Mensen die op mijn (w)erf rondwandelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 11:50
Hoi allemaal,
Ik ben een nieuwe woning aan het bouwen in een rustige wijk. Momenteel is de ruwbouw bijna klaar, maar uiteraard nog geen ramen of deuren. Ik heb beveiligingscamera's hangen en zie met regelmaat mensen die binnen in mijn huis komen kijken. Er staan hekken rond heel de werf met een bord 'verboden toegang', er hangen camera's, ik blokkeer de ingangen met houtwerk maar dit zetten ze gewoon opzij.

Wat bezielt deze mensen? Ik wandel toch ook niet hun huis binnen om even rond te kijken.

Als ik ter plaatse aan het werk ben komen er ook mensen vragen of ze eens mogen kijken en dan heb ik er geen probleem mee, maar als er niemand is vind ik dit niet ok. Heb ook al mensen op beeld staan die dan een paar houten plankjes meenemen of met een emmer zand weer naar buiten lopen, maar ze snappen niet dat ik die dingen nodig heb. Lijkt de normaalste zaak van de wereld te zijn maar is toch nog steeds diefstal?

Ik woon zelf op een paar km van de werf dus kan ook niet bij elke beweging erheen gaan.

Ben vooral benieuwd te horen wat jullie ervaringen hiermee zijn, en als jij zo iemand bent die op een werf gaat rondwandelen hoor ik graag waarom je dit doet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:19
bouwwerf en diefstal, gaan altijd al hand in hand.

(ps: absoluut niet dat ik dit goed keur, maar het is helaas iets dat VEEL TE VEEL gebeurd).

[ Voor 48% gewijzigd door 99ruud99 op 22-06-2021 09:44 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik ken iemand die ooit opgepakt is en een nacht in de cel heeft doorgebracht voor het inbreken op een bouwterrein.

Als je realtime mee kan kijken meteen de politie bellen als ze daar aanwezig zijn, evt. vroegtijdig een alarm ophangen met beweginssensoren aangesloten op een alarmcentrale (is wel prijzig, maar de moeite waard).

Wat ze doen is gewoon inbraak en diefstal, ook als er geen hekken hadden gestaan, maar nu is het dus ook doelbewust en niet dat ze per ongeluk op je terrein komen ofzo.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:59

weebl

YARR!

Gewoon aangifte doen? Je hebt toch camerabeelden?

Emmer zand en een plank meenemen is nog steeds stelen.

Lullig voor de buurman, maar dan moet ie maar met z'n poten van je spullen afblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De camera's heb je al, nu nog een paar waarschuwingsborden plaatsen met de melding dat er gefilmd wordt. Misschien heeft bouwatch nog een aantal spandoeken over welke je aan het hekwerk kan vastmaken.

Helaas worden aso's welke het geen klote kan schelen daarmee niet afgeschrikt...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:05

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Tegenover m'n (reeds gebouwde) huis wordt as we speak een huis neergezet. Dit is op een stuk grasveld, wat door de buurt al jaren werd gebruikt om honden uit te laten, en om een flink stuk af te snijden qua wandel/fiets route.

Het bouwterrein is nu afgezet met hekken, maar dat weerhoudt meerdere buurtgenoten niet om hun honden alsnog daar uit te laten. Schuiven/tillen het hek open, en gaan dan hun ding doen. Ik heb wel eens mensen daarop aangesproken (op verzoek van de eigenaar, die overal hondendrollen aantrof). Op de vraag waarom ze het doen, was het antwoord: "dat ze daar altijd hun honden uitlieten". Maar dat ze eigenlijk aan het inbreken waren, daar waren ze het niet mee eens.
Qua diefstal heeft er nog niets noemenswaardigs plaatsgevonden trouwens.

Hier staat tekst

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:36
Gewoon de politie bellen als je het ziet. Het bord "verboden toegang" is bij overtreding voldoende om even wat gegevens van de verdachte te (gaan) noteren.
Als ze bovendien ook nog spullen wegnemen is wellicht een ritje achterin de wit rood en blauwe taxi naar het dichtsbijzijnde bureau ook een mogelijkheid.

Nu is het zand/hout, straks is het je keuken of ketel...

[ Voor 9% gewijzigd door SniperGuy op 22-06-2021 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MustiAai
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-06 13:00
Een alarminstallatie raad ik alleen aan indien je ook nog dure spullen hebt staan, vanwege de hoge kosten.
Indien je live meldingen krijgt van beweging, zou ik gewoon steeds de politie bellen. Anders blijven ze helaas bezig. Het begint vaak met iets kleins…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Woon in een nieuwbouwwijk, en om me heen is het afgelopen jaar gebouwd. Ik heb het ook wel eens gevraagd aan mensen die aan het rondneuzen waren, en ze zeiden allemaal (ongeveer) "oh, maar die huizen zijn toch nog niet verkocht?".

Blijkbaar is de aanname dat niet overduidelijk bewoonde huizen "van niemand zijn", en het dus oké is om het als openbaar terrein te beschouwen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

*knip*
Flauw en niet de oplossing waar de TS om vraagt.

[ Voor 79% gewijzigd door tweakduke op 22-06-2021 12:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:24
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:48:
Tegenover m'n (reeds gebouwde) huis wordt as we speak een huis neergezet. Dit is op een stuk grasveld, wat door de buurt al jaren werd gebruikt om honden uit te laten, en om een flink stuk af te snijden qua wandel/fiets route.

Het bouwterrein is nu afgezet met hekken, maar dat weerhoudt meerdere buurtgenoten niet om hun honden alsnog daar uit te laten. Schuiven/tillen het hek open, en gaan dan hun ding doen. Ik heb wel eens mensen daarop aangesproken (op verzoek van de eigenaar, die overal hondendrollen aantrof). Op de vraag waarom ze het doen, was het antwoord: "dat ze daar altijd hun honden uitlieten". Maar dat ze eigenlijk aan het inbreken waren, daar waren ze het niet mee eens.
Ik zie een topic verschijnen van je overbuurman over een jaartje. "Mijn tuin wordt gebruikt als uitlaatplek voor honden." Was voorheen ook zo tenslotte _/-\o_

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:57

Creesch

bla bla!

