Kleurenlaser / MFP voor thuiskantoor mét ethernet, etc.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
Ik zoek een?
Kleurenlaser / MFP, bij voorkeur HP met:
  • automatische duplex printmogelijkheid
  • automatische duplex scanmogelijkheid
  • ethernet (eventueel WiFi)
Wat is je budget?
n.t.b.

Prijs per pagina is wél relevant. (Hoe lager, hoe beter.)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
HP

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is een thuisomgeving / kantoor. Mijn printer is toch wel iets dat ik regelmatig gebruik (op het moment dagelijks), in de toekomst verwacht ik deze zeker vaak te blijven gebruiken.

Inktjet heb ik nooit fijn gevonden, ik gbruik privé al jaren 2e hands HP laserprinters en de laatste jaren een CP1515n. Helaas zijn daarvan de fuser en transferbelt zo goed als op (ghosting en hard gepiep). Voordat 'ie het begeeft, wil ik een nieuwe kopen.

Ik twijfel over 2e hands, maar gezien ze al onder de €400 beginnen, neig ik nu toch naar nieuw.

Ik heb even snel zo'n beetje alles onder de €500 bij elkaar geklikt, maar zie nu al door de bomen het bos niet. Vandaar dit topic. :)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1PrintersHP Color LaserJet Pro MFP M177fw€ 334,98€ 334,98
1PrintersHP Color LaserJet Pro MFP M182n (7KW54A)€ 313,50€ 313,50
1PrintersHP Color LaserJet Pro MFP M283fdn€ 371,54€ 371,54
1PrintersHP Color LaserJet Pro MFP M283fdw€ 394,34€ 394,34
1PrintersHP Color LaserJet Pro MFP M479fnw€ 475,-€ 475,-
1PrintersHP Color Laser MFP 179fnw€ 307,34€ 307,34
1PrintersHP M479dw€ 440,57€ 440,57
Totaal€ 2.637,27

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:12

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

als je aansluitwensen kloppen in dit rijtje komt het neer op:

Prijs per pagina is wél relevant. (Hoe lager, hoe beter.)

Heb je die al netjes op een rijtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:06

MsD

Ik, als centenknieper, kijk ook altijd even wat de niet officiële toners kosten. Ik doe nu een waanzinnig aantal printen op een oudere printer (cm1415) voor erg weinig geld. De echte toners zijn wel prijzig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

MsD schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:15:
Ik, als centenknieper, kijk ook altijd even wat de niet officiële toners kosten. Ik doe nu een waanzinnig aantal printen op een oudere printer (cm1415) voor erg weinig geld. De echte toners zijn wel prijzig...
Klopt, en daar komen ook de prijs /pagina getallen uit. Rotwerkje om uit te zoeken, maar heel inzichtelijk. Daarnaast, ook nog de drum etc kosten bijoptellen en verwerken in ppp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Nu online

unezra

Topicstarter
Prijs per pagina heb ik nog niet uitgerekend. Ik hoop dat iemand anders daar iets zinvols op kan zeggen. :)

Ik had verwacht op 1 of 2 modellen onder de pak 'm beet €450 uit te komen, maar het zijn er stiekem behoorlijk veel, zelfs als ik me beperk tot enkel HP en alle genoemde eisen.

Dus ja, dan slaat de grote twijfel toe. Welke van die opties (of eventueel nog een daarboven) is de beste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Nu online

unezra

Topicstarter
Shit.

Het lijkt er op of het meerendeel geen dubbelzijdig scannen én dubbelzijdig printen heeft. Da's toch wel een handige combinatie. Zeker als ik straks papieren aantekeningen wil scannen zodat ik een backup heb.

Lijstje is wat korter geworden:

1PrintersHP Color LaserJet Pro MFP M479fnw€ 475,-€ 475,-
1PrintersHP M479fdn€ 510,50€ 510,50
1PrintersHP M479fdw€ 571,12€ 571,12
Totaal€ 1.928,16

EDIT: Weer een stap verder. WiFi niet nodig. Wat me terug brengt op 2 opties.
https://tweakers.net/pric...2;1386944;1386946;198255/

Brengt het terug tot 2 opties, waarbij de 283fdn voor mij, vanwege zijn prijs, latere introductiedatum en net iets betere specs (wel trager printen, 22ppm vs 40ppm, maar mijn huidige printer doet 12ppm), misschien wel de meest interessante is.

