Keuze gaming headset

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelAdema
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-07-2021
Goedemiddag allemaal,

Graag maak ik gebruik van jullie expertise:

Voor mijn setup ben ik op zoek naar een draadloze headset, het liefste incl. docking. Nu zit daar niet de moeilijkheidsgraad in, maar in het feit dat ik mijn externe audiocard wil blijven gebruiken. De headset moet dus aangesloten worden via XRL of Jack (3.5, 6,3 maakt niet uit). Alle draadloze headsets worden alleen uitgevoerd met een draadloze dongel en kan ik dus niet gebruiken op mijn audiocard. Binnen de HiFi wereld vind je zat koptelefoons welke met Jack aangesloten kunnen worden, maar hebben deze headsets weer geen microfoon.

Het ideaalplaatje zou dus zijn: Een goeie gaming-headset met dock, waarbij het dock middels Jack of XLR aangesloten kan worden aan mijn audiocard.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Audiocard: Scarlett Focusrite 2i2

De audiocard wil ik blijven gebruiken, omdat mijn monitors, een tweede XLR mic en een tweede koptelefoon hier ook op zitten aangesloten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Is een astro A50 niets voor je? Die kun je op AUX aansluiten met een 3.5 mm, of wellicht dat je spdiff hebt, en heeft een docking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelAdema
Zeker naar gekeken. Op dit dock zie ik 1 aux aansluiting zitten. Dan mis ik nog de Jack voor de microfoon. Ik neem aan dat deze niet in dezelfde aansluiting zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelAdema
Spdiff zit er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelAdema
Hoi GrandPuba,

Ik zie dat je mij toch op het juiste spoor hebt gebracht. De Aux-poort is namelijk wel IN/OUT en kan dus met een Y-splitter keurig naar de IN/OUT van mijn externe audiokaart gebracht worden. (bijvoorbeeld: https://www.astrogaming.c...ter-cable.993-001475.html)

Klopt mijn theorie zo?

Gr. Roel Adema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@RoelAdema Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst.
Pagina: 1