Bizar hoe ingeroest sommige gewoontes zijn van mensen dat ipv een ander plekje te zoeken ze de moeite nemen om dingen aan de kant te slepen. Vraag je je af wat ze doen als het huis af is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
MustiAai schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:49:
Een alarminstallatie raad ik alleen aan indien je ook nog dure spullen hebt staan, vanwege de hoge kosten.
Indien je live meldingen krijgt van beweging, zou ik gewoon steeds de politie bellen. Anders blijven ze helaas bezig. Het begint vaak met iets kleins…
Ik krijg wel live meldingen (heb een 4G router geplaatst om een timelapse van de bouw te maken), zal alle "inbrekers" ook een speciaal plekje geven in mn filmpje :*)

& politie wil ik hiermee niet lastig vallen, die gaan toch antwoorden dat dit normaal is en niet veel tegen valt te doen. Leuker lijkt me een sirene die ik vanop afstand kan bedienen maar ben ik nog niet tegengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:48
Huur zo'n cameramast met bouwplaatsbewaking en van die groene floodlights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:26

Croga

The Unreasonable Man

Xanthine schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:53:
Leuker lijkt me een sirene die ik vanop afstand kan bedienen maar ben ik nog niet tegengekomen.
Of gewoon floodlights op een bewegingsmelder? Dat werkt overdag wat minder natuurlijk maar 's avonds deste beter.
(Oh, en die sirene kun je natuurlijk ook gewoon op die bewegingsmelder zetten ;-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 00:01

Qwerty-273

Meukposter

Het is het zelfde slag mensen dat actief Urban Exploration beoefend.
Urban exploration (often shortened as UE, urbex and sometimes known as roof-and-tunnel hacking) is the exploration of manmade structures, usually abandoned ruins or hidden components of the manmade environment. Photography and historical interest/documentation are heavily featured in the hobby and it sometimes involves trespassing onto private property.
Gewoon nieuwsgierig als de pest, waarbij men als excuus heeft dat er toch niemand woont. En ipv oud en vervallen is het nu nieuw. En je mist dat emmertje zand toch niet, of die paar plankjes daar heb je er wel genoeg van.

-- edit
Voordat je met sirenes aan de slag gaat, bedenk wel dat je later er ook moet gaan wonen. En je zit niet te wachten dat de hele buurt je ziet als die rare nieuwe die met zijn sirenes de hele buurt wakker hield :+

[ Voor 13% gewijzigd door Qwerty-273 op 22-06-2021 09:56 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:15

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Aangezien je wel remote kan meekijken, kan je niet ook remote een sirene laten afgaan o.i.d. ? Of desnoods eerst beginnen met een paar flinke schijnwerpers als (zoal hier boven al gemeld wordt) omwonenden er last van kunnen hebben. Of iets met een (realistisch) honden geblaf ?
Buiten dat dat misschien helpt om het stelen tegen te gaan lijkt het mij al leuk om de schrik reacties te zien ;)

[ Voor 30% gewijzigd door DukeBox op 22-06-2021 09:58 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Op de vraag waarom ze het doen, was het antwoord: "dat ze daar altijd hun honden uitlieten". Maar dat ze eigenlijk aan het inbreken waren, daar waren ze het niet mee eens.
ik snap wel dat ze het daar niet mee eens zijn. als je denkvermogen zo beperkt is dat je op een bouwerf je hond alsnog laat schijten dan kunnen zie die conclusie ook niet trekken waarschijnlijk. VRaag me af wat ze doen als het huis daar klaar is. Kan de eigenaar dan ook de niet opgeruimde stront gaan opruimen dagelijk zeker.

* RodeStabilo vind dat iedere hondeneigenaar gewoon de stront van z'n dier moet opruimen. Overal die hondenschijt maar in de natuur :r

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:59

weebl

YARR!

[...]

& politie wil ik hiermee niet lastig vallen, die gaan toch antwoorden dat dit normaal is en niet veel tegen valt te doen. Leuker lijkt me een sirene die ik vanop afstand kan bedienen maar ben ik nog niet tegengekomen.
Politie hier wel mee lastig vallen, daar zijn ze immers voor. Vergeet niet: zelfs het stelen van een emmer zand en een plank is een misdrijf...

Misschien eerst proberen te achterhalen of het mensen uit de buurt zijn die de spullen meegenomen en hebben en met die informatie, inclusief camerabeelden, aangifte doen.

"Hoi, deze man van een paar straten verderop jat spullen van mijn bouwplaats. Dit is zijn adres en hier zijn de camerabeelden..."

[ Voor 9% gewijzigd door weebl op 22-06-2021 09:59 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Illusion

(the art of)

Als je een hek opzij kan schuiven, dan heb je gewoon niet het goede hek, of je hebt het niet vastgezet.
Bouwhekken zet je met klemmen aan elkaar, en de doorgang ligt een ketting+slot om als je weggaat. Dan moet je écht je best doen (en gereedschap meenemen) om binnen te komen, en heb je 99% van de voorbijgangers al tegengehouden.
De echte dieven komen altijd binnen, maar daarvan doe je dan aangifte met beelden.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
RodeStabilo schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:57:
[...]

* RodeStabilo vind dat iedere hondeneigenaar gewoon de stront van z'n dier moet opruimen. Overal die hondenschijt maar in de natuur :r
*knip*
Laten we niet te ver off-topic gaan aub.

[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 22-06-2021 10:50 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:01
Illusion schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:59:
Als je een hek opzij kan schuiven, dan heb je gewoon niet het goede hek, of je hebt het niet vastgezet.
Bouwhekken zet je met klemmen aan elkaar, en de doorgang ligt een ketting+slot om als je weggaat. Dan moet je écht je best doen (en gereedschap meenemen) om binnen te komen, en heb je 99% van de voorbijgangers al tegengehouden.
De echte dieven komen altijd binnen, maar daarvan doe je dan aangifte met beelden.
LOL! Goeie grap, hoop ik? Dus als ik mijn deur niet op slot doe of open laat in de zomer dan doe ik niet goed mijn best en mogen ze gerust binnen komen? :*) . Logica....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
*knip*
Off-topic

[ Voor 94% gewijzigd door tweakduke op 22-06-2021 10:50 ]

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Khayma schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:00:
[...]

LOL! Goeie grap, hoop ik? Dus als ik mijn deur niet op slot doe of open laat in de zomer dan doe ik niet goed mijn best en mogen ze gerust binnen komen? :*) . Logica....
Wil je je principes gevalideerd zien of gewoon praktisch mensen buiten houden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illusion
  • Nu online

Illusion

(the art of)

[...]

Nee dat is zeker geen grap. Ik denk dat je je er bewust van moet zijn dat referentiekaders verschillen afhankelijk van waar je woont en wat je dagelijks om je heen ziet gebeuren. Natuurlijk heb je met je poten van andermans spullen af te blijven. Maar er zijn heel veel mensen die zich daar niet aan houden. Als je daar mee geconfronteerd wordt (zoals TS) dan kan je praktisch zijn en een goed hek neerzetten (je voordeur zit op slot, je fiets zit op slot, je auto zit op slot met ramen dicht), of het filmen en dan met die beelden.... euh ja wat kan je met die beelden???

