ASUS PCE-AC68 Wireless kaart verbindt niet meer met wifi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:56
Ik heb een ASUS PCE-AC68 kaart die tot voor kort zonder problemen op de PC van mijn zoon, onder Windows 10, altijd zonder problemen gewerkt heeft. Nu heb ik laatst vanwege andere issue op mijn wifi netwerk (allemaal Ubiquity APs), een aantal settings gewijzigd om een "verbetering" te behalen. Van alle devices in huis lijkt nu alleen deze ASUS kaart hier problemen mee te hebben.

Wanneer ik met het 2.4GHz of 5GHz netwerk hier in huis wil verbinden, dan ziet hij het SSID, vraagt om wachtwoord en maakt verbinding. Als ik ipconfig op de cmd line check dan zie ik heel eventjes een IP van de gateway verschijnen, de lokale domain name die ik hier gebruik en dan opeens is ipconfig weer leeg. Hij laat dus nooit een verkregen IP adres zien. Wel het IP vd gateway. Kan ook zijn dat ie tijdelijk wel even een IP heeft maar te snel weer loslaat en ik 't niet zie gebeuren. Als ik in de logging van mijn dns/dhcp server kijk, dan zie ik een IP offer voor dat Mac adres en vervolgens al vrij snel een declined.

Nu is natuurlijk de eerste reactie om 1 voor 1 al de gemaakte settings terug te gaan draaien, maar ik hoopte eigenlijk een hint te vinden over wat 't meest voor de hand liggend is. Ik heb zaken aangepast als minimale snelheid voor 2.4GHz en 5GHz, kanalen vastgezet ipv auto en nog een aantal zaken. (Allemaal genoteerd).

Ik had verwacht dat als netwerk een bepaalde requirement had waar de kaart niet aan kan voldoen, deze niet eens "op de lijn" komt en dus ook niet eens een broadcast kan doen voor een IP adres????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marwatt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:43
Probeer de volgende stappen eens uit te voeren:

(Van
https://www.intel.com/con...82/ethernet-products.html )

In the search box on the taskbar click Start, type command prompt, right-click the command prompt result and then select Run as administrator and confirm.
At the command prompt (decline restarting your machine until you have entered the final command):
Type ipconfig /release and press Enter.
Type ipconfig /flushdns and press Enter.
Type ipconfig /renew and press Enter. (This will stall for a moment.)
Type netsh int ip reset and press Enter. (Don’t restart yet.)
Type netsh winsock reset and press Enter.
Now restart your machine using Start > Power > Restart once more and test to see if the issue is resolved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:56
Well, that's awkward. Zeker weten de PC een paar keer gereboot, zonder resultaat. Vandaag zet ik 'm aan om te testen wat je voorstelt, komt ie zonder problemen op t netwerk.