McAfee overleden door zelfdoding - verwijzing naar St 113?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
@TijsZonderH
nieuws: John McAfee is op 75-jarige leeftijd overleden door zelfdoding in gev...

Is het mogelijk om bij dit artikel een verwijzing naar Stichting 113 te plaatsen, zoals sommige andere media dat doen bij berichten over zelfdoding?

Never mind, dat is zojuist al ingevoegd. Sneller geregeld dan ik het kon vragen. Thx.

[ Voor 35% gewijzigd door KroeT op 23-06-2021 22:10 . Reden: Al aangepast ]

Peace is not simply the absence of war.

Beste antwoord (via KroeT op 24-06-2021 10:45)

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:10

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Bensimpel schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:26:
Wat meer focus op Belgische users mag ook trouwens hoor. (Er komen toch aardig wat Belgen op Tweakers ;) )

Voor BE:
Wie met vragen zit over zelfdoding, kan terecht bij de Zelfmoordlijn op het gratis nummer 1813 en op https://www.zelfmoord1813.be/
Daar had ik dan weer niet aan gedacht en ik wist ook niet dat België ook zo'n initiatief had. Heb ik er gelijk bij gezet, ook voor de volgende keer!

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Great minds think alike, had het net precies toegevoegd!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Wat meer focus op Belgische users mag ook trouwens hoor. (Er komen toch aardig wat Belgen op Tweakers ;) )

Voor BE:
Wie met vragen zit over zelfdoding, kan terecht bij de Zelfmoordlijn op het gratis nummer 1813 en op https://www.zelfmoord1813.be/

[ Voor 11% gewijzigd door Bensimpel op 23-06-2021 23:28 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Bensimpel schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:26:

Voor BE:
Daar had ik dan weer niet aan gedacht en ik wist ook niet dat België ook zo'n initiatief had. Heb ik er gelijk bij gezet, ook voor de volgende keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je kunt dit soort omstandigheden ook niet posten in titel/koptekst.
Zie niet het nut om uitdrukkelijk te melden de wijze van, Dat kan prima in het artikel zelf. Zo 'bescherm' je mensen met dit soort gevoelens ook meer/beter. @TijsZonderH

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 24-06-2021 13:35 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Hackus schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:35:
Je kunt dit soort omstandigheden ook niet posten in titel/koptekst.
Zie niet het nut om uitdrukkelijk te melden de wijze van, Dat kan prima in het artikel zelf. Zo 'bescherm' je mensen met dit soort gevoelens ook meer/beter. @TijsZonderH
Ik denk dat we als media een verantwoordelijkheid hebben om 113 te noemen, maar ik vind het feit dat hij suïcide heeft gepleegd belangrijk genoeg om in de titel te kunnen melden. Dat vind ik ook zwaar wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TijsZonderH schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:15:
[...]

Ik denk dat we als media een verantwoordelijkheid hebben om 113 te noemen, maar ik vind het feit dat hij suïcide heeft gepleegd belangrijk genoeg om in de titel te kunnen melden. Dat vind ik ook zwaar wegen.
Voor oa het AD misschien wel. Hier gaat het om GoT, een Tech-Forum, Waar McAfee qua security een bekend persoon is. Dan is de doodsoorzaak niet zo belangrijk, als het overleden in Spaanse gevangenis.
Ook is de doodsoorzaak nu nog niet vastgesteld, eo bekend gemaakt. en is er nu speculatie die verwijst naar..
Je kunt de 'gevoelige' lezer beschermen door de trigger voor hen er uit te halen, door het niet in Titel en koptekst te bespreken. (Zelfs McAfee zag het niet meer zitten, en pleegde ...)

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 24-06-2021 17:55 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1