Poging tot hacken Whatsapp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap009
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-10 10:58
Hallo,

Ik heb een vraag over iets waarvan ik denk dat een poging tot het hacken van mijn Whatsapp was.

Ik kreeg gisteravond een melding van Whatsapp dat voor mijn nummer een verificatiecode was aangevraagd. Zo goed als gelijktijdig kreeg ik ook een sms-bericht van een 06-nummer met zo’n code.

De code in dat bericht bleek te kloppen als verficatiecode voor mijn telefoonnummer. Gisteravond nog heb ik met twee andere apparaten een code opgevraagd voor het verifiëren van mijn Whatsapp, toen kreeg ik van een contact dat in mijn berichtenapp “Whatsapp” heet hetzelfde berichtje als dat ik eerder van het 06-nummer kreeg, alleen dan met twee extra witregels, maar wel dus met dezelfde zescijferige code.

Die code heb ik inmiddels gebruikt, om mijn Whatsapp even op een ander apparaat te zetten, zodat in ieder geval de code die ik van het 06-nummer had gekregen niet meer een werkzame code zou zijn.

Wat ik me afvraag zijn twee dingen:
- Hoe kan het dat ik van een voor mij onbekend 06-nummer een correcte code toegestuurd krijg?
- Hoe kan het dat ik op het eerste moment dat ik een melding van Whatsapp kreeg dat een verificatiecode werd aangevraagd geen sms-bericht heb ontvangen van Whatsapp?

Kan iemand me daar misschien meer over uitleggen? Alvast bedankt!

Ik heb verder niet op links geklikt omdat het bericht van een 06-nummer kwam dat ik niet kende. Ik heb ook nog geen berichten ontvangen die vragen naar deze code, dus ook die ligt niet via mij bij iemand anders. Verder heb ik inmiddels ook tweestapsverificatie aangezet bij Whatsapp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
aap009 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:40:
Wat ik me afvraag zijn twee dingen:
- Hoe kan het dat ik van een voor mij onbekend 06-nummer een correcte code toegestuurd krijg?
Omdat WhatsApp die code via dat 06-nummer heeft verstuurd.
Vertrouw nooit zomaar een SMS, ik kan jou ook een SMS sturen waarbij er "WhatsApp" in je scherm staat ipv een 06-nummer.
Er is alleen een bepaald vertrouwen als je zelf de SMS hebt aangevraagd.
aap009 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:40:
- Hoe kan het dat ik op het eerste moment dat ik een melding van Whatsapp kreeg dat een verificatiecode werd aangevraagd geen sms-bericht heb ontvangen van Whatsapp?
Omdat SMS soms lang duurt.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap009
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-10 10:58
Bedankt voor je reactie! Ik heb mijn vraag denk ik niet helemaal duidelijk geformuleerd. Wat ik niet begrijp is waarom ik de keer dat ik de code niet zelf heb aangevraagd een bericht heb gekregen van een 06-nummer en de keren dat ik de code wel zelf aanvroeg als test een bericht kreeg van "WhatsApp".

Alle keren kreeg ik dezelfde melding van de app van Whatsapp, dat er een verificatiecode voor mijn nummer was aangevraagd, alleen de keer dat ik die code niet zelf aanvroeg kwam het sms-bericht met de code dus via een ander nummer binnen.
DJMaze schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:57:
[...]

Omdat WhatsApp die code via dat 06-nummer heeft verstuurd.
Vertrouw nooit zomaar een SMS, ik kan jou ook een SMS sturen waarbij er "WhatsApp" in je scherm staat ipv een 06-nummer.
Er is alleen een bepaald vertrouwen als je zelf de SMS hebt aangevraagd.

[...]

Omdat SMS soms lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenackwurst
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-10 17:33

Kenackwurst

LiquorSnurf

PLS delete...

Heb niet goed zitten lezen, ik had een heel ander probleem...

[ Voor 81% gewijzigd door Kenackwurst op 23-06-2021 13:13 . Reden: sorry ]

Kwaed weer...