Toon posts:

AirPods Pro of Sony XM4?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste Tweakers,

Ik ben niet zo in de audio, vandaar mijn post hier..

De nieuwe Sony earbuds lijken geweldig te zijn en de combo Onplus 5t (oude telefoon) en overear XM3 was ik erg tevreden mee.

Nu begrijp ik dat Sony LDAC gebruikt, een soort Bluetooth audio codering (?), maar iPhones ondersteunen dit niet. Sinds mijn nieuwe telefoon een iPhone 12 is is het dan wel de extra centen bovenop de AirPods Pro waard om deze aan te schaffen?

De overear koptelefoon die ik heb is heerlijk, maar met het warme weer of in de sportschool zweet ik me kapot en is het onhandig als je ze bijv. op je eindbestemming af moet en moet opbergen. Daarom mijn aanbesteding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 13:21

henri8096

BIM is not a software!

Ik heb geen ervaring met de Sony's, maar als ik het prijsverschil zie,
dan ben je ca. 80 euro goedkoper uit met de AirPods Pro.
(ik zie dat bol.com zelfs een dagdeal heeft voor 175 euro voor de AirPods Pro)

En als je de iPhone al hebt, dan zou ik zeggen neem die airpods, ik heb tot noch toe geen spijt van die aankoop.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:45:
Nu begrijp ik dat Sony LDAC gebruikt, een soort Bluetooth audio codering (?), maar iPhones ondersteunen dit niet.
reviews: Bluetoothcodecs - Het moeras gedraineerd
Tot zover dit overzicht van audiocodecs. Eigenlijk is er niet enorm veel dat je moet weten om goed geluid te krijgen via bluetooth, zeker als Apple-bezitter. Eigenlijk is de kous voor de meeste iOS-bezitters af bij AAC. Als je nieuwe oordoppen koopt, zorg er dan voor dat AAC ondersteund wordt, want anders ben je tot SBC veroordeeld.
:)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raidlabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-06 14:07
Ik was ook aan het twijfelen over welke van de twee. Ik had al normale AirPods en ook een WH-1000XM3. Uiteindelijk toch voor de AirPod Pro's gekozen ipv de WF-1000XM4 met als doorslaggevende reden dat deze het best integreren in het Apple ecosysteem. Daarnaast vind ik de geluidskwaliteit nog steeds erg goed en als ik dan echt puur voor de geluidskwaliteit wil gaan pak ik wel de over-ear XM3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Ik heb de headphones wh-1000xm4 en vind ze niet zo goed klinken op mijn iphone 12. Met LDAC op android klinkt het veel beter.

Denk dat de wf-1000xm4 inears dat ook zullen hebben (zag ook een review waar iemand dit opmerkte). Sony en AAC gaat gewoon niet lekker.

En de prijs, de wf xm4 is gewoon nog veel te prijzig. Zou lekker voor de airpods pro gaan (regelmatig tussen 175-190 euro). De integratie is ook heel fijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Valinor op 02-07-2021 09:41 ]