Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captein
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09-2024
Ik draag tijdens het sporten (vooral roeimachine, maar ook op de (turbo)fiets en hardlopen) een koptelefoon ("oortjes"), op het moment zoiets als deze, maar dan met een kabel er tussen (zoiets zou ik nu misschien kopen als ik niet een beter idee heb).

Ik heb jarenlang goedkope meuk gekocht zoals deze, maar ik zou nu graag draadloos gaan/proberen en de reviews voor de "goedkope meuk" op Amazon is niet zo goed maar de "echte" merken Bose et cetera zie ik ook niet perse zitten: de reviews ook niet perse goed.

Voor nog wat extra context, ik woon in het Verenigd Koninkrijk, en met de Brexit, is het waarschijnlijk makkelijker/goedkoper als ik het hier kan kopen.

Qua budget is het me om het even: ik kan best iets duurder kopen, maar dan moet het wel meegaan: gebruik voor zoiets carrying case, maar ze zullen een moeilijk leven (veel zweet, soms 2+ uur per dag en fysiek, in mijn ervaring met hoe ik er mee omga: er opstaan of er valt iets op) hebben dus misschien goedkoper is beter. Aan de andere kant vindt ik het ook niet erg om een merk te kopen en after-sales te gebruiken als ze toch kapot gaan (dat gaat ongetwijfeld gebeuren).

Geluidskwaliteit maakt me niet uit, wel belangrijk dat het niet noise-cancelling of geluidsuitsluitend is voor tijdens het hardlopen bijvoorbeeld.

Samengevat:
  • Oortjes zoals AirPods (geen kabel) maar wel iets "over de oren" zoals m'n huidige zo dat ze blijven zitten (en ik vind het fijn)
  • Kunnen goed tegen zweet/water/misbruik en/of heeft garantie ervoor en/of is goedkoop
  • Blijven zitten (ik vind "over oren" heen ding zoals nu erg fijn)
  • Laat geluid door (geen noise cancelling, en niet te "uitsluitend")
  • Geluid/microfoon kwaliteit onbelangrijk
  • Beschikbaar in Verenigd Koninkrijk
P.S. Dit is het langste dat ik Nederlands heb getypt in tijden, dus apologies voor de spel-, d/t en andere fouten.

EDIT: Ik gebruik Android telefoon, en blijf dat doen, maar soms zal ik 'm willen connecten met m'n MacBooks (video kijken).

[ Voor 3% gewijzigd door Captein op 23-06-2021 15:14 . Reden: Iets toevoegen ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

In-ear vallen niet onder Consumentenelektronica maar onder Tablets en Telefoons, verhuis ik het topic de goede kant op: CEA > ATT

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 22:40
Nog wel van belang in welk ecosysteem je zit. Gebruik je veel apple spul, dan werken airpods gewoon het fijnst.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:14

Case_C

[Team Carrack]

Met het oog op sporten, en in contact blijven met de omgeving zou deze categorie ook interessant kunnen zijn:
https://tweakers.net/kopt...FlijpJVtJKhobmxsVJsbW0tAA

Werkt vrij aardig met geluid, en je houd je oren vrij voor de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:04
Ik heb de aftershokz aeropex in gebruik, bevallen uitstekend, blijven goed zitten en zijn ook veilig in het verkeer dat je je bewust bent van de omgeving.
https://aftershokz.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captein
Hulleman schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:30:
Nog wel van belang in welk ecosysteem je zit. Gebruik je veel apple spul, dan werken airpods gewoon het fijnst.
Dit heb ik toegevoegd:

"EDIT: Ik gebruik Android telefoon, en blijf dat doen, maar soms zal ik 'm willen connecten met m'n MacBooks (video kijken)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captein
Qua omgeving en zoiets als bone-conducing (nog nooit geprobeerd) is het een beetje moeilijk/misschien heb ik er twee nodig. Zeker voor het fietsen op de weg zou dat mooi zijn, maar op de roeimachine is het juist mooi dat ik iets minder hoor van de (vrij gehorige) flywheel.

Die aftershock zien er mooi uit, wel vrij duur maar met 2 jaar garantie, niet in 2 stukken/klein maar hard verbonden ipv zacht, weet eigenlijk niet of ik dat fijn vind, moet het proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-06 20:17
Als je airpods neemt voor android let er dan wel op dat alleen de Airpods Pro werken op android. Gebruik deze zelf ook op mijn OnePlus6. Gebruik ze zelf ook voor het sporten. Vallen niet uit. Noise cancelling werkt goed en transparency mode is ook erg fijn. Dan kan je nog gewoon geluiden horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik moet eerlijk bekennen dat ik met de mije nog nooit heb gesport, maar ik zou je de volgende combi aan willen raden:

KZ ZS10 Pro
KZ AS09 earhooks
Setje KZ foamtips (zetten zich naar je oor, blijven serieus goed vast zitten).