Ik denk oprecht dat als je wél camera's ophangt, maar geen afgesloten hek om je bouwplaats, dat je dan je prioriteiten verkeerd hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door Illusion op 22-06-2021 10:14 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
*off-topic*
“Op dit moment wordt hard gewerkt aan maatregelen om het herstel en behoud van natuur in Nederland te bevorderen,’’ zegt een woordvoerder van Schouten. “Het binnenhouden van katten maakt daar geen onderdeel van uit.”
On-topic: ik heb regelmatig gehad dat buurtbewoners met een "migratie-achtergrond" zonder toestemming in mijn voor- en/of achtertuin gingen zitten, terwijl resp. heg en hek wel duidelijk zouden moeten maken dat het geen openbaar terrein was :/

Als je ze erop aanspreekt verstaan ze je niet (ik denk dat ze uit Oost-Indië kwamen ;)).
Uiteindelijk opgelost door hun fietsen "te verplaatsen", toen snapten ze het plots wel.

[ Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 22-06-2021 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

[...]

Misschien mag het niet, maar bij de politie zullen ze je wel aanstaren en iet zo heel hard gaan lopen voor je. En je verzekering keert ook niets uit ivm. gebrek aan braaksporen of andere moeite die jij niet hebt gedaan om het te voorkomen. Zelfde als je fiets niet op slot zetten, in een ideale wereld kan dat, nu gewoon niet meer. Dan zul je ook de reactie krijgen (ook bij politie) dat je het er zelf naar gemaakt hebt. Is het normaal? Ik vind van niet, maar kennelijk is het dat wel geworden. Dan zal je ook daarnaar moeten gedragen, lijkt me?

Moet zeggen dat ik zelf ook wel eens over bouwplaatsen heb gelopen of rondgekeken op funderingen. Hoe klein zo'n huis lijkt op de grond verbaasd mij dan. Rondspoken in gebouwen die verlaten zijn lijkt me ook leuk, maar zal nooit iets meenemen wat niet van mij is (praktisch alles dus) en hekken negeren is mij ook een brug te ver. In dit alles trouwens ook voorzichtig en niets anders achterlaten dan het was, op een paar voetstappen na.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:44
Politie bellen als je ziet dat ze binnen zijn. 's Avonds laat heeft niemand iets te zoeken op een afgesloten bouwterrein. Deze keer is het een emmer zand en een plankje, volgende keer ligt je CV-ketel, koperleidingen en je bedrading (koper) achter in hun aanhanger... (ja dit gebeurt) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

*knip*
Laten we niet nog meer off-topic gaan. on-topic aub.

[ Voor 96% gewijzigd door tweakduke op 22-06-2021 10:52 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:33
Ik zou wel gewoon iedere keer de politie bellen eigenlijk. Onbevoegd betreden van een terrein + geregeld diefstal is echt meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MustiAai
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-06 13:00
ThinkPadd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:28:
Politie bellen als je ziet dat ze binnen zijn. 's Avonds laat heeft niemand iets te zoeken op een afgesloten bouwterrein. Deze keer is het een emmer zand en een plankje, volgende keer ligt je CV-ketel, koperleidingen en je bedrading (koper) achter in hun aanhanger... (ja dit gebeurt) :X
Precies dit wil je voorkomen. Ik zou gewoon de politie bellen, daar zijn ze immers voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 22:49
Als kind woonde ik in een nieuwbouwwijk in aanbouw. Dan was het ook leuk om een beetje in de huizen die gebouwd werden rond te dwalen. Af en toe nam je wel eens een doosje spijkers mee voor pa, maar de bouwvakkers zorgden er wel voor dat spul van waarde achter slot en grendel zat. Bovendien was het ook alleen kijken. Niet slopen.

Als je niet wil dat mensen dingen meenemen dan moet dat achter slot en grendel zetten. Verder kun je weinig doen. Dan moet je ze al op heterdaad betrappen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik vind het ook aso dat men zomaar naar binnen stapt. Maar behalve degene die (ongewenst) iets mee pakken, vind je het vervelend / erg?

Als je het niet erg of vervelend vind dat er af en toe iemand komt kijken (zonder wat mee te nemen of te slopen), dan zou daar weinig moeite in steken. Vind je het wel vervelend, dan zal je wellicht wat meer moeten ontmoedigen. Dus een "beter" hekwerk plaatsen, die niet zo gemakkelijk opzij gezet kan worden, een goede afdichting voor de deuren en/of ramen, zodat ze daar niet meer door naar binnen kunnen komen.
Is het een omgekeerde wereld op deze manier?! Ja! Maar degene die er komen, zijn zich wellicht van geen kwaad bewust (ondanks dat ze dus wel iets moeten doen om binnen te komen).

Verder zou je misschien inderdaad iets met geluid kunnen doen. Hang eens een speaker op waarmee jij contact kan leggen (je 4G ligt er al, dus er zijn vast mogelijkheden). En zodra jij iemand ziet, spreek jij degene via de speaker toe. Volgens mij schikt deze persoon zich rot op dat moment!
Of wat al eerder geopperd is, op bewegingssensor ineens een felle bouwlamp ofzo aan laten springen.

En dan heb je nog de "echte" ongewenste gasten, degene die ongevraagd wat meenemen.
Daar valt over het algemeen weinig tegen te doen, behalve zelf er voor zorgen dat je het zo veel mogelijk ontmoedigt. Dus zorg dat er geen losse materialen liggen, maar verpak ze of leg er wat zwaars op.
Verder zou ik juist wel aangifte doen bij de politie, iedere keer weer als er wat wordt meegenomen. Ja, dan ben je voor de politie maar even die "pain in the ass", maar dan moeten ze daar maar wat vaker hun ronde rijden. Als jij het ze niet verteld, doet niemand dat en komt er dus ook niemand langs. Politie gaat niet zelf ineens hun ronde aanpassen, die gaan gewoon af op waar meerdere meldingen binnen komen. Dus zorg dat er meldingen komen en dan zal je zien dat op een gegeven moment er een ronde langs het erf wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
En wat met aansprakelijkheid? Stel iemand loopt rond op mijn werf en valt in een put, of trapt op een spijker. Is dat dan eigen schuld dikke bult of kan dat zich tegen mij keren (ondanks bouwhekken en borden verboden toegang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:36
Xanthine schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:41:
En wat met aansprakelijkheid? Stel iemand loopt rond op mijn werf en valt in een put, of trapt op een spijker. Is dat dan eigen schuld dikke bult of kan dat zich tegen mij keren (ondanks bouwhekken en borden verboden toegang).
Meestal staat er om die redenen een bordje "betreden op eigen risico" of "bezoekers melden bij de uitvoerder"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthine
SniperGuy schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:43:
[...]

Meestal staat er om die redenen een bordje "betreden op eigen risico" of "bezoekers melden bij de uitvoerder"
"betreden op eigen risico" staat er bij mij niet, want dan geef je toch wel toestemming aan jan en alleman om op eigen risico rond te lopen op je (w)erf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:15

FTL

We hebben ook een nieuwbouw woning laten bouwen op een speciaal plekje. We vinden het er zelf een beetje bij horen hoor. Laat ze toch rustig kijken; soms het zijn mogelijk nieuwe buurt genoten of misschien mensen die even willen kijken hoe zelf een nieuwbouw woning willen laten bouwen.

