Latitude e7450 touchpad problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Mijn vraag
Mijn vertrouwde Dell Latitude E7450 doet ineens gek. Problemen begonnen gisteren toen het touchpad plotseling vast bleef zitten op selecteren. Dus ieder scherm waar je kwam selecteerde de muis alleen nog maar. Toen na een paar keer opnieuw opstarten de laptop gewoon normaal kunnen gebruiken. Echter nu ik vanmorgen weer bezig wilde gebeurde hetzelfde: de muis wil niet meer linksklikken, blijft af en toe hangen op alleen nog maar selecteren en alleen de rechtermuisknop van het touchpad werkt nog. Scrollen en de linkermuisknop werken niet meer.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Meest recente Windows 10 Pro versie (versie 21H1) en een Dell Latitude E7450.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al paar keer opnieuw opgestart, windows geupdate, de drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar niets mag baten. Ik ben op het moment niet thuis dus ik gebruik nu een app op mijn telefoon om links te klikken. Ik heb ook al geprobeerd de muisknoppen om te draaien maar dan doet ie helemaal niets meer. Apparaatbeheer geeft aan dat er niets mis is met het touchepad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 00:45
Je kan de kabel die tussen de muisknoppen en het touchpad zit loshalen en weer opnieuw vastzetten, bij voorkeur even de contactpunten schoonmaken met alcohol. Als dit niet werkt zul je onderdelen moeten gaan vervangen, zou beginnen met de muisknoppen. Dit is relatief eenvoudig te doen, touchpad zelf vervangen is een ramp, dit zit gelijmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Baardhaas schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:22:
Je kan de kabel die tussen de muisknoppen en het touchpad zit loshalen en weer opnieuw vastzetten, bij voorkeur even de contactpunten schoonmaken met alcohol. Als dit niet werkt zul je onderdelen moeten gaan vervangen, zou beginnen met de muisknoppen. Dit is relatief eenvoudig te doen, touchpad zelf vervangen is een ramp, dit zit gelijmd.
Bedankt voor je reactie. Hoe aannemelijk is het dat het om een hardware fout gaat? Het touchpad werkt dus nog wel om de muis te bedienen maar zowel de knoppen als het touchpad laten mij niet meer klikken. In ieder geval zal ik je tips gaan proberen zodra ik thuis ben. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 00:45
Verona27 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:59:
Hoe aannemelijk is het dat het om een hardware fout gaat?
Je kan dit uitsluiten door bij het aanzetten van de laptop op F2 te drukken zodat je in het BIOS komt. Als je touchpad daar dezelfde kuren heeft, dan is het een hardware probleem.

Voordat je onderdelen gaat vervangen kan je nog het volgende proberen:

1. Koppel de accu, de bios-batterij en de adapter los.
2. druk 20 seconden lang de powerknop in.
3. koppel de adapter aan en start de laptop op. Het scherm blijft zwart of je krijgt een CMOS error.
4. Zet de laptop uit, sluit de bios-batterij en de accu weer aan.
5. Stel de tijd en datum (en eventuele andere settings zoals UEFI boot) weer opnieuw in het BIOS.

Weet niet of het werkt, maar soms helpt het bij vage klachten.