Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:49

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Nadat ik bij mijn ouders de JBL Charge Essential speaker heb kunnen testen, wilde ik iets soortgelijks voor mezelf kopen. De Lidl bood een Silvercrest bluetooth speaker aan, en die heb ik aangeschaft maar bevalt eigenlijk niet; hij is voornamelijk erg lomp en ik zoek wat handzamers. Nu heb ik de volgende met elkaar vergeleken:

https://tweakers.net/pric.../1591466;1250453;1665456/

Wat me opvalt is dat de Charge 5 bijvoorbeeld enkel mono ondersteund, maar wel een subwoofer heeft? Op de website van JBL zelf prijzen ze deze aan als degene die het beste geluid produceert uit hun opstelling. Maar snap niet dat dit dan mono zou zijn. Zie dit op hun eigen website ook niet terug, dus vraag me af of dit een foutje kan zijn in de PW?

Vind dit lastig vergelijken. Ik zoek een waterdichte, handzame speaker (formaat Charge Essential) met een prima geluid er in, en een subwoofer zou leuk zijn. Ik ben niet per se aan JBL gekoppeld, maar zou zo niet weten wat vergelijkbaar is qua kwaliteit, want vermogen zegt natuurlijk ook niet alles.

Wat raden jullie me aan?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:31
De Anker SoundCore Boost is vergelijkbaar met de JBL Flip Essential, je betaalt minder omdat Anker minder geld verspilt aan marketing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
martyw schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:30:
De Anker SoundCore Boost is vergelijkbaar met de JBL Flip Essential, je betaalt minder omdat Anker minder geld verspilt aan marketing...
Thanks! Deze is niet waterdicht zo te zien? Dat zou ik liever namelijk wel hebben.

En de Filp Essential, is die vergelijkbaar met de Charge Essential? Wel minder duur in prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door LankHoar op 23-06-2021 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:10

FeaR

In GoT we trust

LankHoar schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:49:
Wat me opvalt is dat de Charge 5 bijvoorbeeld enkel mono ondersteund, maar wel een subwoofer heeft?
Waar zie je dat? Ik zie bij de Charge 5 overal stereo? Dat is ook de reden dat ik aan de Charge 5 twijfel (en dan met name de Mysteryland Edition), lijkt mij een leuke speaker op één puntje na. Niet compatibel met de Charge 4 om ze aan elkaar te koppelen, toch jammer als de vriendenkring de Charge 4 heeft maar ik zelf de 5 zou willen om stereo. Andere optie die vaak wordt genoemd voor een euro of honderd is de Anker Soundcore Motion+. Stamt meer uit de tijd van de Charge 4 en won vooral wegens beter geluid en stereo. Stereo, wat de Charge 5 dus nu ook heeft.

Tevens schopje naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien dit aankoopadvies is: AUD > CEA

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 23-06-2021 13:45 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
FeaR schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:32:
[...]

Waar zie je dat? Ik zie bij de Charge 5 overal stereo? Dat is ook de reden dat ik aan de Charge 5 twijfel (en dan met name de Mysteryland Edition), lijkt mij een leuke speaker op één puntje na. Niet compatibel met de Charge 4 om ze aan elkaar te koppelen, toch jammer als de vriendenkring de Charge 4 heeft maar ik zelf de 5 zou willen om stereo. Andere optie die vaak wordt genoemd voor een euro of honderd is de Anker Soundcore Motion+. Stamt meer uit de tijd van de Charge 4 en won vooral wegens beter geluid en stereo. Stereo, wat de Charge 5 dus nu ook heeft.

Tevens schopje naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien dit aankoopadvies is: AUD > CEA
In de Pricewatch zie ik dat staan (hij staat als 1.1). Kan incorrect zijn, vond het zelf ook al raar, mono maar wel subwoofer. De Charge 4 staat ook als mono speaker daar, maar jouw bericht lezende is dat dan wel correct? Toch gek, duurdere speaker dan de Charge Essential, maar wel mono terwijl Charge Essential stereo is.

Waar zie je de Mysterland edition trouwens? Klinkt goed :)

Ik ga de Anker Soundcore Motion+ ook eens bekijken, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:10

FeaR

In GoT we trust

LankHoar schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:08:
[...]
Waar zie je de Mysterland edition trouwens? Klinkt goed :)
Nergens, het was de Tomorrowland Editie :$
https://nl.hardware.info/...peaker-tomorrowland-jasje

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1