Laatst betrapten we zelfs een stelletje die stiekem even waren gaan kijken; we hebben ze een rondleiding gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
FTL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:46:
We hebben ook een nieuwbouw woning laten bouwen op een speciaal plekje. We vinden het er zelf een beetje bij horen hoor. Laat ze toch rustig kijken; soms het zijn mogelijk nieuwe buurt genoten of misschien mensen die even willen kijken hoe zelf een nieuwbouw woning willen laten bouwen.

Laatst betrapten we zelfs een stelletje die stiekem even waren gaan kijken; we hebben ze een rondleiding gegeven.
En? Nemen ze ook bouwmateriaal mee? En vind je dat ook allemaal prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000

FTL

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:53:
[...]

En? Nemen ze ook bouwmateriaal mee? En vind je dat ook allemaal prima?
Ah nee dat is zeker niet prima nee. Dat is zelfs ronduit asociaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
FTL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:55:
[...]

Ah nee dat is zeker niet prima nee. Dat is zelfs ronduit asociaal.
Nou, dan hebben we het dus over iets heel anders en *knip*

Iets vriendelijker mag ook wel, we hoeven deelnemers aan de discussie niet weg te jagen.

[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 22-06-2021 12:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Er zijn camera's die piepen wanneer ze beweging detecteren of een lamp aan doen dan is het een stuk duidelijker dat er een camera actief is.

Ter aanvulling van de "verboden toegang" borden zou ik een printje maken van een camerabeeld met iemand die een emmer/plank meeneemt met een zwart balkje over het gezicht een tekst "MEENEMEN = STELEN" er bij ofzo.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
FTL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:46:

Ik laat ze ook, ik ga niet de politie bellen voor zoiets maar neemt niet weg dat het niet leuk voelt dat er mensen in mijn huis (in aanbouw) rondlopen.
Laatst kreeg ik telefoon van iemand die mijn mobiel nr gekregen had via een leverancier die een spandoek heeft hangen, en GDPR ter zijde vond ik dat een nette manier om te vragen of hij de binnenkant mocht zien.

En vervelend gaat het pas worden als je kabels hebt liggen en mensen 'perongeluk' iets vernielen door erop te staan of achter te blijven hangen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:43
Ik woon ook in een nieuwbouw woning (vorig jaar opgeleverd, projectbouw). Maar hier hebben ze gereedschap wat achter een hangslot zat meegenomen, een hele pallet met cv ketels en badkameronderdelen meegenomen.

Af en toe lijkt het wel alsof iemand het goed in de gaten houd. Je krijg geen tijd om het goed op te bergen. De badkameronderdelen waren bijvoorbeeld net geleverd en ze zouden de volgende dag in de huizen gelegd worden. Maar dat hoefde al niet meer want die nacht was gewoon het hangslot kapot geknipt en alles meegenomen.

Ik zou dus ook direct de politie bellen als ik het zie. Je weet immers niet met welke intentie iemand op je terrein komt en ze hebben er sowieso niks te zoeken.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 00:01

Qwerty-273

Meukposter

DutchKel schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:10:
Af en toe lijkt het wel alsof iemand het goed in de gaten houd.
Het komt zeker vaak voor dat op de zaak (van de groothandel, of bouwbedrijf zelf) of in het transport er een seintje gaat dat er op locatie x op dag y een bulk interessants wordt afgeleverd. Ook bij de grotere projecten die voornamelijk een standard bouwplan volgen, kan je ongeveer peilen rond welke periode iets geleverd zal moeten worden. En dan sta je al klaar met je vrachtauto om het 's nachts in te laden.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Qwerty-273 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:55:
Het is het zelfde slag mensen dat actief Urban Exploration beoefend.

[...]

Gewoon nieuwsgierig als de pest, waarbij men als excuus heeft dat er toch niemand woont. En ipv oud en vervallen is het nu nieuw. En je mist dat emmertje zand toch niet, of die paar plankjes daar heb je er wel genoeg van.

-- edit
Voordat je met sirenes aan de slag gaat, bedenk wel dat je later er ook moet gaan wonen. En je zit niet te wachten dat de hele buurt je ziet als die rare nieuwe die met zijn sirenes de hele buurt wakker hield :+
Volgens mij gaat het hier echt om een ander soort mensen. Bij Urban Exploration gaat het vaak om bv het maken van foto's van vervallen gebouwen / vergane glorie en de speciale sfeer die hier vaak rond hangt. Een nieuwbouwhuis is voor deze mensen echt niet interessant.

De meest voor de hand liggende redenen zijn nieuwsgierigheid (wellicht mensen die een soortgelijk huis hebben gekocht welke nog niet zo ver in aanbouw is) en diefstal van gereedschap, bouwmaterialen etc.
DutchKel schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:10:
Af en toe lijkt het wel alsof iemand het goed in de gaten houd. Je krijg geen tijd om het goed op te bergen. De badkameronderdelen waren bijvoorbeeld net geleverd en ze zouden de volgende dag in de huizen gelegd worden. Maar dat hoefde al niet meer want die nacht was gewoon het hangslot kapot geknipt en alles meegenomen.
Onderschat het aantal inside jobs niet. Onbetrouwbare personen vind je helaas overal in de keten; op de bouw, bij de transporteur, bij de leverancier etc.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 22-06-2021 11:34 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:07

Sharky

Skamn Dippy!

rimave schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:39:
Als kind woonde ik in een nieuwbouwwijk in aanbouw. Dan was het ook leuk om een beetje in de huizen die gebouwd werden rond te dwalen. Af en toe nam je wel eens een doosje spijkers mee voor pa, maar de bouwvakkers zorgden er wel voor dat spul van waarde achter slot en grendel zat. Bovendien was het ook alleen kijken. Niet slopen.

Als je niet wil dat mensen dingen meenemen dan moet dat achter slot en grendel zetten. Verder kun je weinig doen. Dan moet je ze al op heterdaad betrappen.
Als mijn kinderen door huizen in aanbouw snuffelen dan moeten ze dat stiekem doen, daar wil ik me niet al te druk om maken maar ik ga ze niet aanmoedigen. Als ze met spullen thuiskomen zoals een doosje spijkers dan gaan we die de volgende dag terugbrengen en mogen ze hun excuses aanbieden. Diefstal is diefstal.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Laatst online: 22:16
Kijken is 1 maar iets meenemen is diefstal. Nu is het zand, straks je kraan of deurkruk...
Gewoon melden, desnoods niet via 112 of digitaal aangifte doen. Als het dan serieuzer wordt kun je in ieder geval aangeven dat je alles probeert.