Heb ze nu in en ik kan serieus hard met mijn hoofd schudden zonder dat ze uit schieten, dus da's prima.
Verder op Ali en co verkrijgbaar, zeer goede geluidskwaliteit en verre van duur. Ik denk dat je voor een euro of 40 klaar moet kunnen zijn. De ZS10pro zit geen case bij, maar die wordt bij de earhooks wel geleverd. Case kan ook laden zonder dat ie aan de USB hangt (zit accu in).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 10:24

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik loop 3-4x per week hard (1 tot 2 uur lopen) en zou vooral aanraden om een koptelefoon te nemen met een extra 'haakje' in je oor zodat ze stevig blijven zitten, ook met regen of met veel zweten. Niets is irritanter dan een hele run elke paar minuten je koptelefoons aandrukken.

Dan is de vraag waar je precies naar op zoek bent. Ik heb in de afgelopen periode meerdere koptelefoons gebruikt, allemaal gekocht via AliExpress en allemaal onder de 30 euro:
  • Fiil T1 Pro - Mijn huidige oordopjes, geweldige geluidskwaliteit voor deze prijs en blijven erg goed zitten tijdens het sporten. Moest er wel even aan wennen, deden in het begin wat pijn aan mijn oren bij langere runs (inmiddels niet meer). Omdat ik er zuinig op ben wissel ik deze af met de QCY QY19 (zie onder)
  • QCY T5 - Deze heb ik bijna 2 jaar gebruikt, ben alleen 1 oordopje kwijtgeraakt tijdens het fietsen in een wolkbreuk. Perfect voor hardlopen, zaten ook comfortabel bij lange runs, alleen op hogere snelheden (bijv. skaten) ging 1 oordopje nog wel eens los zitten
  • QCY QY19 - Deze gebruik ik al 3 jaar standaard voor hardlopen. Ideaal door het 'haakje' waardoor deze steviger in je oor zitten en de batterij gaat aardig lang mee. Heeft na 3 jaar wel zijn beste tijd gehad.
Deze werken stuk voor stuk beter dan de bedrade Philips/JBL/whatsoever sportoordopjes die ik hiervoor gebruikte, en dat voor een prijs tussen de 15 en 30 euro. Veel meer zou ik er ook niet aan uitgeven. Op scarbir.com vindt je nog veel meer reviews.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcello14
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-06 14:54
Ik gebruik al een tijdje de Vidoon F1 titanium.
Zijn voor een paar tientjes te vinden online en geven prima geluid voor bone conducting headphones.
Voordeel is dat je net als met de aftershokz wel al je omgevingsgeluid mee krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:04
Captein schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:15:
Qua omgeving en zoiets als bone-conducing (nog nooit geprobeerd) is het een beetje moeilijk/misschien heb ik er twee nodig. Zeker voor het fietsen op de weg zou dat mooi zijn, maar op de roeimachine is het juist mooi dat ik iets minder hoor van de (vrij gehorige) flywheel.

Die aftershock zien er mooi uit, wel vrij duur maar met 2 jaar garantie, niet in 2 stukken/klein maar hard verbonden ipv zacht, weet eigenlijk niet of ik dat fijn vind, moet het proberen denk ik.
De aftershokz beginnen op de eigen website voor 79 pond, dat is niet super duur.
Ik heb de Aeropex, die 169 pond kosten, en die heb ik zowel aan mijn laptop als telefoon gekoppeld (multipoint Bluetooth heet dat). Deze is van een redelijk soepel rubber.
Enige manier om te weten of het iets is, is het te testen ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haarballetje
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-01 17:41
Ik heb zelf verschillende in ears gebruikt.

Voor "Mooie dingen" het kijken van een serie of iets op de telefoon gebruik ik of de Sony WH1000XM3 (Noise Cancelling over ear) of de Sony WF1000XM3 (Noise Cancelling in-ear). Daarnaast heb ik voor het ram en beukwerk in de sportschool gewoon een cheap setje Qcy T2T's of een setje Redmi Airdots. Gewoon goedkope setjes hooguit 25-30 euro, kwalitatief prima, geluid is ook meer dan genoeg voor een beetje pompen in de gym of hardlopen.

Ik ken mezelf ook te goed en ik ben dus idd ook zo'n ei die of zijn dure Sony headset laat vallen in de gym of er een oortje uitvalt op een loopband en ik hem even platwals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Captein
Ik heb deze gekocht omdat ik meteen iets nodig had, maar voor buiten ga ik denk ik de bone conducting proberen.

Ze vallen onder de categorie "goedkope meuk" denk ik, maar tot nu toe werken ze prima, hoewel ik niet weet hoe lang/goed ze met zweet gaan omgaan, maar omdat ze een chargepod gebruiken, geen USB kabel erin, dus dat zou met sommige van m'n vorige wel geholpen hebben.

Bedankt voor alle input, en zoals ik zei, ik ga met de bone conducting experimenteren en dan rapporteer ik terug.
Pagina: 1