Waterblok / Water loop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablegunmaster
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-09 23:16
Ik zoek een?
Waterblok voor 3080 FE / compleet kit om het in elkaar te zetten.
240 MM radiator.

Wat is je budget?
-600? Hoeveel is een water loop voor GPU only?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
- geen idee? ik zat te kijken naar;

https://www.alternate.nl/...ling/html/product/1689031

https://www.amazon.nl/-/e...nce&qid=1624363839&sr=8-4

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Behuizing schaf ik desnoods aan mocht het niet passen minstens ATX kast.
- I9 9900K
- 3080 FE

Doel:
überhaupt die 3080 FE gebruiken , ik ben te knullig geweest om de ribbon cables te mollen / net lichtelijk knik in de kabel toen ik wilde repadden.
Waarschuwing die dingen zijn zwaar fragiel en zijn niet leverbaar vanuit Nvidia.

Heeft iemand advies voor mij?

[ Voor 3% gewijzigd door cablegunmaster op 22-06-2021 14:47 . Reden: meer informatie meegeven. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablegunmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:20
Persoonlijk zou ik is kijken bij aquatuning.nl of highflow.nl

Aquatuning heeft bijvoorbeeld het blok al een stukje goedkoper dan alternate:
https://www.aquatuning.nl...ion-with-backplate?c=4797

Ze hebben ook de rest met wat je nodig hebt namelijk:
pomp
rad
reservoir
slangen
etc.

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablegunmaster
richardboer schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:02:
Persoonlijk zou ik is kijken bij aquatuning.nl of highflow.nl

Aquatuning heeft bijvoorbeeld het blok al een stukje goedkoper dan alternate:
https://www.aquatuning.nl...ion-with-backplate?c=4797

Ze hebben ook de rest met wat je nodig hebt namelijk:
pomp
rad
reservoir
slangen
etc.
ok , ik zoek naar wat ik nodig heb qua set,
aangezien dit de eerste keer is en ik me afvraag hoeveel heb ik dan van elk nodig? :)
Per buis een fitting?
aan elk uiteinde eentje?
1 radiator 1 pomp?
Maakt het uit of het mix of fit is?
hoe weet ik dat alles dezelfde dikte is? (waar kan ik naar kijken?)
Ik wil hieraan beginnen en vraag me af waar ik naar kan zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door cablegunmaster op 22-06-2021 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:20
Helaas heb ik er zelf ook geen ervaring mee (nog).

Maar vroeger kwamen die 2 partijen met regelmaat op het forum voorbij en als het goed is helpen ze je nog steeds heel goed om een setje samen te stellen.

Dus zou gewoon even contact proberen op te nemen met 1 van de 2 en kijken wat ze zeggen. Denk dat het de snelste stap is.

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablegunmaster
https://forum.highflow.nl...ngloop.36231/#post-330432

ik ga rustig dingen uitzoeken deze week, en dan kijken wat past en waarom het past en waarom niet.
Als ik een final build heb ga ik vragen, of alles past, en tips wat ik anders kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:59
YouTube is je beste docent, zoek wat filmpjes op en kijk in bijschrift welke onderdelen gebruikt zijn.

Dan weet je wat je moet bestellen.

Ps- soms kan je beter 1 teveel hebben dan 1 te weinig bij de goedkope onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablegunmaster
Je hebt helemaal gelijk!
Ik ga lekker een weekje uitbesteden om rustig onderdelen te zoeken.
Zie het forum berichtje, waar mijn reis me heen brengt en wat voor mogelijkheden ik naar kijk.
Vervolgens ga ik het dubbel checken aan de winkel / mensen op dat forum of hier, voor ik het bestel.

