Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:41
Ik ben op dit moment op vakantie en was een dagje mijn creditcard vergeten mee te nemen. Het bleek dat geen enkel tankstation of tolpoortje mijn beide bankpassen accepteerde. Uiteindelijk maar naar een bank gegaan en daar cash geld gehaald en daar alles mee betaalt. Overal stonden gewoon de Maestro logo's op, dus de pas had het moeten doen. Aangezien de pasjes vrijwel nieuw zijn en altijd in de la liggen (ik betaal vrijwel alles via ApplePay) denk ik niet dat de magneetstrips kapot zijn. De creditcard in dezelfde portemonnaie (die ook al ouder is) doet het wel probleemloos. Kan het zijn dat de magneetstrips gewoon niet meer functioneren op nieuwe kaarten (i.v.m. skimming).

Bij restaurants waar ik de chip gebruik of contactloos betaal werkt het allemaal prima. Het gaat vooral fout bij plekken waar de magneetstrip gebruikt blijkt te worden.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:39
Bewaar je het pasje in de buurt van magneten? In je telefoonhoesje bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die wordt geactiveerd als je "buiten de eu" aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-07 12:33

Barrycade

Through the...

Vorkie schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:58:
Die wordt geactiveerd als je "buiten de eu" aanzet.
Denk dat er hier een goed punt wordt gemaakt: heb je wel aangezet dat je in het land waar je bent kan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Daarbij, als er een magneetstrip opzit neem ik aan dat die functioneert (mits aangezet inderdaad). Zou toch geen decoy zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-07 10:12

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

En wat zei je bank toen je ze belde voor je hier een topic opende?

Dit is een niet-hulpvaardige, en onvriendelijke reactie die we niet op Tweakers willen zien.

[ Voor 44% gewijzigd door Ardana op 23-06-2021 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:46
PL3X4N schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:29:
En wat zei je bank toen je ze belde voor je hier een topic opende?
Okee, maar hoeveel bankmedewerkers denk jij te kunnen spreken die dit daadwerkelijk weten?

Ik denk dat het antwoord nul benaderd :Y)

Anyway - ik vind de vraag wel interessant. Ik weet dat de strip nog heel lang gewerkt heeft voor legacy support in landen met een slechte financiële infrastructuur. Als ik het goed zeg, dan zijn ze inmiddels een jaar of 5 gedeactiveerd.

Of dat betekent dat ze nu ook niet meer gepopuleerd worden met data, weet ik niet.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:16

heuveltje

KoelkastFilosoof

erwn schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:28:
Daarbij, als er een magneetstrip opzit neem ik aan dat die functioneert (mits aangezet inderdaad). Zou toch geen decoy zijn?
Lijkt me ook onlogisch.
Maar aan de andere kant, als bank bespaar je je 1000'en bezorgde telefoontjes van "mijn nieuwe kaart heeft geen strip meer"

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:43
De magneetstrip staat er nog gewoon op. Maar er staat op die strip ook dat er een chip aanwezig is en als de terminal dat ook ondersteunt, zal de magneetstrip niet geaccepteerd worden. Daarnaast kan het nog uitmaken in welk land je nu zit. Waar ben je op vakantie?

edit: Trouwens, vaak leest een ATM het eerste stukje van een bankkaart magneetstrip uit om te verifiëren dat er wel een bankpas wordt aangeboden. En pas daarna gaat de gleuf open.

[ Voor 25% gewijzigd door celshof op 23-06-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

jeroen3 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:58:
Bewaar je het pasje in de buurt van magneten? In je telefoonhoesje bijvoorbeeld.
Magneten doen quasi niks met magstrips op bankpasjes, of je moet heel sterke hebben. (Hotelkamers e.d. is een ander verhaal; die zijn veel zwakker.)

Het is meer dat transacties ermee gemaakt meestal gewoon niet meer geaccepteerd worden.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 23-06-2021 13:47 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-07 12:54
Helixes schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:35:
[...]

Okee, maar hoeveel bankmedewerkers denk jij te kunnen spreken die dit daadwerkelijk weten?

Ik denk dat het antwoord nul benaderd :Y)

Anyway - ik vind de vraag wel interessant. Ik weet dat de strip nog heel lang gewerkt heeft voor legacy support in landen met een slechte financiële infrastructuur. Als ik het goed zeg, dan zijn ze inmiddels een jaar of 5 gedeactiveerd.

Of dat betekent dat ze nu ook niet meer gepopuleerd worden met data, weet ik niet.
Zit je bij de Rabobank? Die zijn altijd zeer behulpzaam met dit soort vragen hoor.
En je hebt ze in no time te pakken. Voor je ze spreekt zitten ze meestal al op je profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:46
@MarkieNL: Klantenservice bij banken is ongelofelijk duur. Het is een balanceeract tussen klanten het gevoel geven dat ze zo goed mogelijk worden behandeld, maar met zo weinig mogelijk geïnvesteerde tijd en moeite. Natuurlijk maken verschillende banken (eventueel voor verschillende klantsegmenten) verschillende keuzes.

Ja, ik heb me bezig gehouden met knowledge management voor de klantenservice van een grote bank. En, ja. Ik heb vragen van deze strekking ook wel eens gehad. Maar de incidentie van dit type vraag is te laag om de medewerkers van een antwoord te gaan voorzien. Zo zijn er namelijk nog 100.000 vragen. En van al die vragen moet je er dan ook voor zorgen dat ze up-to-date blijven.

Dus zal er iemand aan de customer facing kant van de bank op zoek moeten gaan naar iemand die deze kennis wel heeft, of kan bemachtigen. Dat kost ongelofelijk veel tijd in een organisatie met enkele tienduizenden medewerkers. En, de afweging wordt dan al snel gemaakt om de klant te voorzien van een wenselijk antwoord; een good faith benadering van het juiste antwoord (ook wel: leugen); of een afscheping. De beste klantenservicemedewerker zal de klant tevreden krijgen met een uitleg dat ze het niet weten, en dat het niet de moeite waard is achter het antwoord aan te gaan.

Sowieso geldt voor de Rabobank dat de passen worden uitgegeven door Rabo Nederland. Meestal spreek je met een medewerker van een lokale cooperatie. Van wat ik van de Rabo begrijp is dat het dat nog lastiger maakt om de waarheid op dit soort vragen te vinden.

Nu ja.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:00
[b]celshof in "Heeft een moderne bankpas nog een werkende magneetstrip?"

edit: Trouwens, vaak leest een ATM het eerste stukje van een bankkaart magneetstrip uit om te verifiëren dat er wel een bankpas wordt aangeboden. En pas daarna gaat de gleuf open.
Ha dat had ik dus met mijn oude PIN pas. Ik had hem in een hoesje bij de telefoon, ik haal normaal nooit geld uit de muur totdat het toch een keer nodig was. En ik kon inderdaad de pas er niet eens in krijgen.
Pagina: 1