Op zoek naar een goede HDMI 2.1 Kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een? HDMI 2.1 48gbps kabel 1.5 a 2 meter

Wat is je budget?
Goede kwaliteit, betaalbare prijs. Best bereid om max 40 a 50 euro uit te geven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Wordt aangesloten tussen een ps4 pro en later ps5 en/of xbox series x en mijn Lg G1

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

*knip* laat modereren maar aan ons over. Nu loopt het topic nodeloos off topic. Volgende keer gewoon een report doen, dan kijken wij of er sturing nodig is

[ Voor 110% gewijzigd door br00ky op 23-06-2021 12:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48
*knip*

Modbreak:*knip* eigen inzet ontbreekt volledig in je openingspost. Eigen inzet die verplicht is, zoals te lezen in CAA beleid. Inkoppertjes kan je dan wel verwachten. Prima als je daar gekeken hebt, maar benoem dat dan en geef aan waarom je niet zeker bent in plaats van met het gestrekt been erin te gaan.

Anyway. De prijzen van HDMI kabels lopen gigantisch uit een. Nu zit er wel wat kwaliteits verschil nog tussen kabels al zal dit vaak minimaal zijn. Ik hoef de kabels niet om te stekkeren en lopen niet via een buiten omgeving. Graag jullie input.

[ Voor 67% gewijzigd door br00ky op 23-06-2021 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
r0p schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:05:
Goede kwaliteit, betaalbare prijs. Best bereid om max 40 a 50 euro uit te geven.
Zoveel uitgeven is niet nodig...

https://smile.amazon.de/2...2.1&qid=1624440061&sr=8-6
of
https://www.amazon.co.uk/...itle_o00_s00?ie=UTF8&th=1

Prima kabels.... anders gewoon even zoeken op "certified hdmi 2.1" .

[ Voor 48% gewijzigd door Yowzawood op 23-06-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nou het ding met HDMI kabels is dat het werkt, of niet. Het kan niet "minder" werken, want het is digitaal signaal. Dus gewoon 1 zoeken op bijv allekabels met de vereiste bandbreedte en lengte en gewoon bestellen ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

*knip* laat modereren maar aan ons

[ Voor 92% gewijzigd door br00ky op 23-06-2021 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

r0p schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:05:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een? HDMI 2.1 48gbps kabel 1.5 a 2 meter

Wat is je budget?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Wordt aangesloten tussen een ps4 pro en later ps5 en/of xbox series x en mijn Lg G1
oa CLUB 3d heeft wel goede HDMI kabels

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:18
Ik zou zoiets doen: https://www.reichelt.nl/n...html?&trstct=pos_14&nbc=1
Heb hem zelf ook.
Niet heel duur, wel goede kwaliteit.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:37
Helaas is het met HDMI kabels niet zo eenduidig als "zoek maar via Google". Dan nog, is de reactie hierop onvriendelijker dan nodig (maar snap de irritatie wel een klein beetje, ben het niet eens met de manier van reageren!).

En ja, het werkt of het werkt niet, maar soms heb je kabels dat het werkt, maar af en toe uit valt. Wat ook kan gebeuren is dat de ene kabel in een bepaalde combinatie van apparaten wel werkt en een andere weer niet.

Mijn ervaring met Amazon kabels (zeker als je goed de reviews daar leest) is dat deze betrouwbaar werken als de reviews goed zijn. Maar ook dan kan het een keer voorkomen dat precies jouw combi van apparaten net niet goed werkt. Glasvezel HDMI kabels zijn sowieso het betrouwbaarst, maar duurder dan normaal gesproken nodig is op jouw lengte.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
DennusB schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:21:
Nou het ding met HDMI kabels is dat het werkt, of niet. Het kan niet "minder" werken, want het is digitaal signaal. Dus gewoon 1 zoeken op bijv allekabels met de vereiste bandbreedte en lengte en gewoon bestellen ;)
Beetje onzin natuurlijk..... vele varianten in HDMI versies en dus ook in de bandbreedte die een HDMI kabel aankan. Veel van wat er als HDMI 2.1 verkocht wordt kan de maximale bandbreedte toch niet volledig aan.

En aangezien ze dat o.a. in de handshake bepalen kan je met een mindere kabel dus gewoon naar een aangepaste resolutie en/of verversingssnelheid kijken. Met gewoon beeld.

Als een kabel een 2.1 certificatie heeft dan is de kans groot dat het allemaal optimaal werkt. En dat hoeft amper geld te kosten, voor onder de €20 heb je al een goede kabel.

[ Voor 11% gewijzigd door Yowzawood op 23-06-2021 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Yowzawood schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:31:
[...]

Beetje onzin natuurlijk..... vele varianten in HDMI versies en dus ook in de bandbreedte die een HDMI kabel aankan. Veel van wat er als HDMI 2.1 verkocht wordt kan de maximale bandbreedte toch niet volledig aan.

En aangezien ze dat o.a. in de handshake bepalen kan je met een mindere kabel dus gewoon naar een aangepaste resolutie en/of verversingssnelheid kijken. Met gewoon beeld.
Als jij een gecertificeerde HDMI 2.1 kabel koopt dus niet.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
DennusB schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:31:
[...]

Als jij een gecertificeerde HDMI 2.1 kabel koopt dus niet.
Schrijf dat dan ipv zo'n nietzeggend statement....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-09 16:56

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
https://www.amazon.nl/gp/product/B082J3WYL1

https://www.amazon.nl/gp/product/B089YRKN6N

ik heb deze hdmi kabels gekocht.
beide doen 120hz op mijn lg 4k 48oled.
aangestuurd door mijn pc met een 6900xt

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ctrl-alt-delite
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:56
Eens met alles wat hier boven staat, maar mijn aanvulling zou zijn om altijd HDMI kabels te kopen met draaibare kop. Veel handiger wegwerken zonder dat de stekker strak staat, wat het zwakste punt is.
Pagina: 1