[ Voor 10% gewijzigd door cablegunmaster op 23-06-2021 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje789
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 13:11
Misschien een beetje laat, maar als ik een radiator mag aanbevelen zou ik een hardwarelabs black ice nemesis, heb er veel goede dingen over gehoord, waaronder dat het de best koelende slim radiator is. Zelf heb ik er ook 2 aangeschaft voor mij loop.
Als het past in het budget, kun je een Ekwb waterblok kopen voor je 3080 fe. Wel erg prijzig voor 280 euro. Ga je voor een harde buizen of zachte buizen? Bij harde buizen ga je wat gereedschap nodig hebben voor buigen en bewerken. Voor een pomp reservoir heb je verschillende opties, je hebt platte reservoirs die op een radiator plek worden gemonteerd, je hebt district plates, die case specific zijn, en gewone tube reservoirs, die je kan monteren op een fan mounting plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cymbalist
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-01-2024
Hey cablegunmaster, kijk eens op het youtube kanaal van jayz2cents, hij heeft wel wat video's over hoe en wat. Afhankelijk van wat je precies wil maken heb je 2 fittingen per item nodig ( zoals waterblock) 1 voor in en 1 voor uit van het water. Met het waterblock, radiator en pomp zou je op 6 uitkomen, waarbij je nog kan kiezen voor een 3de op de pomp als drain valve

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 21:14

M2M

medicijnman

Waterkoeling bij mij begint met een maat slang. 10/13 bijvoorbeeld (10mm binnendiameter, 13 buiten, anderhalve millimeter wanddikte). Ga voor flexibele slang want dat werkt het eenvoudigst.

Dan hebben alle dingen die je nodig hebt (reservoir, pomp, koelblok of radiator), G1/4 aansluitingen. Daar kun je geen slang op steken, dus daar heb je een fitting voor nodig. Die zijn er in rechte, gebogen of buigbare vorm. Ga uit van twee benodigde fittingen per onderdeel

Dan heb je nodig:
- waterblok voor CPU
- waterblok voor GPU (bij voorkeur full-cover)
- radiator(en)
- pomp + reservoir
- slang
- fittingen en/of kniestukken om een hoek om te gaan

Ik ben zelf fan van het plaatsen van een T-stuk, een open/dicht klepje zodat je de loop eenvoudig kunt vullen

Om te zien welke fittingen je nodig hebt (recht of gebogen), schiet je een foto van de kast en zet je met paint wat paarse blokken zodat schematisch duidelijk is waar alles moet komen. Het enige belangrijke is dat de pomp, na het reservoir zit. Je wil niet je reservoir op overdruk zetten. Volgorde maakt vervolgens niets uit.

Bij het bouwwerk, zet je eerst de koelblokken erop. vervolgens knip je de slangen af (recht!) en zet je de fittingen op de koelblokken en slangen op de fittingen. Lees even de manual door of je een tang mag gebruiken of niet. Meestal is handvast voldoende.

Dan sluit je de pomp aan op een tweede powersupply zodat je de pomp kunt laten lopen zonder dat je computer aan staat. Mocht de boel lekken, dan sloop je je moederbord niet.

Als koelvloeistof neem je gewoon een fles standaard koelvloeistofspul van dezelfde toko als de koelblokken bijvoorbeeld. Daar zit al anti-alg en anti-corrosie middel in en kost in vergelijking met de koelblokken niks.

Dan vullen, pomp laten draaien, vullen, pomp draaien en vullen tot alle lucht uit de koelblokken is. Dan 3 uur laten pompen met wat vellen papier eronder. Als alles droog blijft, hang je de pomp aan de normale powersupply en kun je je computer starten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablegunmaster
Als koelvloeistof neem je gewoon een fles standaard koelvloeistofspul van dezelfde toko als de koelblokken bijvoorbeeld. Daar zit al anti-alg en anti-corrosie middel in en kost in vergelijking met de koelblokken niks.
Done!
Dan vullen, pomp laten draaien, vullen, pomp draaien en vullen tot alle lucht uit de koelblokken is. Dan 3 uur laten pompen met wat vellen papier eronder. Als alles droog blijft, hang je de pomp aan de normale powersupply en kun je je computer starten.
Even kijken hoe ik een power supply aankrijg. =) paperclip is al voldoende. ik heb nog een 650 W liggen meer dan zat om een pompje te laten draaien ! dankje voor deze tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 21:14

M2M

medicijnman

Gaat helemaal goed komen dan :). De eerste paar dagen controleer je regelmatig op lekkages. Warmte kan koppelingen lek maken waardoor ze wellicht nog een slagje nodig hebben. Dus gewoon even met je vingers langs de onderkant van alle koppelingen en je bent al vrij snel zeker dat het lekdicht is.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablegunmaster
is ook helemaal goed gekomen! loop uitgebreid met een 360 mm radiator en een grotere kast, de lian li EVO. :9
Pagina: 1