Hoorapparaat op fabriek?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNG128MB
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 21:10
Juiste forum?

Enfin mijn verhaal:

Sinds 3 maand plots links bijna volledig doof en tinnitus, inspuitingen en hyperbare zuurstof therapie gehad en geen verbetering. Volgens NKO-arts is enkel hoorapparaat nog een oplossing.

ik werk in staalnijverheid (helm op, lawaai, stof, olie,warm,...) en ik hoor de helft van de tijd mijn collega's niet tot hun en mijn ergernis.
Camions rijden me voorbij en ik verschiet me onnozel want ik hoor ze niet aankomen.
etc...

Reeds bij audioloog geweest en ik had gehoopt op passende oplossing? Kan enkel een apparaat achter het oor met interne speaker omdat mijn oor zo zwak is.
Dit lijkt prima als ik thuis ben, maar opt werk ? Bandjes van de helm gaan in de weg zitten en dat ding gaat me rot irriteren van het zweet en de kalk en smeervet. + Helft van de tijd heb ik stoppen in wegens +100dB.

Iemand persoonlijk gelijkaardige ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Je mag je gehoorapparaten ook op proef.
Heb je ze al geprobeerd? Misschien valt het mee met de problemen die je ervaart.
Mijn vrouw zag ook heel veel beren op de weg en viel uiteindelijk ook 100% mee.

Bij van Boxtel krijg je ze in elk geval op proef. Andere audicien vast ook wel.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Leg dit vooral ook voor aan een audicien. Hij kan dan meedenken over specifieke hoortoestel, oorstukje en eventuele inregeling. Misschien met een verschillend programma voor op werk en elders (thuis, onderweg, etc)

Ik verwacht inderdaad dat je ze overal eerst op proef kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05:44

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Bij de schutterij hebben ze vaak oordoppen die knallen filteren maar (volgens mij soms ook) actief spraakgeluiden versterken.

Ik durf alleen niet te zeggen hoe dit zal werken in een fabriek, maar potentieel het proberen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gehoorapparaten doen ook in een lawaaiige omgeving hun werk. Tegenwoordig kun je bepaalde frequenties wel verminderen maar helemaal weghalen zit er niet in. Daarbij komt het ook niet ten goede van de verstaanbaarheid van je collega's. Een groot nadeel van gehoorapparaten in een dergelijke werkomgeving is dat alles wordt versterkt, dus ook de herrie. Daar zit je nou net niet op te wachten.

Wil je gehoorapparaten gebruiken in een omgeving waar ze tot hun recht komen? Dan lijkt het me een aanrader om om je heen te kijken voor een andere functie. Op dit moment ben je een tikkende tijdbom voor het bedrijf. Omdat je een aantal zaken niet (goed) meer hoort kan het zomaar gebeuren dat je daardoor een ongeluk krijgt, met alle gevolgen van dien. Dat lijkt me niet de bedoeling. In een andere functie waarbij je minder gevaar loopt én in een rustigere omgeving je werk kan doen zal het risico verkleind worden.

Wat er verder ook gebeurt, je gehoor krijg je er niet meer mee terug.

Sterkte in ieder geval met je tinnitus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10 18:31
TNG128MB schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:55:

Camions rijden me voorbij en ik verschiet me onnozel want ik hoor ze niet aankomen.
etc...
Misschien ook wel overleggen met je werkgever/bedrijfsarts, dit lijkt me zo niet echt een veilige werkomgeving als je gevaarlijke situaties niet kan horen aankomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNG128MB
Volgende week heb ik afspraak bij een andere audioloog, horen wat die hebben of andere kijk op de zaak want die prijzen swingen me ook de pan uit.

Werd me vandaag als eerste de Starkey livio aangeraden, kan ik ook met de iPhone mee bellen en bij lawaai gewoon uitschakelen met een App.
Heb continue de Iphone bij want werken met checklists, planning etc via App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Al eens met de bedrijfsarts gaan praten? Wellicht als die specifiek is voor je sector (en dus geen ingehuurde groepsbeunhaas) kan die ook nog wat aanbevelen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Ik draag sinds 2,5 jaar gehoorapparaten, maar gehoorapparaten en luide geluiden zijn écht geen goede combi. De enige manier om met gehoorapparaten gehoorbescherming te hebben, is over-ears, en dat kan niet eens in bepaalde omgevingen.

Ik zou dus echt gaan praten met je werkgever of arbo.

Heb je enig idee waardoor je doof geworden bent?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

TNG128MB schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:45:
Volgende week heb ik afspraak bij een andere audioloog, horen wat die hebben of andere kijk op de zaak want die prijzen swingen me ook de pan uit.

Werd me vandaag als eerste de Starkey livio aangeraden, kan ik ook met de iPhone mee bellen en bij lawaai gewoon uitschakelen met een App.
Heb continue de Iphone bij want werken met checklists, planning etc via App.
Prijzen zijn hoog, maar je vergoeding vaak ook. Dus kijk dat ook goed na.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNG128MB
Ardana schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:03:
Ik draag sinds 2,5 jaar gehoorapparaten, maar gehoorapparaten en luide geluiden zijn écht geen goede combi. De enige manier om met gehoorapparaten gehoorbescherming te hebben, is over-ears, en dat kan niet eens in bepaalde omgevingen.

Ik zou dus echt gaan praten met je werkgever of arbo.

Heb je enig idee waardoor je doof geworden bent?
Zomaar ineens was ik links verlamd, kon niet rechtstaan en links doof. Een halve dag op spoed gelegen en een hoop tests gedaan, bloed, ct, mri, niets te vinden.
Dennis1812 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:28:
[...]

Prijzen zijn hoog, maar je vergoeding vaak ook. Dus kijk dat ook goed na.
Belgie is vergoeding standaard €740.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:02
TNG128MB schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:30:
[...]

Zomaar ineens was ik links verlamd, kon niet rechtstaan en links doof. Een halve dag op spoed gelegen en een hoop tests gedaan, bloed, ct, mri, niets te vinden.

[...]

Belgie is vergoeding standaard €740.
Gezien hoe luid je werkomgeving is, kan het zomaar zijn dat je de doofheid hebt opgelopen door die luide omgeving. Al met je baas gepraat over hulp? Kans is aanwezig dat het bedrijf iets kan betekenen in de kosten, want zoals je nu rondloopt ben je "een gevaar" (dingen niet horen, mensen niet horen, gevaarlijke situaties niet op tijd herkennen).

Misschien heeft jullie bedrijf zelfs wel iemand in dienst die ook met dit bijltje heeft gehakt en nog extra kennis kan delen?
Pagina: 1