https://www.litecompare.c...t-pro-m283fdw-vs-m479fdw/

1PrintersHP Color LaserJet CP1515N (CC377A)€ 0,-€ 0,-
1PrintersHP M479fdn€ 510,50€ 510,50
Totaal€ 882,04

[ Voor 33% gewijzigd door unezra op 22-06-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

unezra schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:20:
Prijs per pagina heb ik nog niet uitgerekend. Ik hoop dat iemand anders daar iets zinvols op kan zeggen. :)
tja, dat is lekker makkelijk. Je wil eigenlijk dat iemand anders dat uitzoek werk voor je doet? Nu je een shortere shortlist hebt, zou ik zeggen pak excel erbij en ga aan de slag. Leg daarnaast wat je denkt ongeveer af te drukken en de keus is waarschijnlijk snel te maken.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Nu online

unezra

Topicstarter
superduper schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 17:56:
[...]
tja, dat is lekker makkelijk. Je wil eigenlijk dat iemand anders dat uitzoek werk voor je doet? Nu je een shortere shortlist hebt, zou ik zeggen pak excel erbij en ga aan de slag. Leg daarnaast wat je denkt ongeveer af te drukken en de keus is waarschijnlijk snel te maken.,
Ik ben niet zo van zelf het wiel opnieuw uitvinden als iemand anders dat al heeft gedaan. :)

Maar in the end lijkt er maar 1 printer over te blijven, tenzij ik naar een ander merk ga:
pricewatch: HP M479fdn

Die heeft alle features die ik verwacht nu en in de komende 10 jaar nodig te hebben. Ik zit vooral tegen de prijs aan te hikken. Dik €500 vind ik érg veel geld voor een MFP die ik privé aan schaf. (Maar wel zakelijk en voor studie ga gebruiken.) Da's nog exclusief extra toner en supportcontract van HP.

Tegelijkertijd, ik verwacht dat ding 10 jaar zonder grote issues te kunnen gebruiken en €50 per jaar, laat het €60 zijn als er nog eens een onderdeel vervangen moet worden, vind ik acceptabel. Zodra het ding uit garantie is, kan ik ook over op huismerk toners, waarmee de prijs per pagina nóg wat verder omlaag gaat.

Irriant genoeg zit het soms in kleine dingen. De €100 goedkopere versie (ander model), kan niet duplex scannen. Nu gebruik ik dat niet, op het moment, maar misschien ook omdat ik het domweg niet héb. Het is zo'n feature waarbij ik twijfel of als ik 'm heb, ik 'm voldoende gebruik die €100 extra te rechtvaardigen, maar het ook een risico vind die €100 niet uit te geven en het vervolgens te missen.

Lastig, lastig...

(De reden dat er maar 1 over blijft is omdat bóven dat model, de prijs vrij snel op loopt en dit al ver aan de max is van wat ik redelijkerwijs uit zou willen geven.)

[ Voor 4% gewijzigd door unezra op 24-06-2021 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@unezra Ik ben meer te spreken over de kwaliteit van Brother.

Zeker in combinatie met Apple devices en de drivers daarvoor. Maar ook vind ik de userinterface van deze printers beter dan HP. Ondertussen ook ervaring met garantieproces bij Brother en was zeer klantvriendelijk.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Nu online

unezra

Topicstarter
Falcon schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:04:
@unezra Ik ben meer te spreken over de kwaliteit van Brother.

Zeker in combinatie met Apple devices en de drivers daarvoor. Maar ook vind ik de userinterface van deze printers beter dan HP. Ondertussen ook ervaring met garantieproces bij Brother en was zeer klantvriendelijk.
Het bizarre is dat ik over Brother ook weer heel andere geluiden hoor. Enerzijds ben ik best bereid te switchen van merk, anderzijds, ik ben relatief vertrouwd met HP (heb echt al 20 jaar 2e hands HP inktjet en laserprinters, nooit een ander merk gehad, zelfs ooit een blauwe maandag die dingen geserviced als field service engineer). Dus ik ben gekleurd.

Qua prijs ontloopt het elkaar allemaal niet veel. In het sub-€600 segment, is bijna ieder merk wel vertegenwoordigd. Het lijkt een segment te zijn dat de laatste tijd opeens heel interessant is geworden voor bedrijven om daar tóch een volwaardige MFP neer te zetten. (Terwijl die in mijn beleving vroeger vér boven de €1000 begonnen.)

