Welke printer aanschaffen als persoon die weinig afdrukt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moxxii
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-10-2024
Sinds kort is er de behoefte ontstaan om een printer te hebben. Eerder kon ik voor die 3 a 4 afdrukjes die ik deed wel even bij mijn ouders terecht. Even bakkie koffie doen en ondertussen wat afdrukken. Nooit een probleem geweest. Echter moet ik tegenwoordig wel iets vaker/meer afdrukken en wordt het handiger om zelf een printer in bezit te hebben i.p.v. steeds heen en weer te kleppen :P

Ik zoek een (simpele) printer
Zoals gezegd, ik druk nu significant meer af dan ik eerder deed. Echter zal dit nog steeds niet super veel zijn. Nu in het begin wel, gezien er een stapel aan dingen afgedrukt moet worden, maar als dat eenmaal ingelopen is, zal dit waarschijnlijk terugzakken naar zo’n hooguit 10 velletjes per maand.
Het hoeft niet fancy te zijn. Scannen kan wanneer nodig met de telefoon, en ik hoef ook niet allemaal extra print services. Het moet gewoon werken, en niet zoals in het verleden we wel eens hadden dat de cartridges uitdrogen en je eerst nieuwe moet kopen om te kunnen printen. Wordt gewoon best duur om te printen dan.

Eisen:
- moet lang stil kunnen staan en daarna weer zonder problemen kunnen printen
- moet kleur kunnen printen
- pré is Airprint vanwege gemakt met Apple devices
- redelijke afdruk kwaliteit. Die keer dat er een afbeelding afgedrukt moet worden (zelden) zou het fijn zijn als deze ook oké er uit ziet

Verder zo simpel mogelijk lijkt me.
Niet die moeilijke inkt services of verplichte registratie om de printer te kunnen gebruiken, etc.

Wat is je budget?
Max €200, maar liefste zo goedkoop mogelijk.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Op het moment staat HP bij mij nou niet echt in de boeken als een top bedrijf vanwege dat gezeur met instant ink en updates waardoor toners en cartridges onklaar gemaakt worden.
Verder ben ik niet heel erg op de hoogte wat er in printer land speelt.

Ik weer dat er cartridge printers, inkt tank printers, laser printers, led printers en weet ik wat nog meer zijn. Cartridge printers heb ik geen goede ervaringen mee. Vooral vanwege het uitdrogen van de cartridges. Is dit bij inkt tank printers ook het geval?

Dit heb ik zelf gevonden:
Eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. Iedere fabrikant lijkt ook 5 printers te hebben die allemaal precies het zelfde lijken te doen qua functies en features maar toch zit er een significant prijsverschil in.

pricewatch: HP Color Laser 150a

pricewatch: Canon LBP621Cw

pricewatch: Kyocera ECOSYS P5021cdn

pricewatch: Epson EcoTank ET-2720

pricewatch: HP Smart Tank Plus 555

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen in dit dilemma.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Laser kan doorgaans beter tegen stilstand, want daar zitten geen inktkoppen in die opdrogen.

Mijn eerste laserprinter heeft het ook 10 jaar gedaan met maar heel af en toe een printje. Mijn vorige helaas maar een jaar of 2, en de wifi verbinding was ook verschrikkelijk (wellicht omdat hij steeds van de stroom af ging wanneer ik hem niet gebruikte. Verbinding maken was heel erg inconsequent).

Na een korte tweede laser heb ik mijn strategie omgegooid en de aller goedkoopste printer die ik kon vinden gekocht. Dat was een of andere canon all-in-one (zoiets als dit) op inkt. All in ones zijn blijkbaar goedkoper dan gewoon printers zonder scanner :?

Ik print niet veel dus die ene keer dat ik print dat ik dan even naar de printer toe moet lopen en het usb kabeltje in mijn laptop moet prikken vind ik geen probleem (moet anders toch naar de printer lopen om de print te pakken ;)),

Ik heb naast die voor mijzelf voor familieleden ook af en toe een printer gekocht, maar de kwaliteit is tegenwoordig in mijn ervaring allemaal ruk. Of je nou laser of inkt, goedkoop of medium van prijs neemt (heb nooit duurder dan 200 euro aangeschaft of aangeraden)... Printers kunnen slecht tegen weinig gebruikt worden, dus vandaar dat ik de hoop heb opgegeven, en voor een 40 euro printer gegaan ben. Hij doet het nu al een jaar of 3, dus qua prijs/levensduur doet hij het erg goed, en als de inktkoppen het niet meer doen, tsja, dan komt er een nieuwe dus!

Dit beantwoord niet echt je vraag, maar wellicht kan je er iets mee :D

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 23:41
Ik zou even goed nadenken of het echt nodig is om in kleur te printen. Als dat toch geen must is dan zou ik een eenvoudige zwart-wit laserprinter kopen. Inktjet kan gewoon niet goed tegen stilstaan.

