[Experiabox V10A] Internet valt weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-05 17:29
Beste allen,

Sinds een overstap van Telfort/KPN naar Budget en de daarbij nieuwe router (V9 naar V10A) heb ik allerhande problemen met internet, op zowel thuis PC, wifilampen, werk PC als mobiele telefoons.
Nu heb ik van Budget al een tweede router gekregen om het probleem op te lossen, maar helaas.

Aangesloten:
- iphone
- android phone
- chromecast
- google nest via wifi
- 11 Yeelight wifi lampen
- werk laptop via wifi
- thuis PC via homeplugs
- iTV bedraad
- Denon receiver bedraad

Router versie:
- v6.00.032 build135

Heb zelf een wifi scan gedaan en zowel de 2.4ghz als de 5 ghz verschoven naar ander kanaal (13 en 104).
Meerdere keren per dag dat er geen internet ontvangst is op de telefoons en ook mijn werk laptop.
Het probleem lijkt zich minder vaak voor te doen als ik de 5ghz band uit zet in de router.

Als ik in de router kijk naar connected devices zie ik dat geen een apparaat op de 5ghz zit.

Enige optie die Budget nog wilt aanbieden is een monteur langsturen en mocht deze niets vinden dan zijn de kosten voor mij, mocht deze wel wat vinden dat wordt het probleem kosteloos verholpen.
Nu heb ik nog een Experiabox V8 liggen, waar ik erg naartoe neig om de V10A te vervangen.

WLAN 2.4GHZ:
Wireless Mode is Auto
Channel 13
Bandwidth 20mhz

WLAN 5GHZ:
Wireless Mode is Auto
Channel 1.4(DFS)
Bandwidth 80mhz

Heeft iemand een suggestie, misschien toch andere router instellingen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:28
Je 2,4 WiFi op kanaal 13 zetten is geen goed idee. Je kan eigenlijk alleen 1, 6, 11 gebruiken omdat je dan het minste overlap hebt in de kanalen. Alle andere opties zitten elkaar gruwelijk in de weg.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Raimundus ik heb je titel even aangepast, zodat het iets duidelijker is.

Je geeft aan dat er 'geen internet ontvangst' is. Wat bedoel je daar precies mee? Valt het hele wifi netwerk weg?

En heb je ook apparaten bedraad aangesloten op je router? Hebben die op hetzelfde moment geen internet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
rens-br schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:05:
@Raimundus ik heb je titel even aangepast, zodat het iets duidelijker is.

Je geeft aan dat er 'geen internet ontvangst' is. Wat bedoel je daar precies mee? Valt het hele wifi netwerk weg?

En heb je ook apparaten bedraad aangesloten op je router? Hebben die op hetzelfde moment geen internet meer?
Ja, iTV is bedraad aangesloten en heeft opstartproblemen. Over het algemeen lijkt het probleem minder bij iTV.
Bij mijn PC, welke bedraad is aangesloten via homeplugs is het internet ook instabiel. Maar dit kan natuurlijk ook aan de homeplug connectie liggen.
Zelf heb ik het idee dat het een router probleem is, aangezien de onstabiliteit pas gekomen is nadat ik ben overgestapt van router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Raimundus schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:09:
Ja, iTV is bedraad aangesloten en heeft opstartproblemen. Over het algemeen lijkt het probleem minder bij iTV.
Bij mijn PC, welke bedraad is aangesloten via homeplugs is het internet ook instabiel. Maar dit kan natuurlijk ook aan de homeplug connectie liggen.
Zelf heb ik het idee dat het een router probleem is, aangezien de onstabiliteit pas gekomen is nadat ik ben overgestapt van router.
Zou je iets concreter willen zijn met het beantwoorden van de vragen? 'Onstabiel' en 'geen internet ontvangst' zegt namelijk niet zoveel.
  • Wat gebeurd er concreet? Valt het wifi netwerk weg? Valt de snelheid weg?
  • Geeft de apparatuur aan dat de verbinding weg is?
  • Krijg je foutmeldingen? En zo ja welke?
  • Gebruik je verder nog andere apparaten in je netwerk, zoals switches?
  • Ik lees nu dat je Denon ook bedraad zit aangesloten, heeft deze (ook) problemen als je draadloze apparaten wegvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Zelf heb ik het amper een uur volgehouden met de 10A, ging compleet offline en rebooten.

Dus toen mijn eigen router maar aangesloten. En sindsdien werkt het prima.

Wat je kan doen is inderdaad de V8 aansluiten. Wel even kijken of Budget andere instellingen nodig heeft tov KPN.

[ Voor 23% gewijzigd door Segafreak83 op 22-06-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
rens-br schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:16:
[...]