Logisch, want meer thuiswerken en papierloos werken vinden veel mensen (waaronder ik), toch niet altijd even fijn. :) Voordeel, opeens zijn er MFP's binnen bereik, terwijl ik er een paar jaar geleden niet eens over na had gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wat betreft HP, lees je van te voren goed in,
ik heb ergens gelezen dat zij print abonnementen afsluiten,
het is de vraag of je daar blij van wordt.

Mijn advies zou een Oki printer zijn, die al jaren hier probleemloos zijn werk doet,
bijvoorbeeld

https://www.okiprintershop.nl/product/oki-c332dn-euro/

met 3 jaar garantie aan huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De kosten zitten (ook) in toners.. zonder daar naar te kijken kun je IMO geen goede keuze maken.
Hoeveel pagina's zwart ga je printen? Hoeveel kleur?

[ Voor 21% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-06-2021 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@unezra Al een keuze gemaakt? ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15
Wij hebben sinds een 1.5 jaar de HP Color Laser MFP 179fnw op ons thuiskantoor staan. Compacte machine, start redelijk snel op, en ook vrij stil. Printen gaat vlot maar het scannen daar in tegen..... Dat gaat niet heel snel. Als je vaak hele pakketten in moet scannen zou ik voor wat anders gaan. Maar voor de rest een super printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Nu online

unezra

Topicstarter
Dank voor alle reacties tot dusver. :)

Nog geen keuze gemaakt, ik twijfel nog steeds primair over die HP M479fdn. Niet vanwege de functionaliteit of value-for-money, maar wel vanwege de absolute prijs.

Tegelijkertijd kijk ik ook nog naar andere opties zoals Oki. LED vind ik wel een aantrekkelijke technologie en het is wat energiezuiniger dan laser.

Qua afdrukvolume, dat is lastig in te schatten. Op dit moment gaat het denk ik om een printje of 100 per maand max aan afdrukvolume en hooguit enkele scans, hoe dat gaat zijn als ik weer werk heb en aan mijn studie begonnen ben weet ik niet. De kans is aanwezig dat ik dan juist veel meer ga printen, puur omdat print toch prettiger leest dan beeld en ik de e-readers / digitale notitieblokken vooralsnog erg veel nadelen vind hebben.

Daar zit dus een beetje mijn overweging. Wil ik een MFP en zo ja, met welke functies (er is ook een goedkopere HP met flatbed scanner bovenop), of ga ik juist voor een combinatie van simpele MFP of puur kleurenprinter met iets als een Kobo Elipsa voor aantekeningen en andere dingen:
https://www.techgirl.nl/r...psa-groot-groter-grootst/

(Ofwel, het probleem is net iets complexer dan puur het MFP vraagstuk en iets als de Kobo Elipsa of ReMarkAble, zit ook heel rap richting €400 - €600 voor de unit alleen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-08 21:01
Galaxis schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:21:
Wij hebben sinds een 1.5 jaar de HP Color Laser MFP 179fnw op ons thuiskantoor staan. Compacte machine, start redelijk snel op, en ook vrij stil. Printen gaat vlot maar het scannen daar in tegen..... Dat gaat niet heel snel. Als je vaak hele pakketten in moet scannen zou ik voor wat anders gaan. Maar voor de rest een super printer.
Mag ik jou een vraag stellen over deze printer ? Ik heb interesse om deze printer aan te schaffen maar ik kan er niet goed achter komen of deze dubbelzijdig kan printen. Op bijvoorbeeld de website van coolblue staat van niet, maar op de HP website staat dit er over: "Dubbelzijdig printen:Handmatig (driverondersteuning beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Ik heb zelf de HP M479.
De reguliere toners (typenummer eindigt op "A") kunnen ongeveer 2000 pagina's aan.
De high capacity toners (typenummer eindigt op "X") kunnen ongeveer 6000 pagina's aan.
Dat was voor mij de voornaamste reden om voor deze printer te gaan.
De high capacity toners zijn beduidend goedkoper per pagina.

En de toners van HP bevat ook gelijk de drum.
Verder gebruikt de printer geen transfer belt. Het papier wordt langs alle individuele toners gestuurd.
Dus, minder problemen op ghosting / verontreiniging als de printer ouder wordt.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ewal schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:10:
Op bijvoorbeeld de website van coolblue staat van niet, maar op de HP website staat dit er over: "Dubbelzijdig printen:Handmatig (driverondersteuning beschikbaar)
Dan kun je het papier nog een keer invoeren en dan print ie de achterkant.
Pagina: 1