Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Thuis hebben we KPN tv en internet, mobiel zitten we op 2x Vodafone en 1x KPN. De KPN abo heeft geen data, 150 minuten/sms.
De Vodafone abo's: 1x 2GB data + onbeperkt bellen/sms, 1x sim only prepaid.

Nu wil ik graag wat meer data en mijn vrouw iets van data. Wat is slim?? We betalen beide nog net geen €10 voor onze abo's op dit moment, dus dat is echt voor niks!

De beste optie is mijns inziens: ik neem een KPN unlimited data + bellen en dan "geef" ik mijn vrouw data naar behoefte. Voor €25 kan ik dit niet bij Vodafone krijgen..

Alleen totaal bezopen dat ik €25 aansluitkosten moet betalen....

Heeft iemand betere opties?

Werken KPN en t-mobile op hetzelfde netwerk/is de ontvangst hetzelfde? Op mijn werk (grens Duitsland) hebben collega's met T-mobile namelijk geen ontvangst..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pilskes schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:10:
Thuis hebben we KPN tv en internet, mobiel zitten we op 2x Vodafone en 1x KPN. De KPN abo heeft geen data, 150 minuten/sms.
De Vodafone abo's: 1x 2GB data + onbeperkt bellen/sms, 1x sim only prepaid.

Nu wil ik graag wat meer data en mijn vrouw iets van data. Wat is slim?? We betalen beide nog net geen €10 voor onze abo's op dit moment, dus dat is echt voor niks!

De beste optie is mijns inziens: ik neem een KPN unlimited data + bellen en dan "geef" ik mijn vrouw data naar behoefte. Voor €25 kan ik dit niet bij Vodafone krijgen..

Alleen totaal bezopen dat ik €25 aansluitkosten moet betalen....

Werken KPN en t-mobile op hetzelfde netwerk/is de ontvangst hetzelfde? Op mijn werk (grens Duitsland) hebben collega's met T-mobile namelijk geen ontvangst..
via mobiel.nl scoren, daar geen aansluit kosten https://www.mobiel.nl/sim...936-8272:937-6874:plv-275

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:34
@pilskes Waarom perse bij KPN blijven? Als je 2GB per maand gebruikt hoef je toch geen unlimited abonnement? Dan kun je toch beter naar een Simpel/Hollandsnieuwe/etc. oid gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Nee zijn allebei andere netwerken. Kan je de postcode van werk doorgeven dan kan ik kijken hoe de dekking daar is(mag per DM), neem ik ook wel even de Duitse netwerken mee . Bovendien mag je onder de Roam like at home regels gewoon vanuit je NL abonnement gebruikmaken van het Duitse netwerken.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Een beetje off-topic.

Bij Youfone op KPN netwerk is 8GB en 200 minuten voor 10 euro. 15 euro aansluitkosten.
Bij Hollandsnieuwe op vodafone netwerk is 5GB 10 euro, geen aansluitkosten.
Ben en Simpel zitten op het t-mobile netwerk, aangezien dat op je werk slecht is niet vermeld.

[ Voor 9% gewijzigd door NIMIC op 23-06-2021 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:24:
[...]

Nee zijn allebei andere netwerken. Kan je de postcode van werk doorgeven dan kan ik kijken hoe de dekking daar is(mag per DM), neem ik ook wel even de Duitse netwerken mee . Bovendien mag je onder de Roam like at home regels gewoon vanuit je NL abonnement gebruikmaken van het Duitse netwerken.
De postcode is 5915PC, echt een drama met mobiel bereik doordat je telefoon continue blijft schakelen tussen Duits en Nederlands netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 07:43:
@pilskes Waarom perse bij KPN blijven? Als je 2GB per maand gebruikt hoef je toch geen unlimited abonnement? Dan kun je toch beter naar een Simpel/Hollandsnieuwe/etc. oid gaan?
De reden voor overstappen is dat de rest van het gezin dan ook kan profiteren van mijn abo met genoeg internet voor iedereen. Die 2 GB die ik nu gebruik is eigenlijk te weinig, doe vaak dingen op wifi netwerken die niet toereikend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 21:42
NIMIC schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:47:
[...]