Paar jaar geleden hier aan de overkant bij nieuwbouw ook 'bezoekers' gezien, politie was er binnen een paar minuten na onze melding, hebben mooi een nacht in de bak doorgebracht (en daarna waarschijnlijk nog meer)

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-06 15:22
VWB sirene: De Ring camera's kunnen een sirene af laten gaan. Aangezien je daar 4G hebt, misschien is zoiets een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Waar gebouwd wordt, wordt gestolen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-06 22:43
ik heb zelff een paar camera's van ezviz, hier kan je via de app een seintje bij beweging krijgen en daarna via de ingebwoude speaker via de app ook direct communiceren. Kan je iemand goed de stuipen mee op het lijf jagen lijkt me als je ineens door de camera roept "he wat moet dat daar"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:22
Xanthine schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:40:
Hoi allemaal,
Ik ben een nieuwe woning aan het bouwen in een rustige wijk. Momenteel is de ruwbouw bijna klaar, maar uiteraard nog geen ramen of deuren. Ik heb beveiligingscamera's hangen en zie met regelmaat mensen die binnen in mijn huis komen kijken. Er staan hekken rond heel de werf met een bord 'verboden toegang', er hangen camera's, ik blokkeer de ingangen met houtwerk maar dit zetten ze gewoon opzij.

Wat bezielt deze mensen? Ik wandel toch ook niet hun huis binnen om even rond te kijken.

Als ik ter plaatse aan het werk ben komen er ook mensen vragen of ze eens mogen kijken en dan heb ik er geen probleem mee, maar als er niemand is vind ik dit niet ok. Heb ook al mensen op beeld staan die dan een paar houten plankjes meenemen of met een emmer zand weer naar buiten lopen, maar ze snappen niet dat ik die dingen nodig heb. Lijkt de normaalste zaak van de wereld te zijn maar is toch nog steeds diefstal?

Ik woon zelf op een paar km van de werf dus kan ook niet bij elke beweging erheen gaan.

Ben vooral benieuwd te horen wat jullie ervaringen hiermee zijn, en als jij zo iemand bent die op een werf gaat rondwandelen hoor ik graag waarom je dit doet.
je mag mijn hond wel ff lenen doet geen vlieg kwaad btw maar goed dat moet je ze dan niet vertellen _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yS5PXp9WQnwMw-ZZfONp2S11Mdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFeSnUEU9eshWJpvfeGvUCkS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik snap TS wel hoor.
Een onschuldig loopje in je ruwbouw zal in principe niets kwaad doen, maar dan heb je inderdaad nog schade/letsel wat bij die gluurder kan plaatsvinden, schade die (onbedoeld) aan je woning kan plaatsvinden (nieuwsgierig persoon stapt in een cementen vloertje wat nog ligt te drogen?), en dan nog de aso's die spullen toe eigenen.

Dat het volgen van de bouw van een huis reuze interessant is snap ik ook wel. Ik kijk ook regelmatig bij een paar huizen die ze hier in de buurt aan het bouwen zijn. Maar gewoon vanaf de openbare weg, niet door het erf op te lopen.

Als ik TS was zou ik op zijn minst eens iets gaan doen met een flinke LED bouwlamp en beweging. Laat ze maar merken dat ze in de schijnwerpers staan.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:47
Mijn ervaring is de politie bellen. Toen er tegenover ons gebouwd werd lag er een berg zand waar iemand ‘s avonds gewoon een auto met aanhanger naast zette en begon te scheppen. Ik vond dat toch wel storend en heb de politie gebeld (gewone nummer). Ik werd meteen doorverbonden met 112 (vond ik verbazingwekkend) en werden er motoragenten gestuurd.
Die waren net te laat, maar hebben hem later aan kunnen houden (ik had auto en aanhanger goed kunnen beschrijven) - ze belden me later namelijk terug om me te bedanken voor het melden.
Nu zou ik nog steeds niet direct 112 bellen hiervoor, maar bij de politie melden zou ik zeker doen. Ook al was mijn voorbeeld wat grootser (een hele aanhangwagen tegenover een emmer), het blijft stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:24
Bardu schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:13:
Mijn ervaring is de politie bellen. Toen er tegenover ons gebouwd werd lag er een berg zand waar iemand ‘s avonds gewoon een auto met aanhanger naast zette en begon te scheppen. Ik vond dat toch wel storend en heb de politie gebeld (gewone nummer). Ik werd meteen doorverbonden met 112 (vond ik verbazingwekkend) en werden er motoragenten gestuurd.
Die waren net te laat, maar hebben hem later aan kunnen houden (ik had auto en aanhanger goed kunnen beschrijven) - ze belden me later namelijk terug om me te bedanken voor het melden.
Nu zou ik nog steeds niet direct 112 bellen hiervoor, maar bij de politie melden zou ik zeker doen. Ook al was mijn voorbeeld wat grootser (een hele aanhangwagen tegenover een emmer), het blijft stelen.
Heterdaad altijd 112 bellen, is veel sneller.

TS: Ik zou toch de politie hierin betrekken, het is jouw terrein en als er ook al mensen spullen meenemen (op beeld) dan is het niet meer even kijken in dat nieuwe huis, dan wordt er gewoon gestolen..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:28
Bor schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:33:
[...]

Volgens mij gaat het hier echt om een ander soort mensen. Bij Urban Exploration gaat het vaak om bv het maken van foto's van vervallen gebouwen / vergane glorie en de speciale sfeer die hier vaak rond hangt. Een nieuwbouwhuis is voor deze mensen echt niet interessant.
Bij Urban Exploration hebben ze ook een soort 'motto'; Take nothing but pictures and leave nothing but footprints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-06 12:20
Totdat er deuren in hangen is het een bouwput, voor velen dan.

Laten doen totdat je deuren hebt en tot die tijd niks kwetsbaar/kostbaar achterlaten

En vooral niet te druk over maken. Emmers water naar de zee dit tij te keren.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-06 21:37

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Of het zijn mensen uit de buurt, fijne buren heb je dan.

Of het zijn mensen van verder weg, maar dan moet je je echt afvragen wat ze daar aan het doen zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

. Heb ook al mensen op beeld staan die dan een paar houten plankjes meenemen of met een emmer zand weer naar buiten lopen, maar ze snappen niet dat ik die dingen nodig heb. Lijkt de normaalste zaak van de wereld te zijn maar is toch nog steeds diefstal?

Paar scherm printjes aan het hek hangen 'met kent u deze dief?'. Zal afschrikken denk ik.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:52
[...]

