Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming, Streamen, af en toe een beetje applicatie ontwikkeling.
Games die ik zal gaan spelen zullen Escape From Tarkov, Squad, Arma3, Call of duty Modern Warfare
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb rond de € 1000~1200.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel een Laptop (Lenovo Ideapad 330 15ICH) die ik op dit moment gebruik voor school en gaming. Ik gebruik het als een desktop door middel van een HDMI kabel naar mijn 1920x1080 monitor. Ik heb voor een laptop gekozen omdat ik voor mijn studie een systeem nodig had die mobiel was. Ik vond het beter om 1x een goede laptop te kiezen dan het dubbele uitgeven voor 2 systemen. Nu vond ik het wel tijd om weer terug naar een desktop te gaan in verband met betere performance ik heb sinds dat ik op PC's speel alleen maar framedrops gehad en wil gewoon een goed systeem waarbij ik AAA games kan spelen en streamen met goede performance.
De specs van de laptop:
CPU:
I7 8750H
GPU:
GTX 1050 4GB
RAM:
20 GB DDR4
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, ik wil een compleet nieuw systeem.
Randapparatuur (Muis, Toetsenbord, Koptelefoon, Monitor) heb ik allemaal al..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
NVIDIA GPU en AMD/INTEL CPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje mooi game systeem. Die niet te veel stroom leeg zuipt.
Voor de rest ik hoef geen Wifi, RGB is fijn maar is niet verplicht (Als het kan zou wel iets willen hebben om te showen) Ik heb nooit echt een Gaming PC gehad tot nu toe alleen maar budget PC's in ouwe cases met een all over de place colour scheme.
Ga je overklokken?
Ik heb al meerdere PC's in elkaar gezet maar overklokken heb ik geen verstand van maar ik denk als er wat hulp is denk ik wel dat ik ermee start.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag wat advies. Heb al een lijstje met parts maar misschien heeft iemand anders al ervaring en misschien een ander advies. Een GPU zal ik hopelijk via een NBB drop bemachtigen.
Ook graag wat advies betreft bottlenecks.
Misschien heeft iemand anders een suggestie/Idee voor een systeem rond dezelfde prijs? Alvast bedankt voor de moeite!
Gaming, Streamen, af en toe een beetje applicatie ontwikkeling.
Games die ik zal gaan spelen zullen Escape From Tarkov, Squad, Arma3, Call of duty Modern Warfare
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb rond de € 1000~1200.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel een Laptop (Lenovo Ideapad 330 15ICH) die ik op dit moment gebruik voor school en gaming. Ik gebruik het als een desktop door middel van een HDMI kabel naar mijn 1920x1080 monitor. Ik heb voor een laptop gekozen omdat ik voor mijn studie een systeem nodig had die mobiel was. Ik vond het beter om 1x een goede laptop te kiezen dan het dubbele uitgeven voor 2 systemen. Nu vond ik het wel tijd om weer terug naar een desktop te gaan in verband met betere performance ik heb sinds dat ik op PC's speel alleen maar framedrops gehad en wil gewoon een goed systeem waarbij ik AAA games kan spelen en streamen met goede performance.
De specs van de laptop:
CPU:
I7 8750H
GPU:
GTX 1050 4GB
RAM:
20 GB DDR4
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, ik wil een compleet nieuw systeem.
Randapparatuur (Muis, Toetsenbord, Koptelefoon, Monitor) heb ik allemaal al..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
NVIDIA GPU en AMD/INTEL CPU.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje mooi game systeem. Die niet te veel stroom leeg zuipt.
Voor de rest ik hoef geen Wifi, RGB is fijn maar is niet verplicht (Als het kan zou wel iets willen hebben om te showen) Ik heb nooit echt een Gaming PC gehad tot nu toe alleen maar budget PC's in ouwe cases met een all over de place colour scheme.
Ga je overklokken?
Ik heb al meerdere PC's in elkaar gezet maar overklokken heb ik geen verstand van maar ik denk als er wat hulp is denk ik wel dat ik ermee start.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag wat advies. Heb al een lijstje met parts maar misschien heeft iemand anders al ervaring en misschien een ander advies. Een GPU zal ik hopelijk via een NBB drop bemachtigen.
Ook graag wat advies betreft bottlenecks.
Misschien heeft iemand anders een suggestie/Idee voor een systeem rond dezelfde prijs? Alvast bedankt voor de moeite!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 284,20 | € 284,20 |
1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Plus | € 110,15 | € 110,15 |
1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 3070 Ti Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 87,90 | € 87,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 89,90 | € 89,90 |
Totaal | € 662,05 |