Hoe schakel ik mijn deurbel uit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-05 20:25
Ik woon in een flat en wil mijn deurbel uitschakelen. Ik heb een ouderwetse bel met hamertje. Echter lijkt het erop dat ik de bel niet los kan maken, zodat het hamertje zichtbaar is. (zie foto) Anders had ik er karton tussen kunnen doen.

Een andere optie is een draadje losmaken. Alleen lukt het me niet om de stroom uit te schakelen in de meterkast. Het is waarschijnlijk op een andere netwerk aangesloten. Ik zie ook geen draad van de bel lopen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hsw99IC.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7zO84mS.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Stroom wordt gevoed vanuit het centrale paneel beneden normaliter. Dat is niet eenvoudig uit te schakelen, maar het is ook 8 volt, geen 220.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:05
Daarin tegen zijn de twee draadjes op de achterkant wel makkelijk los te halen en met 8 volt kan dat makkelijk terwijl er nog "stroom" op staat.

Staat trouwens geen stroom op zolang hij geen herrie maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:04
Is dit ook de bel die rinkelt als men aanbelt bij de centrale ingang (intercomsysteem)? Of is het alleen voor de beldrukker op de gallerij? Soms is dit gecombineerd, soms zijn het twee aparte systemen.

Heb je een foto van de meterkast zodat we even kunnen meekijken of daar inderdaad niets zit wat aan de bel gerelateerd kan zijn?

Je kunt hoogstwaarschijnlijk gewoon een draadje lostrekken zonder eerst iets uit te schakelen, dit zal een veilige lage spanning zijn.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Denk niet dat dit de intercombel is, maar gewoon bij de voordeur. Gewoon 1 ader loshalen, tape er om heen, en klaar.

Dan is de bel uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gast_
Bedankt voor de reacties! Als ik het zo hoor kan ik gewoon een draadje losmaken, aangezien het een lage voltage is!

Het betreft de deurbel van beneden. In mijn meterkast zie ik maar 3 schakelaren en die heb ik al geprobeerd:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kEg88Mw.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J0FHfEl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:04
Dat is de groepenkast, je meterkast is groter dan de groepenkast. ;) Best kans dat daar toch leidingen doorheen lopen waar je bijvoorbeeld een schakelaar tussen kunt monteren.

Maar makkelijk uit en weer aan schakelen is niet de insteek? Het mag definitief uit? Dan inderdaad voor het draadje gaan.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als het wel de deurbel is van beneden bij de entree, zal je dus nooit weten als er iemand op visite komt, want blijkbaar zit de trafo niet in jouw meterkast maar op het bellenplateu.

Dan de vraag, hoe ga je weten als er iemand de flat in wilt terwijll jouw bel het niet meer doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:47
Deze Grothe deurbel wordt gevoedt door de 8-12VAC spanning uit de centrale intercomvoeding beneden. Meestal ergens onder de trap, of in een hok waar de zekeringen voor de trappenhuisverlichting zitten.

Je kunt aan de chromen bel draaien om het geluid te veranderen, soms tot alleen het zoemgeluid van de spoel met anker achter de bel. Laat iemand maar eens continue op de beldrukker drukken terwijl jij aan de chromen bel draait, dan hoor je wat er gebeurd.
Is dit niet voldoende dan zou ik tussen 1 van de draadjes achter de bel een schakelaartje maken. Kwestie van een van de twee draadjes doorknippen en daartussen de schakelaar in-uit maken, desnoods met langere draden zodat je er beter bij kunt.

De spanning over de draden is als gezegd 8-12 volt dus volledig veilig, die voel je echt niet.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Gast_
Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels de draad losgeschroefd. Voorlopiig laat ik het zo.

Het in en uit schakelen zou ideaal zijn. Thanks voor de de uitleg hoe het moet.

Want het is inderdaad niet ideaal het als het voor altijd uitgeschakeld is. Dat draaien van de bel ga ik proberen als het weer ingeschakeld is!
Pagina: 1