Ik ben op dit moment op vakantie en was een dagje mijn creditcard vergeten mee te nemen. Het bleek dat geen enkel tankstation of tolpoortje mijn beide bankpassen accepteerde. Uiteindelijk maar naar een bank gegaan en daar cash geld gehaald en daar alles mee betaalt. Overal stonden gewoon de Maestro logo's op, dus de pas had het moeten doen. Aangezien de pasjes vrijwel nieuw zijn en altijd in de la liggen (ik betaal vrijwel alles via ApplePay) denk ik niet dat de magneetstrips kapot zijn. De creditcard in dezelfde portemonnaie (die ook al ouder is) doet het wel probleemloos. Kan het zijn dat de magneetstrips gewoon niet meer functioneren op nieuwe kaarten (i.v.m. skimming).
Bij restaurants waar ik de chip gebruik of contactloos betaal werkt het allemaal prima. Het gaat vooral fout bij plekken waar de magneetstrip gebruikt blijkt te worden.
Bij restaurants waar ik de chip gebruik of contactloos betaal werkt het allemaal prima. Het gaat vooral fout bij plekken waar de magneetstrip gebruikt blijkt te worden.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.