Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijnFlorian
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-12-2024
Hallo beste mede-tweakers,

Ik heb sinds gisteren een chromebook maar heb hier een vraag over. Als ik de app Bestanden open krijg ik bij het bekijken van de standaard mappen een alleen lezen teken te zien. ik kan hierin dus niks wijzigen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4NJX9x_q1x__xutJw60EkKIc7o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MV2h6hJhrvtAgRSdW7Pn9hx9.png?f=user_large
Ik heb al op internet gezocht maar wordt hier ook niet echt wijzer van, Zelf heb ik mijn chromebook al een keer opnieuw ingesteld maar dat werkte helaas ook niet. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Alvast bedankt :)

Met vriendelijke groet,
StijnFlorian

Beste antwoord (via StijnFlorian op 09-07-2021 15:40)

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 10:08

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Het klopt dat je in deze mappen geen bestanden kan zetten. Linksboven de files app heb je 4 knoppen staan: Recent, Audio, Images en Video. Als je hierop klikt worden de meest recente bestanden van het type dat overeenkomt met de naam van de knop weergegeven. Deze bestanden worden geladen vanaf je Google Drive en de lokale opslag van de Chromebook. Omdat deze 4 menu opties alleen een verzameling bestanden weergeven die opgeslagen zijn in Google Drive of op de Chromebook zelf, kan je hier geen bestanden aan toevoegen.

Als je wilt dat hier bestanden bij komen te staan (of weg gaan), zal je deze op Google Drive of op de Chromebook zelf op moeten slaan/verwijderen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is het niet gewoon een standaard map die mee komt vanuit de installatie van ChromeOS en waar dus geen permissies op staan? En wat bedoel je met 'alleen lezen van mappen uitzetten'?

Als je niet wilt kunnen lezen in de map(pen), lijkt het me dat in ChromeOS de toegang tot het filesystem voor de app wordt uitgeschakeld?

Als je naast lezen wilt kunnen schrijven, zul je wellicht de app rechten tot het filesystem wellicht moeten geven? Anders zul je vrees ik de rechten moeten gaan aanpassen. Maar goed, het is niet helemaal helder wat je precies bedoelt.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 23-06-2021 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijnFlorian
@CH4OS

ik wil graag bestanden in deze map kunnen zetten, bewerken en verwijderen want het is volgens mij gewoon een map waar je afbeeldingen in moet kunnen zetten toch? Net zoals je zo´n map hebt in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heeft de app de juiste permissies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijnFlorian
Zou u dat even kunnen uitleggen? Want ik ben niet echt bekend met chrome os.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 10:08

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Het klopt dat je in deze mappen geen bestanden kan zetten. Linksboven de files app heb je 4 knoppen staan: Recent, Audio, Images en Video. Als je hierop klikt worden de meest recente bestanden van het type dat overeenkomt met de naam van de knop weergegeven. Deze bestanden worden geladen vanaf je Google Drive en de lokale opslag van de Chromebook. Omdat deze 4 menu opties alleen een verzameling bestanden weergeven die opgeslagen zijn in Google Drive of op de Chromebook zelf, kan je hier geen bestanden aan toevoegen.

Als je wilt dat hier bestanden bij komen te staan (of weg gaan), zal je deze op Google Drive of op de Chromebook zelf op moeten slaan/verwijderen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1972!
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 04-06-2024
Dit topic is al even oud maar ik zit met hetzelfde. De "alleen lezen" bestanden op mijn chromebook staan niet in mijn Drive maar alleen in Bestanden op de chromebook zelf, onder het kopje afbeeldingen en recent, waar dus alleen lezen bij staat. Je kan het volgens mij nergens verwijderen. ​De bestandslocatie is Afbeeldingen/screenshots. Heeft iemand misschien nog een idee? Is toch raar dat je dat niet kan opschonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1972!
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 04-06-2024
Ah, ik heb het gevonden. Het bestand stond in VLC app. Daar alles verwijderd en nu is het weg. Carry on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Chris1972! schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:49:
Ah, ik heb het gevonden. Het bestand stond in VLC app. Daar alles verwijderd en nu is het weg. Carry on!
Fijn dat het gelukt is. Je mag hier in het vervolg op zich wel een eigen topic voor openen, da's wat handiger; zo'n oud topic omhoogschoppen is vaak wat meer verwarrend. :)
Ik sluit 'm bij deze wel even.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 05-06-2024 09:08 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.