Zou je iets concreter willen zijn met het beantwoorden van de vragen? 'Onstabiel' en 'geen internet ontvangst' zegt namelijk niet zoveel.
  • Wat gebeurd er concreet? Valt het wifi netwerk weg? Valt de snelheid weg?
  • Geeft de apparatuur aan dat de verbinding weg is?
  • Krijg je foutmeldingen? En zo ja welke?
  • Gebruik je verder nog andere apparaten in je netwerk, zoals switches?
  • Ik lees nu dat je Denon ook bedraad zit aangesloten, heeft deze (ook) problemen als je draadloze apparaten wegvallen?
Receiver is pass through, maar geeft dan ook geen internetradio.
iTV blijft werken, werklaptop geen internet, android geen internet, iphone wel internet.
Je krijgt de melding geen internet, diagnose geeft aan geen internet. Na aantal minuten doen alle apparaten het weer. Zowel telefoon als laptop geeft aan dat er een verbinding is.
Sorry, normaliter kan ik meer specifiek antwoord geven, maar de manier van logica is in de apparatuur betreft internet connectie ver te zoeken.
Werklaptop en androidphone geven aan verbinding te hebben, maar geen connectie met internet blijkbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Raimundus op 22-06-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
HKLM_ schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:04:
Je 2,4 WiFi op kanaal 13 zetten is geen goed idee. Je kan eigenlijk alleen 1, 6, 11 gebruiken omdat je dan het minste overlap hebt in de kanalen. Alle andere opties zitten elkaar gruwelijk in de weg.
Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je buren doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
Segafreak83 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:41:
Zelf heb ik het amper een uur volgehouden met de 10A, ging compleet offline en rebooten.

Dus toen mijn eigen router maar aangesloten. En sindsdien werkt het prima.

Wat je kan doen is inderdaad de V8 aansluiten. Wel even kijken of Budget andere instellingen nodig heeft tov KPN.
Welke router heb je de V10A mee vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
Raimundus schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:49:
[...]

Welke router heb je de V10A mee vervangen?
V10 van internet gekocht en aangesloten. Maar je hebt zelf nog een V8, dus ik zou het eerst daarmee proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:28
Mijzelf schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:45:
[...]

Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je buren doen.
Dat is dus niet waar ik zou zeggen begin eens met het lezen van dit: https://www.accessagility...hannel-to-use-for-2.4-ghz

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
Vandaag weer ellende met internetverbinding, zowel op de WLAN als de LAN.
Alle apparaten wel verbinding op de router, maar geen internet connectie.
Meteen geprobeerd met ander Experiabox, helaas is het de V9 en niet de V8. Welke klaarblijkelijk niet ondersteund wordt door KPN/Budget, want er komt geen internet signaal binnen op de router.

Daarna de V10A weer aangesloten en warempel, wel weer direct internet. Moedeloos ervan.
Budget wilt wel een monteur sturen, maar de kosten komen op eigen rekening als er niets gevonden wordt.
Overstap van KPN naar Budget en daarbij andere Experiabox (van V8 naar V10a) is probleem pas ontstaan.
Nieuwe DSL kabel maar met de moed der wanhoop aangesloten, misschien is dat het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimundus
Inmiddels is de Experiabox V10a vervangen voor de Experiabox V10. Dit heb ik helaas zelf moeten regelen.(Budget wilde niet meewerken aan een andere oplossing)
Hiermee lijkt het probleem verholpen.

[ Voor 30% gewijzigd door Raimundus op 05-07-2021 11:25 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdws
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-05 12:59
Raimundus schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:17:
Inmiddels is de Experiabox V10a vervangen voor de Experiabox V10. Dit heb ik helaas zelf moeten regelen.(Budget wilde niet meewerken aan een andere oplossing)
Hiermee lijkt het probleem verholpen.
Sorry voor de late reply, ik heb soortgelijke problemen met een V10A en KPN doet niets. Als ik een V10 regel werkt dit dan out of the box (na een factory reset)?

• Raimundus
vdws schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:36:
[...]

Sorry voor de late reply, ik heb soortgelijke problemen met een V10A en KPN doet niets. Als ik een V10 regel werkt dit dan out of the box (na een factory reset)?
Voor mij werkte dit out of the box en sindsdien geen problemen met zwakke of uitvallende wifi gehad.
Ook mijn provider wilde niet meewerken met andere router.

• Ben(V)
  • Laatst online: 00:13
Beetje raar verhaal.

Als de apparatuur die je provider levert geen connectie maakt dan zal die provider dat moeten oplossen, daar heb je voor betaald.
Lijkt me niet handig dat je zelf gaat knoeien.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• vdws
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-05 12:59
Ben(V) schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:37:
Beetje raar verhaal.

Als de apparatuur die je provider levert geen connectie maakt dan zal die provider dat moeten oplossen, daar heb je voor betaald.
Lijkt me niet handig dat je zelf gaat knoeien.
Helemaal mee eens, maar als je al diverse keren er niet doorheen komt via de service desk en voor de zoveelste keer Wifi wegvalt tijdens een belangrijke meeting dan ga je op zoek naar eigen oplossingen.

Standaard antwoord wat ik krijg: wanneer wifi uitvalt, neem contact op met de servicedesk dan gaan we dingen "meten". Maar op het moment dat het gebreurt heb ik daar geen tijd voor en reset (als in stekker eruit en erin) ik de experiabox maar weer.... Het is ook een lastig probleem want het zit in de Experiabox wifi setup in combinatie met mijn specifieke gebruik. Anders zou iedereen er last van hebben vermoed ik. Feit is wel toen ik nog een glashard en daarna telford router had, had ik deze problemen nooit.

• Ben(V)
  • Laatst online: 00:13
Tja je krijgt waar je voor betaalt, het heet niet voor niets Budget.

Overigens heeft dit allemaal zo te horen niets met wifi te maken.
Je heb connection maar kunt niet het internet op (zowel lan als wlan), dan ligt dat aan de provider kant en zelf oplossen is dan niet mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Ben(V) op 23-12-2021 11:57 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1