Netgear switches pin error

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 21:20
Hallo ik heb een vraagje waar ik het antwoord niet op kan vinden, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb een Netgear gs205v2 switch gekocht. Hier was mijn ps4, Nvidia shield, lg oled c7 en een denon avr 1600h reciever op aangesloten.
Via de shield merkte ik toch wat problemen met de snelheid en stabiliteit. Uiteindelijk heb ik een test gedraaid met een cable tester van aliexpress (goedkoop model) en bleek er steeds 1 van de 8 pinnen niet op te lichten als er een kabel met de switch verbonden was. Hierom ging ik uit van een defect en heb ik een Netgear GS208 met 8 poorten aangeschaft. Nu is deze nieuw uit de doos geïnstalleerd en heb ik weer een test gedaan. Nu blijkt met goede kabels weer een pin niet op te lichten, namelijk pin 4. Dit is het geval bij alle poorten.

Kan dit kloppen, hoort dit bij het ontwerp van deze switch? Zijn ze daadwerkelijk beide kapot? Mogelijk is mijn tester niet goed, maar deze heeft mij tot nu toe niet in de steek gelaten. Op goede kabels ligt hij wel alle 8 pinnen op.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Beste antwoord (via jocd op 24-06-2021 19:07)

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 18:38
Met dit test apparaat kan je 0,0 over de switch zeggen. Je sluit de mail unit aan op 1 kant van de kabel en de kleine op de andere kant. Vervolgens maakt die 7+ aders en 1-. Als de - ader goed is de led aan bij het nummer. De - ader schakelt die tellen naar de volgende....

Daze kan je niet gebruiken aan de switch omdat die geen goed signaal afgeeft. Hij betsaat niet voor niets uit 2 units.

Overigens gebruik ik hem wel vaak, maar kom er toch achter dat die zelfs interne kabelbreuk niet vind (blijkbaar maken ze nog contact) maar komt er geen signaal meer over.

[ Voor 23% gewijzigd door ewoutw op 22-06-2021 19:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sluit je nu een cheap ass kabeltester direct aan op de switch ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:35
Ik hoop toch van niet (maar ben bang van wel)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
Fish schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:23:
sluit je nu een cheap ass kabeltester direct aan op de switch ?
Ja, via een cat5e kabel. Jullie reacties klinken niet hoopvol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jocd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:33:
[...]

vaak niet bij de goedkope modelllen.

test even met iperf je verbinding ofzo

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
jocd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:33:
[...]

Stuur eens link van je ali tester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
laurens0619 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:53:
[...]

Stuur eens link van je ali tester
€ 6,19 28%OFF | Computer Netwerk Reparatie Tool Kit Lan Kabel Tester Kniptang Schroevendraaier Tang Krimpen Onderhoud Tool Set Zak
https://a.aliexpress.com/_uuwm2r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
jocd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:00:
[...]

€ 6,19 28%OFF | Computer Netwerk Reparatie Tool Kit Lan Kabel Tester Kniptang Schroevendraaier Tang Krimpen Onderhoud Tool Set Zak
https://a.aliexpress.com/_uuwm2r
Dat is een kabel tester, bedoeling is dat je kabel aan beide kanten eruit haalt en de uiteinden in de 2 blokjes steekt om de aders te testen. Niet aansluiten terwijl die op de switch zit

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 18:38
Met dit test apparaat kan je 0,0 over de switch zeggen. Je sluit de mail unit aan op 1 kant van de kabel en de kleine op de andere kant. Vervolgens maakt die 7+ aders en 1-. Als de - ader goed is de led aan bij het nummer. De - ader schakelt die tellen naar de volgende....

Daze kan je niet gebruiken aan de switch omdat die geen goed signaal afgeeft. Hij betsaat niet voor niets uit 2 units.

Overigens gebruik ik hem wel vaak, maar kom er toch achter dat die zelfs interne kabelbreuk niet vind (blijkbaar maken ze nog contact) maar komt er geen signaal meer over.

[ Voor 23% gewijzigd door ewoutw op 22-06-2021 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@jocd de naam zegt het al. Het is een 'kabeltester', geen switchtester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:22
Wat je daarmee goed kunt testen is of bij zelf geknepen kabeltjes alle verbindingen wel goed doorgedrukt zitten en in de juiste volgorde. Is daarvoor ideaal. Voor elk ander doeleinde niet bedoeld/geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
Oke, superbedankt voor jullie hulp. Dan heb ik het verkeerd gebruikt en kan ik ervan uitgaan dat de switch gewoon werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
jocd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:25:
Oke, superbedankt voor jullie hulp. Dan heb ik het verkeerd gebruikt en kan ik ervan uitgaan dat de switch gewoon werkt!
Hangt er vanaf welke kant van de tester je aan de switch hebt gehangen. Als het de kant was met de batterijen erin heb je je switch gesmoked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
laurens0619 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:38:
[...]

Hangt er vanaf welke kant van de tester je aan de switch hebt gehangen. Als het de kant was met de batterijen erin heb je je switch gesmoked
Dat heb ik inderdaad wel gedaan, hoe zou ik moeten merken dat die 'gesmoked' is? Aan de stabiliteit/snelhied oid? Of zou die uberhaupt niet meer aangaan? Dat laatste is niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
jocd schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:45:
[...]

Dat heb ik inderdaad wel gedaan, hoe zou ik moeten merken dat die 'gesmoked' is? Aan de stabiliteit/snelhied oid? Of zou die uberhaupt niet meer aangaan? Dat laatste is niet het geval
Geen idee, ik heb t nog nooit geprobeerd

Lijkt mij niet gezond voor je switch iig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 13:18
laurens0619 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:20:
[...]

Geen idee, ik heb t nog nooit geprobeerd

Lijkt mij niet gezond voor je switch iig
Je hebt me nieuwsgierig gemaakt.Toch eens proberen thuis met een oude switch.
Pagina: 1