Zoek remote control oplossing voor Windows CE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik ben op zoek naar een remote control oplossing voor een Windows CE device. Om precies te zijn, het gaat om een Siemens HMI die draait op Windows CE 8.0 (Windows CE Compact) en een Freescale ARM processor. Ik maak vaker gebruik van een Siemens HMI en daar kan ik een VNC server op draaien, maar blijkbaar hebben die een andere versie van Windows CE aan boord, want diezelfde VNC server draait niet op deze HMI. Ik krijg een melding dat de toepassing niet geschikt is voor deze versie van Windows.

Ik heb al gezocht naar alternatieven, maar tot nu toe niets kunnen vinden wat werkt. Het verste kom ik nog met EfonVNC, hier is een speciaal voor Windows CE 8.0 gecompileerde versie van die tenminste niet de melding geeft dat de toepassing niet geschikt is voor deze versie van Windows. Alle andere oplossingen die ik heb gevonden hebben dat probleem wel. (Is Windows CE 8.0 zó afwijkend dan?)

Het probleem met EfonVNC is echter dat ik wel het configuratieprogramma kan opstarten, maar zodra ik probeer om de server zelf te starten krijg ik een melding over een missende dll (shcompapi.dll). Over deze dll kan ik totaal niets vinden, behalve dat meer mensen hetzelfde probleem hebben. Laat staan een downloadlink.

Ik denk dus dat ik in een andere richting moet zoeken. Ik kan echter ook geen RDP software vinden die op deze HMI wil draaien, steeds weer die melding dat de toepassing niet geschikt is voor deze versie van Windows.

Heeft iemand nog een suggestie van een oplossing die wél werkt onder Windows CE 8.0, óf heel misschien een oplossing voor het dll probleem van EfonVNC?

En ja, op een Siemens HMI kun je ook Smartserver activeren maar daar heb ik in dit geval ook niets aan, omdat je op deze specifieke HMI daarmee alleen kunt meekijken en geen dingen bedienen. En dat wil ik juist wel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Alfie104 gezien dit Windows is en niet zoveel met netwerken te maken heeft, schopje naar WOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Okee, ik was al niet helemaal zeker over de juiste plek voor mijn vraag.