Laptop aankoop advies voor programmeur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brevroom
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06-2021
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een laptop waarbij ik meerdere VM ware stations tegelijk kan draaien voor mijn werk. Dit met de volgende programma's.

VMware pakketten Windows 7 & Windows 10:

TiaPortal V14.1
TiaPortal V15
TiaPortal V15.1
TiaPortal V16
TiaPortal V17

Logix Designer V31
Logix Designer V32
Factory talk V9.0
Factory talk V10.0
Factory talk V11.0

Zelf ben ik gaan zoeken en denk dat onderstaande dit zeker aan moet kunnen:

Minimaal 15.6 inch Scherm Full HD (geen 4k dit slurpt batterij)
SSD 1T
16GB werkgeheugen
I7 of i9 multicore processor (6 of 8 cores clock rond 4ghz)
Geen touch screen.
Ethernet netwerk aansluiting
Wifi netwerk card

Kan iemand mij een laptop aanraden op deze specificaties?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-07 07:03
Al eens navraag gedaan op het werk waar ze mee werken? Of ze aanbevelingen hebben voor dit soort werk? En als je een beetje zoekt met de Pricewatch kom je wel uit op wat modellen die volgens de specificaties zijn of beter.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05 10:53
brevroom schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:29:
Kan iemand mij een laptop aanraden op deze specificaties?
Zoiets?

Echte desktop performance kan je vergeten op een laptop. Er is gewoon niet voldoende power budget en koeling om een cpu op alle cores op hoge snelheid te laten draaien. Maar deze Lenovo is wel een beest (voor een laptop dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 09:50
Ja, maar is die Ideapad al echt te verkrijgen?
Ik hoop al meer dan een jaar een goede Ryzen laptop te kopen met minimum 16GB ram en goed scherm, maar hem vinden in een winkel is nog iets heel handers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:15
Toevallig gebruik ik zakelijk een laptop, met daarop ook een Siemens (Step7 en Tia Portal) VM en een Allen Bradley/Rockwell VM.

Aanvankelijk had ik een Dell met 16Gb en en een i7 u processor. Die was gewoon te licht. Met name Tia Portal is ontzettend geheugen intensief en bijvoorbeeld meerdere projecten tegelijk openen was dramatisch.

Inmiddels heb ik een HP Z-book met i7-9850h, 32Gb en 1Tb opslag. Daarmee is het prima werken. Ik zou je in ieder geval vergelijkbare specs adviseren met name de 32Gb intern geheugen.

[ Voor 3% gewijzigd door dennisfr op 25-06-2021 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 09:20
Deze laptop zou in de loop van volgende week beschikbaar moeten komen: pricewatch: MSI GS66 Stealth 11UE-018NL

Qua specificaties moet dit zijn wat je zoekt, verder is het een laptop van 2cm dik, dus niet te lomp en wel genoeg koeling dat het de CPU niet remt.
Pagina: 1