Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiavoni
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-04 21:35
Hallo,

Ik ben opzoek naar een tablet. Deze ga ik voor het volgende gebruiken:
  • Netflix, Ziggo en Youtube
  • Internetten
Het is niet ter vervanging van een laptop.

Mijn budget is:
800 euro

De volgende tablets kwam ik tegen:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1TabletsApple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram, 128GB opslag, Grijs€ 845,06€ 845,06
1TabletsSamsung Galaxy Tab S5e WiFi (4GB ram) 64GB Zwart€ 369,-€ 369,-
1TabletsSamsung Galaxy Tab S6 Wi-Fi (6GB, 128GB intern) Grijs€ 669,-€ 669,-
1TabletsSamsung Galaxy Tab S7 Wi-Fi (6GB, 128GB intern) Zwart€ 499,-€ 499,-
1TabletsSamsung Galaxy Tab S7+ Wi-Fi (6GB, 128GB intern) Zwart€ 721,78€ 721,78
Totaal€ 3.103,84

Ik heb gelezen dat de tablets van Samsung maar een beperkte tijd updates uitbrengt. Vandaar ook mijn twijfels over de oudere modellen.

Over de tablets van Apple heb ik gelezen dat de apps meer geschikt zijn voor een tablet en zij langer updates uitbrengen.

Graag zou ik wat advies ontvangen over bovenstaande tablets.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:27
Wat je gelezen hebt klopt allemaal. Gezien je wensen zou ik dan ook de iPad adviseren voor de komende jaren. Heb zelf ook die keuze gemaakt, en die iPad gaat al weer 4 jaar mee, en doet het nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
@Schiavoni waar heb je uiteindelijk voor gekozen? Ik zit een beetje in hetzelfde parket.
Momenteel heb ik een iPad uit 2015 (bruikleen van werk) waarvan de accu nog maar zeer matig is en het scherm met kijken van media natuurlijk om te huilen is (naast een LG 55GX en OnePlus 8 Pro).

Zelf ben ik van plan net zo lang of nog langer te gaan doen met mijn volgende tablet. Dit wordt sowieso een Android tablet met minimaal 90hz refreshrate en OLED scherm. Android, omdat ik regelmatig internet browse en YouTube filmpjes kijk op de tablet en echt helemaal gek word van alle advertenties. Ik weet dat er manieren zijn op een iPad/iPhone, maar ik merk dat daar toch lang niet alles mee weggehaald wordt. Op mijn OnePlus 8 Pro heb ik dat wel voor elkaar gekregen met een combinatie van uBlock Origin in Firefox en YouTube Vanced, heerlijk.

Waar bij jij uiteindelijk uitgekomen? En ben je tevreden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schiavoni
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-04 21:35
Ik heb de iPad Pro (2021) 12,9 inch gekocht. Ben er zeer tevreden over. Ik was uiteindelijk nog aan het twijfelen tussen de 11 inch en 12,9 inch, maar heb uiteindelijk gekozen voor de grotere versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 11:18
Majesty schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:49:
@Schiavoni waar heb je uiteindelijk voor gekozen? Ik zit een beetje in hetzelfde parket.
Momenteel heb ik een iPad uit 2015 (bruikleen van werk) waarvan de accu nog maar zeer matig is en het scherm met kijken van media natuurlijk om te huilen is (naast een LG 55GX en OnePlus 8 Pro).

Zelf ben ik van plan net zo lang of nog langer te gaan doen met mijn volgende tablet. Dit wordt sowieso een Android tablet met minimaal 90hz refreshrate en OLED scherm. Android, omdat ik regelmatig internet browse en YouTube filmpjes kijk op de tablet en echt helemaal gek word van alle advertenties. Ik weet dat er manieren zijn op een iPad/iPhone, maar ik merk dat daar toch lang niet alles mee weggehaald wordt. Op mijn OnePlus 8 Pro heb ik dat wel voor elkaar gekregen met een combinatie van uBlock Origin in Firefox en YouTube Vanced, heerlijk.

Waar bij jij uiteindelijk uitgekomen? En ben je tevreden? :)
Zoek eens naar de Xiaomi pad 5. Deze heb ik laatst gekocht. Bevalt goed en heeft een gunstige prijs kwaliteit verhouding. Is voor een degelijke prijs wel voornamelijk in het buitenland te koop(gooboo spanje levertijd 5 dagen)