/set buiten de kast testen?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• baskrom
@99ruud99 , ik weet niet waar een dergelijke knop moet zitten? En inderdaad ik dacht ook dat het bij de 510 niet nodig was. Ik heb hem vervangen omdat hij oa een extra fan aansluiting heeft t.o.v. andere mobo.

@PD2JK ik heb speakers erbij. Ik hoor geen opstart-geluiden o.i.d. Ik kan hem evt wel buiten de kast testen. Daarnaast kan ik ook nog het oude Mobo proberen. Moet ik die weer uit de verpakking halen want had ik al helemaal ingepakt en al voor retour :( Voor de rest heb ik geen extra onderdelen om te testen zoals extra cpu bijv.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:01
Mocht je toch wat anders willen zou ik b560 of h57p pakken, zeker voor een i5 10400...

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:47
Videokaart eruit halen en de monitor aansluiten op het moederbord. Opslag loskoppelen en zien of je in het BIOS kunt komen.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-11 06:06
Wat @Uszka zegt is een goede, wanneer je een nieuwe moederbord installeert, dan staat de output standaard op integrated graphics. Dat houdt in, je moet je monitoren aansluiten op je moederbord.

Daarnaast, maak je nog maar niet te druk om je muis. Er zijn (weinig tot) geen moederborden die specifieke muizen niet accepteren.

Met de vraag of je een PC speaker hebt, bedoeld @PD2JK niet een speaker die je aansluit op de audio-uit poort van je moederbord, maar op de "speaker header". Zie pagina 1-5 bij nummer 16 van deze handleiding: https://dlcdnets.asus.com..._PRIME_H510M-A_UM_WEB.pdf

Pagina 2-4 geeft aan dat je een BIOS update kan doen wanneer je BIOS corrupted is geraakt, maar er staat niet bij dat het zonder compatible CPU kan. Daarnaast vraag ik me af of het handig is om dit uit te voeren.

• baskrom
Dank voor de reacties.

@99ruud99 ter aanvulling, ik heb een niet een 10400 maar een 11400.

@Uszka ik heb al zonder gpu geprobeerd en displayport op Mobo gedaan. Zelfde resultaat als mét gpu.

@sorted.bits ik zal nog even kijken met die speaker. Daarnaast zal ik ook even kijken naar die bios update. Wel bijzonder dat een spliksplinter nieuw Mobo direct corrupted is. Kan helaas niet direct checken omdat ik niet thuis ben.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-11 06:06
baskrom schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:06:
Dank voor de reacties.

@99ruud99 ter aanvulling, ik heb een niet een 10400 maar een 11400.

@Uszka ik heb al zonder gpu geprobeerd en displayport op Mobo gedaan. Zelfde resultaat als mét gpu.

@sorted.bits ik zal nog even kijken met die speaker. Daarnaast zal ik ook even kijken naar die bios update. Wel bijzonder dat een spliksplinter nieuw Mobo direct corrupted is. Kan helaas niet direct checken omdat ik niet thuis ben.
Wederom, BIOS lijkt wel 1 van de laatste dingen die je hoeft te updaten. Verder heb je beide voedingskabels aangesloten op je moederbord?

Misschien maakt DP of HDMI op je moederbord nog uit? Misschien dat ook nog even checken?

Acties:
  • Beste antwoord

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-10 14:21
Controleer goed de 12V aansluiting op het moederbord voor de CPU.
Zie dat dit een 8 pins betreft. Zelf eens mijn moederbord vervangen en hierbij exact dezelfde symptomen ervaren als jij omschrijft. Geen piepjes geen beeld verder wel alles draaiend wat fans betreft, bleek de stekker van de voeding naar cpu niet goed te zijn.

• baskrom
@JDV808 de stekker nogmaals gecontroleerd en helaas nog steeds zelfde probleem.

@sorted.bits misschien een stomme vraag, maar welke kabel moet ik in die header doen? Heb in de handleiding gezien wat die zit, maar welke kabel moet ik daar in doen.

• baskrom
Het is gelukt. Doordat ik las dat ik moest kijken of alles goed was aangesloten alles alsnog een keer bij langs gegaan. Bleek ik gewoon mij RAM er niet goed genoeg in te hebben gedrukt... :(

Nu we er toch zijn, ik heb voor nu alleen mijn m.2 SSD gekoppeld waar al Windows op stond. Na opstarten staat deze in de bios wel als storage maar niet als boot. Gegoogled dat je dan Windows op moet zetten (ik heb USB met Windows installer). Maar is dat noodzakelijk? Dan moet ik weer een schone installatie doen?

• baskrom
Het probleem is inmiddels verholpen.

Iedereen bedankt voor de reacties en de hulp!
Pagina: 1