Ik krijg wel live meldingen (heb een 4G router geplaatst om een timelapse van de bouw te maken), zal alle "inbrekers" ook een speciaal plekje geven in mn filmpje :*)

https://www.bol.com/nl/p/...-110-db/9200000123528315/

Ook bij de Action te verkrijgen volgens mij. Je koppelt de sirene aan de app en dan kan je van overal hem af laten gaan.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:13
[...]
...
Leuker lijkt me een sirene die ik vanop afstand kan bedienen maar ben ik nog niet tegengekomen.
Dahua heeft TiOC camera's met ingebouwde sirene speaker en flitslicht :-)
Dahua IPC-HDW3449HP-AS-PV

[ Voor 42% gewijzigd door Ghostface9000 op 22-06-2021 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-06 12:34
Kodess schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:57:
[...]

https://www.bol.com/nl/p/...-110-db/9200000123528315/

Ook bij de Action te verkrijgen volgens mij. Je koppelt de sirene aan de app en dan kan je van overal hem af laten gaan.
Aldaar een factor 3 goedkoper, en dan in combinatie met een bewegingssensor die je met de Tuya/LSC app ook nog eens aan elkaar kan koppelen... Beweging? Sirene gaat af, en je krijgt evt. ook nog een melding op je telefoon van de app zelf _/-\o_ Koppel dat aan een paar smart stopcontacten met een flinke bouwlamp, geheid dat het ze afschrikt! _O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Aansprakelijkheid is inderdaad wel een dingetje...
Is het zelfbouw (lees: jij bouwt het echt zelf) of is het zelfbouw, uitgevoerd door een aannemer (lees: een ander bouwt het voor jou, maar betreft geen projectbouw).

Bij ons op de bouw (infra bouw), zijn wij verantwoordelijk voor wat er binnen de hekken gebeurd. Ook als er onbevoegden op het bouwterrein rondzwerven. Dus ja, als een onbevoegd persoon zijn poot breekt, dan zijn wij in feite aansprakelijk. Natuurlijk verwerpen wij de aansprakelijkheid en wijzen wij er op dat er duidelijk is aangegeven dat onbevoegden niet zijn toegestaan en dat we het bouwterrein zo goed als mogelijk hebben afgeschermd voor onbevoegden. Zolang wij daaraan voldoen, hebben we weinig te vrezen (vertel ik uit ervaring). Maar als wij een hek (onbewust) open laten staan langs een voet- of fietspad en daardoor is het niet meer duidelijk zichtbaar, dat ze een bouwterrein oplopen dan zijn wij wél verwijtbaar!

Mijn advies: Zorg dus voor een goed bouwhek en plaats deze ook zoals het moet (zet ze aan elkaar vast en met een kettingslot zet je de opening dicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:55
Het ligt er ook een beetje aan hoe en wat die mensen doen. Kijk bij het wegnemen spullen die overduidelijk nog nodig zijn heb je natuurlijk direct een probleem, beetje rondlopen is nog tot daar aan toe, maar ik heb dus 1,5 jaar in een bouwput gewoond waar de leegstaande panden ook werden gebruikt door overvallers om de nacht door te komen. Ik liep dan ook vrij vaak over het terrein heen 's avonds om te kijken dat er echt niemand was (kon via de achtertuin gewoon vrij heen en weer lopen. Gelukkig weinig mensen tegengekomen, maar er zijn denk ik 2 of 3 aanhoudingen geweest in die periode van figuren waarvan ik dan achteraf te horen kreeg dat ze een supermarkt hadden overvallen oid.

Sowieso als er een hek omheen staat, wat bezielt je dan om daar ff omheen te hengsten? Dat je buiten de hekken even rustig een kijkje neemt om te zien wat er gebouwd wordt en hoe het vordert (deed ik ook iedere avond) helemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Dat zal wel los lopen als er een hek omheen staat die ze zelf aan de kant hebben gezet. Ook dat ze niet echt een legitieme reden kunnen noemen waarom ze daar zijn. Dan ben je vrij snel klaar, want dat kunnen ze meestal niet en dan weten ze ook wel dat ze hun eigen schade moeten dragen. Dat is immers de hoofdregel. Denk dat je eerder bang moet zijn dat ze jouw zaken beschadigen en ervan weglopen.

Zou toch gek worden, dan moet je ook alles in huis goed opruimen elke avond en voor je vakantie, want anders krijg je dat een inbreker jou ook verantwoordelijk kan houden dat hij van de trap is gevallen door een geboende vloer of pijnlijke voeten heeft door losliggende LEGO-blokjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-06 02:52
[...]
& politie wil ik hiermee niet lastig vallen, die gaan toch antwoorden dat dit normaal is en niet veel tegen valt te doen.
Politie weet heel goed prioriteiten te stellen. Tot groot frustratie van velen soms te goed, maar als er 'in de buurt' iets belangrijkers is dan komen ze simpelweg niet. Hebben ze tijd, dan gaan ze ook achter die dief van een emmer zand & plank aan. Dan zal je ook tijd moeten maken voor een eventuele aangifte, of je geeft aan geen aangifte te doen maar wenst wel graag dat er een gesprek gevoerd wordt met het betreffende sujet.

Best kans dat als er eenmaal van eentje de personalia is genoteerd, het als een lopend vuurtje door de wijk gaat dat er opgelet wordt. Volgende uitdaging is dan je camera's in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een geverifieerde melding je hebt tenslotte beeld rijden ze altijd op. Vergeet niet dat mensen die kleine dingen bij jouw jatten dat meestal vaker doen. zou dus zeker bellen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

Doe de wereld een plezier en bel juist wel direct de politie, diefstal is diefstal, het begint nu klein maar het wordt zo een stuk meer. Dit soort asovolk moet gewoon direct aangepakt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v1ncent19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:06
Dakillerbean schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:09:
[...]

Aldaar een factor 3 goedkoper, en dan in combinatie met een bewegingssensor die je met de Tuya/LSC app ook nog eens aan elkaar kan koppelen... Beweging? Sirene gaat af, en je krijgt evt. ook nog een melding op je telefoon van de app zelf _/-\o_ Koppel dat aan een paar smart stopcontacten met een flinke bouwlamp, geheid dat het ze afschrikt! _O-
Wat dacht je van dit aan te vullen met een stroboscoop en rook machine?

On-topic: Ik denk dat het wat moeilijker maken voor de gluurders het meeste effect heeft, dus hekken aan elkaar verbinden en maar 1 uitgang met slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999

Snuffel

Vroem!

Huur een BouWatch, ben je gelijk van het gezeik af

Kost een paar centen, maar dan kan je het ook helemaal los laten, alles wordt voor je geregeld.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-06 15:57
Als je damera beelden live kunt afzien, dan zou speakers wel een leuk idee zijn.
als je ziet dat er lui zijn die er niet horen dan spreek je in de mic dat als ze niet meteen weg gaan de politie wordt ingeschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Frogmen schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:41:
Een geverifieerde melding je hebt tenslotte beeld rijden ze altijd op. Vergeet niet dat mensen die kleine dingen bij jouw jatten dat meestal vaker doen. zou dus zeker bellen.
Same ...