Zelf mis ik het printen in kleur niet en mijn laserprinter gaat al jaren mee. Ook de toner hoef je niet zo snel bij te vullen.
Voor mij werkt dit het beste.

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:23
Voor jouw usecase hebben wij na tig keer inktcartridges gekocht te hebben besloten om een laserprinter te kopen.
Dit is dan bij ons een giga ding geworden omdat we ook willen kopieren enzovoorts.
Maar net als iedereen boven mij, ga voor een laserprinter. De koppen drogen bij inktjets gewoon uit voor je de volgende keer kunt printen. Heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
In 2016 heb ik de HP Envy 4520 gekocht. Print ook niet al te vaak, maar hij doet het nog prima. Dit model is niet meer verkrijgbaar, maar een goed alternatief schijnt de Deskjet 2710e te zijn.

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

Tens

let me drink about it

Waarom kleur, wat wil je precies in kleur printen?
Foto's in kleur op een budget laser is het net niet. Een laser kleur gehad vanwege werkstukken dochter, maar uiteindelijk gaan we toch voor net printwerk naar de copy shop.
Nu staat alleen de oude zw/laser all-in-one er nog.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moxxii
@EMP @Arunia @Dinmi
Duidelijk, Laser printer dus. Zat ik zelf ook al wel naar te neigen, of anders die inkt tank printers gezien je die dus makkelijk na kunt vullen. Maar als die ook net zo verstopt gaan zitten kan het zelfs nog een duurder grapje zijn lijkt me.

@DoubleTweak @Tens
Super veel print ik niet in kleur, en het is ook geen keiharde must. Tenminste er is zo niet direct iets waarvan ik denk; dat moet echt in kleur en niet anders. Sommige dingen zijn alleen wel een stuk mooier in kleur of beter zichtbaar. Ik geloof niet dat het een dealbreaker zou zijn om geen kleuren laser te hebben.

Welke laser printers zouden jullie allemaal aanbevelen kleur of zwart maakt dan niet uit. Al heeft kleur wel zwaar de voorkeur over zwart. Maar alles is af te wegen en prijs speelt ook zeker een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:03
Ik kijk even in het topic mee :)

ook eigenaar van een inkjet, die altijd slechte prints geeft door uitdroging, terwijl die elke dag om 12:00 een schoonmaak sessie doet, maar blijkbaar alleen de cartridges leeg maakt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-06 17:20
ik heb hier al 10+ jaar een simpele Epson SX515W inktjet all in one staan die het nog steeds prima doet. Soms gebruik ik hem een jaar niet en moet ik daarna de printkoppen een paar keer reinigen dus tegenwoordig probeer ik dat eens per kwartaal te doen om te voorkomen dat dat moet op het moment dat ik wil printen.
Ja ik verbruik waarschijnlijk meer inkt voor onderhoud dan voor printjes maar aangezien een set cartridges €5 kost en minstens 2 jaar meegaat zit ik daar niet mee.

Ik heb wel gemerkt dat het belangrijk is hoe ik de printer afsluit, als hij nog aan staat als ik de stroom er af gooi staan de koppen niet in de bewaar stand en drogen erg snel uit. Als de printer weer stroom krijgt gaat hij niet aan om de koppen goed te zetten. Maar als ik de printer eerst netjes uit doe zet hij de koppen op een rubbertje om uitdrogen te voorkomen en hoef ik de koppen na 3 mnd eigenlijk niet te reinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:08

heuveltje

KoelkastFilosoof

hier iets van een 6 jaar oude Hl2240 zwart-wit laser. die in die tijd misschien 30 keer iets heeft moeten printen. Toner is nog steeds half vol en werkt perfect. Dus +1 voor laser

Alleen windows heeft momenteel de neiging om om de zoveel tijd de werkende printerdriver te overschrijven met een niet werkende |:(

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 23-06-2021 13:48 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:23
@heuveltje je moet even zoeken in WindowsUpdate en daar automatische drive update uitschakelen.
Heb dit jaren lang met een creative geluidskaart gehad met custom drivers die overschreven werd iedere keer.

https://www.google.com/am...ic-driver-updates-windows

[ Voor 20% gewijzigd door Arunia op 23-06-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:08

heuveltje

KoelkastFilosoof

Arunia schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:53:
@heuveltje je moet even zoeken in WindowsUpdate en daar automatische drive update uitschakelen.
Heb dit jaren lang met een creative geluidskaart gehad met custom drivers die overschreven werd iedere keer.

https://www.google.com/am...ic-driver-updates-windows
tnx. moet ik eens naar kijken.
Daar denk ik echter altijd alleen aan als ik weer eens iets niet kan printen, en dan heb ik nooit tijd om het uit te zoeken :P

Hmm dat disabled alle driver updates zo te zien, even afvragen of dat het waard is voor die 3 printjes per jaar :P

[ Voor 9% gewijzigd door heuveltje op 23-06-2021 13:56 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben zelf al jaren erg gelukkig met een eenvoudige Brother HL-L23400W (een zwart/wit laserprinter dus) en die werkt altijd, ook na lang stil staan.