Een beetje off-topic.

Bij Youfone op KPN netwerk is 8GB en 200 minuten voor 10 euro. 15 euro aansluitkosten.
Bij Hollandsnieuwe op vodafone netwerk is 5GB 10 euro, geen aansluitkosten.
Ben en Simpel zitten op het t-mobile netwerk, aangezien dat op je werk slecht is niet vermeld.
En dan is er nog Simyo op het KPN netwerk

6GB + 400 minuten voor 12 euro zonder aansluitkosten
16GB + 400 minuten voor 14 euro
30GB + 400 minuten voor 16 euro.

Uiteraard alleen als je ook KPN thuis hebt, de aansluitkosten heb je sowieso niet. En dan heb je nog eventueel 10 euro vriendenkorting en 25 euro cashback via CashbackXL.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Jassy schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:30:
[...]

En dan is er nog Simyo op het KPN netwerk

6GB + 400 minuten voor 12 euro zonder aansluitkosten
16GB + 400 minuten voor 14 euro
30GB + 400 minuten voor 16 euro.

Uiteraard alleen als je ook KPN thuis hebt, de aansluitkosten heb je sowieso niet. En dan heb je nog eventueel 10 euro vriendenkorting en 25 euro cashback via CashbackXL.
Dan mis ik wel de optie om MB's te delen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 21:42
pilskes schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:43:
[...]

Ja dat is waar, dan zou je naar KPN moeten gaan en unlimited samenstellen met het goedkoopste abo.. kosten optellen en kijken of dit voor jou het meest gunstig is.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07:43
Goedkoopste abbo is bij kpn 11,50e per maand voor 2 jaar. Daar krijg je 500mb data voor en 150 bel/smsjes.

Voor dat bedrag heb je vaak al een volwaardig abonnement bij andere mvno providers.

Als je dat dus combineert met een unlimited data abbonement zonder onbeperkt bellen kom je dus uit op +24 euro +11,50= 36,50 voor 2 personen (met onbeperkt bellen 38,50e per maand).

Voor 2 personen is het niet zo slecht, omdat 1 dan onbeperkt hebt en de andere 50GB per maand.

Maar als je dus met nog meer familie leden wilt delen, komt er steeds 11,50 e per maand bij en minder data te delen, volgens mij kom je dan toch al snel beter uit bij een mvno provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Waarom heb je nu drie abbo's?
Ik neem aan dat het om twee telefoons gaat? Waarom dan 1x KPN en 2x Vodafone?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

pilskes schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:02:
[...]

De postcode is 5915PC, echt een drama met mobiel bereik doordat je telefoon continue blijft schakelen tussen Duits en Nederlands netwerk.
Kijk eens zelf op antennekaart.nl voor je postcode en zet de Laout op sectorlayout.

Alle 3 de operator hebben locatie op /aan de Postflat aan de Postweg:

- T-Mobile op 29,3 /31,9 meter hoogte maar antennes staan niet direct op postcode gericht
- Vodafone op 27,9 / 24.4 meter hoogte waarbij de antenne op 24.4 redelijk goed richting je postcode staat(165 graden).
- KPN op 28,2 meter hoogte waarbij 1 antenne(160 graden) redelijk goed op je postcode staat gericht.

Mijn analyse is dat KPN waarschijnlijk beste resultaat geeft gezien de richting en de iets betere hoogte t.o.v. Vodafone. T-Mobile lijkt me geen goed resultaat te geven. Mooie hoogte maar geen antenne in richting postcode.

Vanuit VVV-Venlo stadion is er mogelijk ook nog bereik te verwachten al verwacht ik dat er daar veel Downtilt is om vooral stadion van bereik te voorzien.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Jeroenneman schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:44:
Waarom heb je nu drie abbo's?
Ik neem aan dat het om twee telefoons gaat? Waarom dan 1x KPN en 2x Vodafone?
Ik, vrouw en dochter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:34
pilskes schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:43:
[...]

Waarom wil je perse mb's delen? Als je genoeg hebt aan 5 of 8 GB per sim dan is dat toch niet nodig en ben je alsnog goedkoper.
Pagina: 1