Huidig systeem
Aangeschaft eind 2016:
Ik zoek een nieuwe videokaart (en waarschijnlijk nieuwe voeding)
Ik heb van mijn ouders een nieuw 4K-scherm gekregen. Vet lief natuurlijk, maar mijn 1070 trekt dat echt niet meer.
Ik heb zelf de volgende upgrade voor ogen:
Wat is je budget?
Ik was al aan het sparen voor een nieuwe PC, en heb daarvoor tot nu toe 1500 apart gezet. Dat is precies voldoende om de videokaart te upgraden en een nieuwe voeding erin te zetten.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben tevreden over het functioneren van m'n 1070 de afgelopen vijf jaar en ben van nature vrij merktrouw, maar ik sta open voor alternatieven.
Mijn vraag is tweezijdig:
Aan de ene kant de objectieve vragen "Gaat dit allemaal passen en goed op elkaar aansluiten? Ga ik direct bij één van de andere componenten tegen een bottleneck aanlopen? Zijn er alternatieven die ik nog kan overwegen?"
Aan de andere kant de meer subjectieve vragen "Is het het wel waard om nu te upgraden of is het verstandiger om nog een jaartje door te sparen en een volledig nieuw systeem te bouwen? Wat zouden argumenten voor het een of voor het ander zijn?"
Bedankt voor het meedenken!
Aangeschaft eind 2016:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-6500 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 57,90 | € 57,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 750 EVO (retail) 500GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 190,26 |
Ik zoek een nieuwe videokaart (en waarschijnlijk nieuwe voeding)
Ik heb van mijn ouders een nieuw 4K-scherm gekregen. Vet lief natuurlijk, maar mijn 1070 trekt dat echt niet meer.
Ik heb zelf de volgende upgrade voor ogen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G | € 1.399,- | € 1.399,- |
1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 89,90 | € 89,90 |
Totaal | € 1.488,90 |
Wat is je budget?
Ik was al aan het sparen voor een nieuwe PC, en heb daarvoor tot nu toe 1500 apart gezet. Dat is precies voldoende om de videokaart te upgraden en een nieuwe voeding erin te zetten.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben tevreden over het functioneren van m'n 1070 de afgelopen vijf jaar en ben van nature vrij merktrouw, maar ik sta open voor alternatieven.
Mijn vraag is tweezijdig:
Aan de ene kant de objectieve vragen "Gaat dit allemaal passen en goed op elkaar aansluiten? Ga ik direct bij één van de andere componenten tegen een bottleneck aanlopen? Zijn er alternatieven die ik nog kan overwegen?"
Aan de andere kant de meer subjectieve vragen "Is het het wel waard om nu te upgraden of is het verstandiger om nog een jaartje door te sparen en een volledig nieuw systeem te bouwen? Wat zouden argumenten voor het een of voor het ander zijn?"
Bedankt voor het meedenken!