Als alternatief zou je toch ook een inkt abonnement kunnen overwegen. Je verplaatst het risico van te veel patronen nodig te hebben gewoon naar de fabrikant en bij kleine hoeveelheden printen valt de kost ook goed mee. Je hebt dan ook gewoon een kleurenprinter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 23:07
Print zelf ook niet veel. Toevallig een Canon laser printer (Canon i-SENSYS MF643Cdw) uit deze reeks kunnen scoren (nieuw tweedehands): https://www.canon.nl/busi...es/i-sensys-mf640-series/

Werkt prima. Opties te over voor wat ik doe. Print makkelijk vanaf de (Android) telefoon en via WiFi (laptop/PC) Geen flauwekul software. Doe nu 2 a 2,5 jaar met de originele toners. Zijn nog lang niet leeg.

[ Voor 5% gewijzigd door maniac2003 op 23-06-2021 14:26 . Reden: Printer type toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moxxii
@Admiral Freebee
Alleen zo jammer dat je eerst een printer moet kopen, daar zitten als het goed is inkt patronen in die werken met instant ink. Dan moet je daarna nog €1 of €3 per maand betalen (voor 15 of 50 pagina’s per maand). Zeg je het abonnement op, worden meteen je toners onklaar gemaakt. Daardoor moet je eerst nieuwe cartridges aanschaffen voordat je weer kunt printen zonder abbo. Vind ikzelf uiteindelijk wel erg zonde. Daarnaast is het ook onnodig duur gezien je al cartridges koopt bij de printer en je door het instant ink abbo eigenlijk dubbel betaalt voor die dingen.

Dat is wat ik weet en zie van HP instant ink. Geen idee of dat 100% correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
+1 voor zwart-wit laserprinter. Ooit een Hp tweedehandsje op de kop getikt en recentelijk de toner een keer vervangen. Zit met een kabel op het netwerk en doet het altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Had iemand al laser gezegd ?

mijn 24 jaar oude laserjet (6p) doet het nog steeds

wel vervangen door een kleinere en er is een kleuren laser ook bij gekomen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moxxii
Het maakt niet uit wat voor printer het is dat ik koop, als het maar laser is?
Of zijn er nog bepaalde merken of printers die jullie aanraden, of juist afraden?
Kom er zelf helaas niet uit. Al die benamingen en printers die op het oog het zelfde lijken te doen en dezelfde functies hebben, maar wel voor een verschillende prijs…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptKemel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-05 17:17
Kijk of je bij een fototerminal van een drogist in de buurt niet gewoon ook A4 kunt printen.

Hoe vaak heb je direct een print nodig? Zelden. Ik betaal graag 10 cent per z/w afdruk als ik me dan geen zorgen hoef te maken over inkt/toner, papier, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
Ik zou voor een Brother laserprinter gaan. Had er thuis 1 staan die meer dan 1 jaar zonder problemen meegegaan is. Kan ook gewoon 123inkt toners bestellen, en eens in de (heel veel) tijd moet de drum vervangen worden. (ongeveer eens in de 20k-25k printjes)

Nu op het werk ook al weer 3 jaar de Brother HL-L2350DW staan. Doet dubbelzijdig, zwart-wit en werkt gewoon.
Afbeeldingen printen zou ik geen laserprinter voor aanraden, ook geen kleuren laserprinters.
Al met al, afgelopen jaren heb ik eigenlijk slechts 1 keer echt een kleurenprint nodig gehad, dat heb ik toen in de supermarkt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 17:32
Samsung M2020 (b/w).

Enorm simpel, goedkoop (incl toner) én met AirPrint.

Enige ding is dat de MacOS driver redelijk brak is.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:12

CeesKees

I rest my Kees

Vorig jaar een hp laser 107w met extra cardridge gekocht. Voorlopig kan ik 1500 pagina’s vooruit.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou even goed op de specs letten. ik zocht eentje met bekabelde lan-verbinding, Airprint, dubbelzijdig printen en scannen met documentinvoer. Uiteindelijk via V&A een HP M227 gekocht voor weinig.

[ Voor 38% gewijzigd door Sethro op 24-06-2021 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik zou zelf geen HP meer kopen na alle fratsen die zij uitgehaald hebben (onklaar maken cartridges en printers, geen 3rd-party inkt mogelijk, etc).

zelf met dezelfde usecase voor een Brother zwart-wit laserprinter all-in-one gegaan: connect vlot met de wifi na uitgestaan te hebben. en ook prima te printen vanaf de telefoon (iphone en android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1028301

Ik zou voor een Oki gaan, zoals deze bijvoorbeeld.
https://www.okiprintersho...ssioneel-a4-mono-printen/

Hier al jaren Oki printers ing ebruik, werkt probleemloos.
Pagina: 1