Wi-Fi driver werkt niet meer na elke windows update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElChapeau
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Hi,

De laptop van mijn vriendin (Lenovo Gaming 3) praktisch nieuw, heeft een terugkerend probleem.

De wi-fi driver lijkt na elke windows update outdated te zijn, waardoor wifi niet meer werkt.
Op de site is de laatste driver van februari 2021, dus dat is niet meer up to date.

Driver Talent werkte de eerste keer wel, maar krijg ik vandaag ook niet meer voor elkaar.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 21:17
Waarschijnlijk installeert Microsoft met Windows update zijn eigen driver. DIt zijn niet altijd de beste drivers beschikbaar. Het beste de-installeer je deze driver bij apparaatbeheer en installeer je de driver van de laptop leverancier en/of de maker van het wifikaartje.
Een volgend update zal Microsoft dan weer willen updaten. Van tevoren dan even kijken of de wifi driver er weer tussenstaat en deze blokkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
ElChapeau schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:15:
Driver Talent werkte de eerste keer wel, maar krijg ik vandaag ook niet meer voor elkaar. Iemand tips?
Dat soort troep in ieder geval niet meer installeren, dat doet meestal meer kwaad dan goed. Heb je niet gewoon wifi uitstaan via een vaste schakelaar of ander tooltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 16:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

ElChapeau schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:15:
Op de site is de laatste driver van februari 2021, dus dat is niet meer up to date.
Hoezo is een driver die pas 4 maanden geleden uit is gekomen niet meer up to date?

Je kan 2 dingen doen. Of van de website van de leverancier de laatste door de leverancier beschikbaar gestelde driver downloaden. Deze driver wordt door de leverancier geadviseerd om te gebruiken en zou dus 100% compatible moeten zijn met jouw computer.
Anders naar de website van de fabrikant van de wifi adapter gaan en daar de meest recente driver downloaden. Op het moment dat die driver nieuwer is dan wat Windows Update heeft, dan zal die driver niet meer overschreven horen te worden.

Driver Talent zou ik overigens zoals Nielson ook al zei zo snel mogelijk er af gooien. Dat soort programma's zijn in 99,9% van de gevallen troep die nog meer troep op je computer proberen te installeren.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElChapeau
Alright dus als ik het goed begrijp toch wel die driver (in dit geval Realtek) installeren en mogelijk handmatig nog selecteren als Microsoft haar eigen driver voorkeur geeft.

Ik kan niet eens in de netwerk instellingen de Wi-Fi sectie selecteren, staat er gewoon niet tussen.

Hopelijk werkt dit, ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElChapeau
Helaas nog niet gelukt via deze link: https://support.lenovo.co...-ideapad-gaming-3-15imh05

Eerst driver verwijderd uit apparaatbeheer (was al realtek overigens).
Vervolgens nieuwe driver geinstalleerd vanuit USB stick (want geen kabel bij de hand).
Laptop opnieuw opgestart.
Nog altijd geen werkend wi-fi... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElChapeau
Bizar. Nog een paar keer aan-uit gezet en werkt nu ineens wel weer.

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1