Hallo
Ik probeer een User Object te mappen naar een UserDto object adhv AutoMapper. Ik volg daarvoor deze tutorial: https://www.c-sharpcorner...per-in-net-core-web-api2/
Ik heb een User class en UserDto class met vergelijkbare properties (Firstname, Lastname).
In mijn startup.cs heb ik dit toegevoegd:
Dan heb ik een AutoMapperProfile aangemaakt:
Mijn controller constructor:
En dan in mijn Controller bij m'n GET request:
Echter krijg ik een error op die laatste lijn:
Ook een probleem is dat ik een warning krijg op deze lijn:
Iemand met wat ervaring die zie wat ik hier mis?
Bedankt!
Ik probeer een User Object te mappen naar een UserDto object adhv AutoMapper. Ik volg daarvoor deze tutorial: https://www.c-sharpcorner...per-in-net-core-web-api2/
Ik heb een User class en UserDto class met vergelijkbare properties (Firstname, Lastname).
In mijn startup.cs heb ik dit toegevoegd:
code:
1
| services.AddAutoMapper(AppDomain.CurrentDomain.GetAssemblies()); |
Dan heb ik een AutoMapperProfile aangemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| public class AutoMapperProfile : Profile { public AutoMapperProfile() { CreateMap<User, UserDto>(); } } |
Mijn controller constructor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| private readonly UserContext _context; private readonly IMapper _mapper; public UsersController(UserContext context, IMapper mapper) { _context = context; _mapper = mapper; } |
En dan in mijn Controller bij m'n GET request:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| var user = await _context.Users.FindAsync(id); if (user == null) { return NotFound(); } return _mapper.Map<UserDto>(user); |
Echter krijg ik een error op die laatste lijn:
In die tutorial (en andere) vind ik geen extra stappen die ik moet ondernemen.Cannot implicitly convert type 'Controller.Models.UserDto' to 'Microsoft.AspNetCore.Mvc.ActionResult<Controller.Models.User>'
Ook een probleem is dat ik een warning krijg op deze lijn:
Omdat _mapper zogezegd nooit assigned zou worden en dus altijd null zou blijven. Echter pass ik echt wel het IMapper object in de contructor door naar die property.private readonly IMapper _mapper;
Iemand met wat ervaring die zie wat ik hier mis?
Bedankt!