Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Hallo mensen,

Bij deze wil ik jullie hulp vragen met het vinden van een mogelijke oplossing voor de oude tv van mijn ouders.

Deze tv is spontaan donker geworden aan 1 kant van het scherm. Hierbij zijn verschillende kleuren zichtbaar.

Ik vermoed dat de backlight het begeven heeft. Dat verklaart echter in mijn ogen de vele kleurtjes niet.

Wat denken jullie dat het probleem is en hoe ik dit kan fixen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibA4BFNuGkCr1O5l37D66o68pew=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ysBwYPgxZYWzvTIxRojFDKyc.jpg?f=fotoalbum_medium

Het gaat om het model:

Samsung 4303819290
https://www.bol.com/nl/p/...tv/9200000057103436/?s2a=

[ Voor 36% gewijzigd door johanneslol op 22-06-2021 21:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

Denk dat het tijd is voor een nieuwe dan. Met merk en type van de tv kan iemand misschien nog een tip geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:39:
Denk dat het tijd is voor een nieuwe dan. Met merk en type van de tv kan iemand misschien nog een tip geven.
Zij hebben uiteraard inmiddels al een nieuwe gekocht. 😊 Maar dit is tweakers ;) dus toch nog even kijken of ik er iets mee kan. Weggooien kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-05 23:55
Misschien... Had je die foto beter recht van voren kunnen nemen, met een effen kleur in beeld. Voor mij als leek kan ik zo niets raars zien, maar dat komt ook omdat ik niet weet hoe die tv-achtergrond er uit hoort te zien. Want ik zie wel een donkere balk in het midden, maar jij hebt het zo specifiek over "is spontaan donker geworden aan 1 kant van het scherm" dat ik ervan uitga dat dat het dus kennelijk niet is.

Is de kant die donkerder geworden is (voor de kijker) links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:22
* knip*
Als je niets zinnigs te melden hebt, post dan vooral niet.

[ Voor 84% gewijzigd door S1NN3D op 22-06-2021 23:15 ]

Pagina: 1