Zodra je beweging ziet, 0900-8844 bellen
liefst niet met mobiel, maar met een vaste lijn - sneller de juiste regio
Aangeven dat je live de beelden bekijkt, en er volk op je terrein rondloopt

Na een minuut op 10 zelf rustig die kant opgaan ( want dat wil de politie toch) en zorgen dat je de betreffende beelden voorhanden hebt

In het meest gunstige geval gaan ze in de wijk rondrijden om de verdachte te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:09
Mensen die enkel een kijkje nemen zou ik zelf weinig moeite mee hebben. Ik kan mij voorstellen dat het interessant is voor veel mensen om dit eens te zien. Zou ik zelf ook doen, mits toegankelijk zonder iets te hoeven openen/verschuiven.

De dingen die meegenomen worden is gewoon diefstal, ik zou ze allemaal aangeven bij de politie. Dat moet en hoef je echt niet te accepteren.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-06 20:19

Part

Helemaal niets.....

...

Vroeg erg veel gedaan als kind zijnde. Het mocht natuurlijk absoluut niet van mijn ouders en heb toen ook eens de politie aan de deur gehad.

Maar uit je verhaal denk ik dat het niet kinderen waren.
Wat te doen hangt denk ik erg van de situatie af. In een dorp of gehucht is het vrij normaal om achterom bij iemand naar binnen te lopen. Als je de deurbel gebruikt kijken ze hier bv heel raar aan en geven te kennen dat het niet gebruikelijk is om aan te bellen. Kom maar door de achterdeur die staat altijd open.
Tijdens de bouw zal je hier ook regelmatig buren over de bouwplaats zien lopen. Gewoon uit interesse zeg maar. Mocht je dat niet willen dan kun je de mensen het beste er direct op aanspreken.

Maar in een minder hecht dorp of stad zou ik ook de politie inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 21:28

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Mooie schavuitenbord plaatsen en de mensen die op beeld staan met hun bakkes op het bord.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 23-06 19:33
Op een bouwhekken moeten bordjes verboden toegang artikel bla bla bla, en de hekken horen goed aan elkaar bevestigd te worden met klemmen en natuurlijk bij voorkeur een goed slot op de poort.
Hangt dat bordje er niet dan doet de politie niks, al verschillende keren meegemaakt dat de indringers dan alleen buiten het hek werden gezet maar eigenlijk niet in overtreding zijn.
Wat de bouw u bied koopt u niet.

De koperprijzen vliegen omhoog dus hou je kabels en loodgieterswerk goed in de gaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kylegendary1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-06 12:19
RodeStabilo schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:57:
[...]

ik snap wel dat ze het daar niet mee eens zijn. als je denkvermogen zo beperkt is dat je op een bouwerf je hond alsnog laat schijten dan kunnen zie die conclusie ook niet trekken waarschijnlijk. VRaag me af wat ze doen als het huis daar klaar is. Kan de eigenaar dan ook de niet opgeruimde stront gaan opruimen dagelijk zeker.

Al vier jaar een hondeigenaar en helemaal mee eens. Het is een kleine moeite en in mijn ogen een sociale verplichting.

Ontopic: Ik zou het zelf ook niet pikken als mensen maar wat gingen rondwandelen op mijn erf. Maar ik ga er even vanuit dat er hier nog geen hekwerk omheen staat en dat alles dus vrij te betreden is. Dan is het belangrijk om het kenbaar te maken dat je er niet van gediend bent.

Ik zou zo'n camera met speaker ophangen en dan de nieuwsgierige wandelaars/bezoekers even aanspreken op hun gedrag. En ze even vertellen dat de politie op de hoogte is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Laatst online: 21:14

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Bardu schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:13:
Heb ook een keer de politie gebeld om een sportgelijk voorval. Had 0900-8844 gebeld en werd idd ook direct doorverbonden met 112 en politie kwam er snel op af. Woonde destijds in een appartementencomplex waar een fietspad opnieuw werd aangelegd. Zie ik ‘s avonds plots een auto stoppen en 2 lui doodleuk de kofferbak volgooien met stenen voor het nieuwe fietspad. Ze waren net weg toen de politie ter plekke was, maar omdat ik vanaf de 4e verdieping had gezien waar ze heen reden kon ik ze uiteindelijk naar het juiste adres verwijzen en zag ik dat de politie een bezoekje bracht. Dus mijn advies is toch ook om het te melden bij de politie.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:22

Daniel36

vernieuwde formule

BastaRhymez schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:39:
Ik vind het ook aso dat men zomaar naar binnen stapt. Maar behalve degene die (ongewenst) iets mee pakken, vind je het vervelend / erg?

Als je het niet erg of vervelend vind dat er af en toe iemand komt kijken (zonder wat mee te nemen of te slopen), dan zou daar weinig moeite in steken. Vind je het wel vervelend, dan zal je wellicht wat meer moeten ontmoedigen. Dus een "beter" hekwerk plaatsen, die niet zo gemakkelijk opzij gezet kan worden, een goede afdichting voor de deuren en/of ramen, zodat ze daar niet meer door naar binnen kunnen komen.
Is het een omgekeerde wereld op deze manier?! Ja! Maar degene die er komen, zijn zich wellicht van geen kwaad bewust (ondanks dat ze dus wel iets moeten doen om binnen te komen).

Verder zou je misschien inderdaad iets met geluid kunnen doen. Hang eens een speaker op waarmee jij contact kan leggen (je 4G ligt er al, dus er zijn vast mogelijkheden). En zodra jij iemand ziet, spreek jij degene via de speaker toe. Volgens mij schikt deze persoon zich rot op dat moment!
Of wat al eerder geopperd is, op bewegingssensor ineens een felle bouwlamp ofzo aan laten springen.

En dan heb je nog de "echte" ongewenste gasten, degene die ongevraagd wat meenemen.
Daar valt over het algemeen weinig tegen te doen, behalve zelf er voor zorgen dat je het zo veel mogelijk ontmoedigt. Dus zorg dat er geen losse materialen liggen, maar verpak ze of leg er wat zwaars op.
Verder zou ik juist wel aangifte doen bij de politie, iedere keer weer als er wat wordt meegenomen. Ja, dan ben je voor de politie maar even die "pain in the ass", maar dan moeten ze daar maar wat vaker hun ronde rijden. Als jij het ze niet verteld, doet niemand dat en komt er dus ook niemand langs. Politie gaat niet zelf ineens hun ronde aanpassen, die gaan gewoon af op waar meerdere meldingen binnen komen. Dus zorg dat er meldingen komen en dan zal je zien dat op een gegeven moment er een ronde langs het erf wordt gemaakt.
Volgende dag is je speaker gejat?
;)

Maar afdoende afsluiten van het terrein met goede hekken en sloten lijkt me de eerste stap.
Blijkbaar komen mensen te makkelijk het terrein op nu.
En ja, dat is niet toegestaan en ik vind het asociaal, maar...
Succes.

