Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Hi,

Zijn er toevallig mensen op Tweakers die bij Intertrust werken of werkzaam zijn geweest? Heb er binnenkort een sollicitatiegesprek voor een bijbaan. Studeer rechten en vraag mij af of Intertrust goed op je CV staat. Als ik zo op Linkedin kijk, werken er met name hbo-juristen of mensen die het niet gemaakt hebben tot advocaat bij een gerenommeerd kantoor. Lees er verder ook weinig echt positieve reviews over op Glassdoor en als ik zo op internet kijk lijken ze ook ondermaats te betalen.

Aan de andere kant is het wel een groot bedrijf (een van de grootste in die sector), wat mij wel weer een plus lijkt voor op m'n C.V.

Hoor graag ervaringen van mensen die er gewerkt hebben of werkzaam zijn voor deze organisatie.

Dank alvast.

[ Voor 3% gewijzigd door peakrever op 22-06-2021 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Helaas geen ervaring voor je, maar
Aan de andere kant is het wel een groot bedrijf (een van de grootste in die sector), wat mij wel weer een plus lijkt voor op m'n C.V.
Ik zou hier wel voorzichtig mee zijn. Een groot bedrijf is niet persé goed voor je CV, zeker wanneer het bedrijf negatief bekend staat onder mensen die in dezelfde markt werkzaam zijn. De kans is dan des te groter dat de manager die je volgende sollicitatie behandelt zelf negatieve ervaring heeft met dat bedrijf.

Natuurlijk is het wel mooi om ervaring op te doen in een groot bedrijf, maar ik zou liever echte hands-on ervaring willen in een klein bedrijf dan dat je in een enterprise terecht komt waar je maar gewoon een beetje meedraait en niet echt leert of vooruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 06:41
Geen ervaring met het bedrijf.
Maar als het een bijbaantje is neem ik aan dat je een gerelateerde studie volgt.
Als het er bevalt heb je straks een goede plek voor een stage. Relevante ervaring op je CV en je kent dan mensen.

Als het niks blijkt te zijn. Of je leert dat ze slecht bekend staan. Dan laat je ze gewoon van je CV af (even opletten dat het niet op linkedin te zien is). Er vraagt toch niemand naar tenzij je er zelf over begint.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ja, is zo, maar heb nu een prima bijbaan maar ben opzoek naar iets nieuws. Dus als ik overstap, moet het natuurlijk wel een vooruitgang zijn. Wil niet na twee maanden weer bij m'n baas aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Oon schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:56:
Helaas geen ervaring voor je, maar

[...]

Ik zou hier wel voorzichtig mee zijn. Een groot bedrijf is niet persé goed voor je CV, zeker wanneer het bedrijf negatief bekend staat onder mensen die in dezelfde markt werkzaam zijn. De kans is dan des te groter dat de manager die je volgende sollicitatie behandelt zelf negatieve ervaring heeft met dat bedrijf.
Dat maakt toch niet uit? Mensen hebben ook negatieve ervaringen met de belastingdienst, maar toch is het een pluspunt op je CV als je daar gewerkt hebt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.