Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatoe
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22-06-2021
Hallo,

mijn hoofdtelefoon is onlangs kapot gegaan dus ik ben opzoek naar een nieuwe audio setup.
dankzij de amazon prime deals wil ik graag vandaag nog 1 van deze 2 opties kopen:

optie 1:

41euro fifine T669 (komt met boom arm en pop filter) + 41euro soundcore life q20 (hoofdtelefoon die zowel bedraad als bluethooth kan, bluethooth voor gebruik met mijn gsm) = 82euro in totaal

optie 2:

60euro headset: steelseries arctis 3 bedraad.

Ik ga deze vooral gebruiken voor gamen, discord calls, en ben van plan om mogelijks youtube video's te gaan maken.
Welke optie koop ik volgens jullie? want ik kan echt niet kiezen. De eerste optie geeft me zoveel bang for buck maar die is misschien een beetje overkill voor wat ik nodig heb.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatoe
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22-06-2021
De wired cloud 2 van hyper X is ook een optie voor 80euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSande
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-11-2023

JSande

My nam jef

Ik heb zelf de Devine PRO USB-1. Komt met een pootje, shock-mount, popfilter en een usb kabel, voor ongeveer €50,-. Heb er zelf een boom arm bij gekocht voor €20,- en het is een geweldig ding. Een wat goedkopere optie is een microfoon van mod-mic. Dit zijn microfoons die je met een plaatje op elke headset kan plakken en hebben redelijk goed geluid (als ik de sponsored messages van LinusTechTips moet geloven :P ). Voor die microfoon van mod-mic heb je wel een aparte koptelefoon nodig.

Ik zou persoonlijk de RAZΞR Electra V2 nemen voor €50,-. Komt met een detachable mic, mute-switch en volumecontrol aan de achterkant van de linker-earcup. Kun je kiezen met standaard AUX en USB.

[ Voor 28% gewijzigd door JSande op 10-07-2021 11:56 ]

Auw! Kennis naar m'n hoofd gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuiverekoffie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-05 18:44
Ik heb zelf ook een Devine PRO USB-1 gehad en het is een goede mic voor dat geld, zeker één van de betere in die prijsklasse. Een stapje daarboven zit de AudioTechnica 2020 (AT2020) en zo, eigenlijk de beste condensermic voor dat geld. Ik gebruik zelfs mijn oude Devine shockmount met mijn AT2020 omdat daar geen shockmount bij kwam.
Let wel dat een headset ook voordelen heeft, als je wireless kiest dan kun je dus beter discordcalls en zo doen omdat je vrijer kunt bewegen. Met een mounted mic kan dat dus niet. Wel is de kwaliteit van een condensermic superieur tegenover een headset mic, en hoef je dus ook niet je hele headset te vervangen als je een nieuwe mic wilt (en andersom).
Dus als je meer stationair 'zit' en een betere mic wilt dan zou ik voor een mounted gaan, maar als je echt meer discordcalls en zo wil doen, dan misschien een goede headset.