Ik ga in september starten met de graduaatsopleiding 'Systeem- en netwerkbeheer' en ga hiervoor een nieuwe laptop aankopen. Heb beslist om mijn oude niet te upgraden aangezien ik m'n scharnier ooit heb moeten lijmen, vrij zwaar en te groot (17 inch game laptop).
Onderstaande zijn de gewenste specs:
geïntegreerde webcam
min. hexa (6) core processor met 12 Threads en 12 MB shared cache
min. 16 GB RAM-geheugen (32GB aanbevolen)
min. 512 GB SSD
scherm van min. 15 inch
dedicated (aparte) grafische kaart met minimaal 4 GB videogeheugen
Wat ga je met je laptop doen?
Zeker niet meer dan in de opleiding aan bod komt; maar vooral virtualiseren zal de zwaarste taak zijn.
CLI, programmeren en de veel voorkomende programmas zoals word
Wat is je budget?
Aangezien ik niet naar 'budget' bouwkwaliteit wil gaan (nav scharnier op mn asus) wil ik rond de 1500 euro kijken.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop om mee te nemen naar school, dus veronderstel geen al te zware, 15 inch.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben momenteel aan het kijken naar Dell en Lenovo, maar alles mag in principe.
Er worden een aantal pc's voorgesteld maar ben vooral op zoek naar een vrij 'neutrale pc' dus geen game achtige dingen
Ik heb al de lenovo thinkbook toegevoegd, maar ik twijfel toch over deze.
Ik wil jullie alvast bedanken voor de hulp! Dit is mn eerste post hier en ben van plan om dit platform meer te gebruiken om op de hoogte te blijven van de tech wereld aangezien ik terug de IT instap
Onderstaande zijn de gewenste specs:
geïntegreerde webcam
min. hexa (6) core processor met 12 Threads en 12 MB shared cache
min. 16 GB RAM-geheugen (32GB aanbevolen)
min. 512 GB SSD
scherm van min. 15 inch
dedicated (aparte) grafische kaart met minimaal 4 GB videogeheugen
Wat ga je met je laptop doen?
Zeker niet meer dan in de opleiding aan bod komt; maar vooral virtualiseren zal de zwaarste taak zijn.
CLI, programmeren en de veel voorkomende programmas zoals word
Wat is je budget?
Aangezien ik niet naar 'budget' bouwkwaliteit wil gaan (nav scharnier op mn asus) wil ik rond de 1500 euro kijken.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop om mee te nemen naar school, dus veronderstel geen al te zware, 15 inch.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben momenteel aan het kijken naar Dell en Lenovo, maar alles mag in principe.
Er worden een aantal pc's voorgesteld maar ben vooral op zoek naar een vrij 'neutrale pc' dus geen game achtige dingen
Ik heb al de lenovo thinkbook toegevoegd, maar ik twijfel toch over deze.
Ik wil jullie alvast bedanken voor de hulp! Dit is mn eerste post hier en ben van plan om dit platform meer te gebruiken om op de hoogte te blijven van de tech wereld aangezien ik terug de IT instap