MEDION® ERAZER Defender P10 Gaming laptop (MD 62203)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoobNow
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 03-07-2021
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik ben een niet-hardcore gamer, waarmee ik bedoel dat ik regelmatig games speel, maar meestal games die al enkele jaren oud zijn of minder zwaar. Af en toe wil ik echter ook wel eens wat zwaarder games draaien. Daarnaast ben ik ook bezig met videobewerking, fotobewerking, prutsen met Unity en Godot enz., ...

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Tussen de 1000 en 1500 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Niet echt, maar hij moet wel gemakkelijk verplaatsbaar zijn, dus geen desktop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik heb nu een oude Medion-PC gekocht in 2013: Medion Erazer PC X5382 D. Die kan nog steeds goed mee voor mijn doen, hoewel ik de laatste tijd heel soms toch tegen de grenzen ervan aanloop. Ik heb vooral nood aan een pc die ik al eens mee kan nemen naar een andere kamer, en die hopelijk even lang zal mee kunnen als die oude PC. Hij zou een groot scherm moeten hebben (17") en ook zeker een numeriek toetsenbord. Qua specs wil ik uiteraard niet achteruit gaan ten opzichte van mijn oude PC. Vandaar de keuze voor een laptop, en meerbepaald de ERAZER Defender P10 Gaming laptop (MD 62203). Die is momenteel te koop bij Medion voor 1399 euro:
https://www.medion.com/be...dd--512-gb-ssd-30031482A1
Mijn vraag is nu: is dit een goede prijs voor wat je hiervoor krijgt, of kijk ik beter naar een ander model?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-07 15:05
Op zich veel specs voor 1399, maar een 1660Ti is inmiddels al 2 jaar oud en voor een laptop van 1399 zou ik persoonlijk naar wat anders kijken als gaming een belangrijk doel is.

Bijvoorbeeld deze:

pricewatch: Lenovo Legion 5 17ACH6H (82JY0021MH)

Je gaat dan terug naar 16GB maar wel naar de nieuwste Ryzen 7 5000 serie en naar een Full Power RTX3060. Dat is echt wel veel sneller dan die 1660Ti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19:31
een beetje spelen met de pricewatch levert een model of 5 op: Vergelijking modellen Je zou nog wat kunnen spelen met het werkgeheugen e.d. Opeens heb je meer keuze en dan kom je bijvoorbeeld uit bij een HP Envy 17. Zelf heb ik een wat oudere Envy 17 met intel "I7 - 7de generatie" en die komt nog lekker mee. De nieuwere generaties hebben iets betere specs.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Cinemaskoop schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:06:
Op zich veel specs voor 1399, maar een 1660Ti is inmiddels al 2 jaar oud en voor een laptop van 1399 zou ik persoonlijk naar wat anders kijken als gaming een belangrijk doel is.

Bijvoorbeeld deze:

pricewatch: Lenovo Legion 5 17ACH6H (82JY0021MH)

Je gaat dan terug naar 16GB maar wel naar de nieuwste Ryzen 7 5000 serie en naar een Full Power RTX3060. Dat is echt wel veel sneller dan die 1660Ti.
Nadeel is dat die 16GB RAM mogelijk niet te vervangen is. Maximale hoeveelheid is 16GB. Geen idee of het geheugen vastgesoldeerd is, so-dimm doet vermoeden van niet. Kan nog uitgezocht worden.

Ik zou ook voor deze gaan denk ik. 32GB RAM is niet direct nodig. Ik denk dat je beter voor de CPU + GPU beter kunt gaan. Die zijn erg belangrijk bij gamen. Als de CPU en GPU niet goed zijn, ben je ook niks meer met je 32GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
hoi1234 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:06:
[...]

Nadeel is dat die 16GB RAM mogelijk niet te vervangen is. Maximale hoeveelheid is 16GB. Geen idee of het geheugen vastgesoldeerd is, so-dimm doet vermoeden van niet. Kan nog uitgezocht worden.

Ik zou ook voor deze gaan denk ik. 32GB RAM is niet direct nodig. Ik denk dat je beter voor de CPU + GPU beter kunt gaan. Die zijn erg belangrijk bij gamen. Als de CPU en GPU niet goed zijn, ben je ook niks meer met je 32GB RAM.
Geheugen zit niet vastgesoldeerd. Dat is alleen bij instap modellen of waar de laptop heel dun moet zijn.

Hier zitten gewoon 2 modules van 8 in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Cinemaskoop schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:10:
[...]

Geheugen zit niet vastgesoldeerd. Dat is alleen bij instap modellen of waar de laptop heel dun moet zijn.

Hier zitten gewoon 2 modules van 8 in
Dan is het helemaal een no-brainer. Wel raar dat het maximum dan 16GB is. Zou 2x16GB soms niet compatibel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
hoi1234 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:18:
[...]

Dan is het helemaal een no-brainer. Wel raar dat het maximum dan 16GB is. Zou 2x16GB soms niet compatibel zijn?
Dat bieden ze niet aan af fabriek op de 17” en daardoor is t ook niet getest. In de praktijk kan er gewoon 2x16 in.

Op PSREF staat dat er gewoon 2 sloten zijn

[ Voor 6% gewijzigd door Cinemaskoop op 24-06-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoobNow
Bedankt voor alle reacties!
Ik zie twee problemen met die "no-brainer": ten eerste zijn er blijkbaar "geen actuele prijzen bekend van dit product", en ten tweede, en dit had ik moeten aangeven in mijn openingspost, het is querty, en als Vlaming ben ik azerty gewend. Vooral dat laatste maakt het aantal geschikte toestellen in de Pricewatch veel kleiner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
pricewatch: Lenovo Legion 5 17ACH6H (82JY004XMB, Azerty toetsenbord)

Als je je budget iets kunt verhogen, heb je ook nog een RTX 3070.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoobNow
1500 euro is echt wel de uiterste bovengrens, lager mag altijd! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
NoobNow schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:32:
Bedankt voor alle reacties!
Ik zie twee problemen met die "no-brainer": ten eerste zijn er blijkbaar "geen actuele prijzen bekend van dit product", en ten tweede, en dit had ik moeten aangeven in mijn openingspost, het is querty, en als Vlaming ben ik azerty gewend. Vooral dat laatste maakt het aantal geschikte toestellen in de Pricewatch veel kleiner...
Ja dat had je moeten zeggen :-(
Als je je land op NL zet staan er wel gewoon prijzen in
Pagina: 1