Office 2019 met meerdere gebruikers op één iMac

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRook
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-05 19:14
Net mijn nieuwe Mac 24" ingericht. Alleen nog office. Er zit nogal een prijsverschil tussen office 2019 en microsoft 365. Ik heb de verschillen bekeken en kom tot de conclusie dat 2019 is voor mijn gebruik prima.
Nu is mijn vraag: Mijn vrouw en ik hebben elk een eigen gebruikers omgeving op de Mac. Gaat het werken als ik 1 office 2019 licentie aanschaf ?
Daarmee bedoel ik: houdt het systeem mijn voorkeuren vast als ik in mijn omgeving werk en mijn vrouw in haar omgeving. Samen in hetzelfde bestand werken is voor ons niet nodig.
Lezen er office 2019 gebruikers mee die zo werken ? Hoe ervaren jullie dat ?

Beste antwoord (via RRook op 26-06-2021 13:57)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:14

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

"Microsoft Office 2019 software is licensed on a “per device” basis. Users must assign each Microsoft Office license to a single physical hardware system (“licensed device”). The license permits use of the software on the licensed device."

Je kan dus inderdaad Office 2019 op je mac installeren en door beide accounts gebruiken. Echter ... Office 2019 is op basis van een eenmalige aankoop. Wil je later naar Office 2020 ofzo, dan mag je opnieuw betalen. Office 365 is op abonnement basis en is altijd up-to-date. Als je even goed zoekt kan je Office 365 redelijk goedkoop scoren. Ik haal mijn Office 365 Home Premium al een paar jaar bij Nandu software voor 65 euro per jaar. En dan mag je hem ook nog eens naar 5 familieleden uitdelen :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:18
Zowel privé als zakelijk gebruik ik Office op een Mac. Ik heb zelf gekozen voor Office 365, simpelweg omdat je voor dat geld (10 euro in de maand) veel krijgt. 2019 is volgens mij zowat gelijk aan 365 op de desktop, je hebt gewoon per gebruiker een profiel en instellingen. Als het maar af en toe gebruikt zou je ook kunnen kijken naar de online gratis versies van Word etc…

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:14

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

"Microsoft Office 2019 software is licensed on a “per device” basis. Users must assign each Microsoft Office license to a single physical hardware system (“licensed device”). The license permits use of the software on the licensed device."

Je kan dus inderdaad Office 2019 op je mac installeren en door beide accounts gebruiken. Echter ... Office 2019 is op basis van een eenmalige aankoop. Wil je later naar Office 2020 ofzo, dan mag je opnieuw betalen. Office 365 is op abonnement basis en is altijd up-to-date. Als je even goed zoekt kan je Office 365 redelijk goedkoop scoren. Ik haal mijn Office 365 Home Premium al een paar jaar bij Nandu software voor 65 euro per jaar. En dan mag je hem ook nog eens naar 5 familieleden uitdelen :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Reken voor jezelf uit of je het rendabel vindt om elke 5 jaar een nieuw Office pakket te kopen of maandelijks voor 365 te betalen. Microsoft heeft namelijk de lifecycle van Office gehalveerd per dit jaar dus krijgen de losse edities maar 5 jaar updates.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRook
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-05 19:14
Dank voor jullie reacties. Goed om te lezen dat ik 2019 kan en mag gebruiken zoals ik voor ogen heb.
Ik vind het niet erg om voor software te betalen. Maar als ik de keuze heb tussen een voordelige variant die aan mijn behoefte voldoet en een dure variant met allerlei functionaliteiten die ik niet ga gebruiken. Dan kies ik voor de eerste. Uit het antwoord van microkid blijkt dat dat 2019 kan en mag. Dat wordt dus mijn keuze. Dan zit voor de komende jaren goed.