[ Voor 5% gewijzigd door Daniel36 op 23-06-2021 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 22:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hoi allemaal,
Er staan hekken rond heel de werf met een bord 'verboden toegang', er hangen camera's, ik blokkeer de ingangen met houtwerk maar dit zetten ze gewoon opzij.
Heb je van die metalen hekken die geschakeld staan in die betonnen voeten? Je zal moeten zorgen dat er nergens een opening (te maken) is. Houtwerk zal dus weinig helpen. Een geschakeld hekwerk, waarbij je desnoods de losse delen aan elkaar koppelt zodat je ze niet eruit kan tillen, lijkt dan wellicht een oplossing. Vaak zie je dat alle hekken gekoppeld zijn, en dat er 1 los is waar je door naar binnen kan. Die wordt dan 's avonds gesloten via een kettingslot aan het andere hek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJ3aNGfz4yNi25ThtNvU5Xl3_To=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zPKrDObh5PwdAkdIknWCDZmU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 23-06-2021 06:39 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Laatst online: 16:18
Hoi allemaal,

Duidelijke borden neerhangen dat er video bewaking is en bij diefstal de beelden met de politie wordt gedeeld.
Schrikt vaak al iets meer af denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

bombadil schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:56:
[...]

Paar scherm printjes aan het hek hangen 'met kent u deze dief?'. Zal afschrikken denk ik.
Ik vind dit wel een hele goede tip.
Paar fullsize A4tjes printen in kleur, plastificeren en aan het hangen.

De gemiddelde nieuwsgierige gluurder weet nu direct : dit word blijkbaar niet op prijs gesteld
De gelegenheidsdief weet nu direct : kut sta ik met mn kop op beeld om een emmertje zand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
Koffie schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:34:
[...]

De gemiddelde nieuwsgierige gluurder weet nu direct : dit word blijkbaar niet op prijs gesteld
De gelegenheidsdief weet nu direct : kut sta ik met mn kop op beeld om een emmertje zand
Het risico is dan wel dat ze gaan zoeken waar de camera hangt en die vernielen of stelen. Nu verwacht niemand dat er een camera is (hangt met 4G router in een boom voor het huis, ook niet zichtbaar van de straat).

Ik vertrek dit weekend op vakantie voor enkele weken, denk dat ik gewoon met houten platen de deuropeningen ga dichttimmeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Xanthine schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:49:
[...]

Het risico is dan wel dat ze gaan zoeken waar de camera hangt en die vernielen of stelen. Nu verwacht niemand dat er een camera is (hangt met 4G router in een boom voor het huis, ook niet zichtbaar van de straat).
Die kans bestaat ja, maar voordat het gelukt is staan ze iig al met hun giechel erop.
Ik vertrek dit weekend op vakantie voor enkele weken, denk dat ik gewoon met houten platen de deuropeningen ga dichttimmeren.
Géén camera ophangen maar wél bordjes 'let op camera bewaking' zou ook nog kunnen werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:48
Als je dit weekend weggaat (enjoy!) zou ik toch morgen/overmorgen melding maken bij wijkagent. Melding is iets anders dan aangifte, maar mogelijk zijn er meer slachtoffers in de omgeving. Politie kan jouw adres dan eventueel meenemen in surveillanceroute. Dat is als je terugkomt ook fijn en het remt potentiële dieven af.
Tegen de tijd dat je aan badkamer/keuken/cv/ramen/deuren toe bent zou ik er wel echt serieus werk van maken om narigheid te voorkomen.

Edit: en oh ja, ik ging in het verleden ook graag rondneuzen toen mijn huis gebouwd werd. In mijn huis en dat van anderen. Uit nieuwsgierigheid en om te kijken hoe het nou in het echt was. Maar, dat deed ik dan bij daglicht en vaak ook met hele gezin. Mensen die ‘s avonds in het donker hekken opzij zetten en naar binnen gaan… die hebben redenen die het daglicht niet kunnen verdragen blijkbaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Toke_gt op 23-06-2021 16:10 . Reden: Aangevuld 2e vraag TS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Koffie schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:34:
[...]

Hoeft niet eens echt te zijn: pik er een paar van This Person Does Not Exist, CCTV filter er overheen en hangen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:29

Tacoos

i am i

Xanthine schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:45:
[...]

"betreden op eigen risico" staat er bij mij niet, want dan geef je toch wel toestemming aan jan en alleman om op eigen risico rond te lopen op je (w)erf?
Een paar bordjes 'Verboden toegang art 461 wetb. v. strafr." ophangen zal weinig mensen tegenhouden, maar wie weet sta je juridisch wel sterker als iemand zijn poot breekt op jouw werf?
Aangenomen dat t in Nederland is
Afbeeldingslocatie: https://www.visser-assen.nl/image/Afbeeldingen%20landigspagina/banner-verboden-toegang.png

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 23-06 19:33
Tacoos schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:29:
[...]

Een paar bordjes 'Verboden toegang art 461 wetb. v. strafr." ophangen zal weinig mensen tegenhouden, maar wie weet sta je juridisch wel sterker als iemand zijn poot breekt op jouw werf?
Aangenomen dat t in Nederland is
[Afbeelding]
Zonder die bordjes kan de politie niet zo veel doen hebben ze mij verteld bij een eerdere inbraak op het bouwterrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Foto's printen van de intruders met een boodschap erbij van 'we are watching you' en ophangen in je huis.. als ze zien dat ze betrapt zijn, komen ze misschien wel niet meer terug..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

bombadil schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:56:
[...]

Iemand was me al voor :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Laatst online: 23:33

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Paar van deze 12V er op en je hebt in eens een hardloop wedstrijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60Qp04Y8nPfZfrstIrkJie2jMfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OqpU5fRBBe6LXVJTPWMFH73a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-06 10:21
Ik kan via mijn Ring spotlight camera met mensen praten (en schreeuwen) en een alarm af laten gaan (wat best heftig is). Misschien is zoiets een oplossing? Ik was geloof ik 350,- kwijt voor een set van 3. Hebben alleen wel wifi nodig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:58
Bizar dit soort dingen. Toen het huis van onze buren in aanbouw was liepen er op een avond ook mensen zo naar binnen, schoven gewoon de bouwhekken aan de kant. Ben er toen op afgestapt met de vraag of ik iets voor ze kon betekenen. "We kijken gewoon even, uit belangstelling". Heb ze toen gevraagd om de bouw te verlaten daar het niet hun bouw was. Waren ze nog verontwaardigd ook, ze gingen wel. Toekomstige buren hebben in overleg met de aannemer het terrein toen rondom nog veel beter helemaal laten afsluiten, met een groot slot. Er lagen immers ook bouwmaterialen, gereedschappen, enzovoort.
Pagina: 1