Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 21:55
Zojuist ook bij telefoon van m'n vriendin (xiaomi mi 9t pro) moeten fixen via de Google App update verwijder methode, dat was al voldoende. Het legen cache/data/updates van play services, web view en play store haalden niets uit.

Mijn eigen telefoon heeft geen problemen vooralsnog, maar die draait ook de Google beta app.

[ Voor 16% gewijzigd door flippiej op 22-06-2021 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanc69
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-06-2021
Ik had het probleem ook. Ik heb de app android system webview geüpdated en nu is het probleem op het eerste zicht opgelost. Terug te vinden in de play store bij mijn geïnstalleerde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-06 10:03
ik heb hier ook last van gehad. Schijnbaar met een update is dit kapot gegaan. Cache leeg gehaald en de app even uitgeschakeld en daarna weer in geschakeld. Alles werkte weer.

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:02
Hier juist alle updates gedaan en pop up is er niet meer. Ik heb dezelfde telefoon als mijn vrouw en ik heb er geen last van gehad,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Net weer terug bij Android, wilde de telefoon alweer bijna door het raam gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:39
Heb de app verwijderd en laatste update geïnstalleerd. Geen crash probleem meer maar de assistent werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-06 17:43
Ik heb eerst geprobeerd om de laatste update van de Google app te verwijderen, maar ik kon zo snel niet vinden hoe ik dat kan doen ..

Toen zag ik dat er een nieuwe update klaar stond voor de Google app, die heb ik maar geïnstalleerd en nu heb ik al 10 minuten geen melding meer gehad.

Blijft staan de vraag hoe ik van een android app de laatste update verwijder. Ik kan het niet vinden in de nieuwe Play store app.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:20
Net een update geinstalleerd vanuit de Google Play Store van 55MB voor de App Google
Lijkt het probleem te verhelpen op mijn A71

Bla Bla Bla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
nocalimero schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:16:
Ik heb eerst geprobeerd om de laatste update van de Google app te verwijderen, maar ik kon zo snel niet vinden hoe ik dat kan doen ..

Toen zag ik dat er een nieuwe update klaar stond voor de Google app, die heb ik maar geïnstalleerd en nu heb ik al 10 minuten geen melding meer gehad.

Blijft staan de vraag hoe ik van een android app de laatste update verwijder. Ik kan het niet vinden in de nieuwe Play store app.
Instellingen > Apps > [de app] > puntjes rechtsboven

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaans
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-03 16:27
Hier ook, Oneplus Nord / Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pband
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik heb de automatische update uitgezet van de google app en deze daarna verwijdert. Reboot gedaan en het was opgelost.

Uitgevoerd op 2 POCO f1's en beide werkte het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
dirkhaan schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 07:55:
Hebben meer gebruikers last van de Google App die steeds stopt na de laatste update ?
ja hier ook, je kan kiezen om google te 'stoppen' zodat je die irritante melding niet meer krijgt. Tot nu toe heeft dat geen consequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:39

Pierre

Van nature lui!

Dacht dat het al aan mij lag, mijn Android Car begon ook te flippen, OnePlus Nord, maar even die updates verwijderd en het werkt weer.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-05 21:13
Verwijderen was uiteindelijk bij mij niet nodig. Er leek een update beschikbaar, maar die was niet uit te voeren. Pas ergens na 8 uur was die daadwerkelijk beschikbaar. Na update en reboot was het eerst nog steeds kapot, maar na twee reboots deed alles het weer.

Xperia 5 II

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-06 11:43

YRH

Iemand toevallig een duidelijke handleiding/stappenplan die ik aan mijn opa kan geven om dit te fixen? Heb zelf een iPhone dus geen idee, maar mijn opa is in blinde paniek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25
YRH schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:28:
Iemand toevallig een duidelijke handleiding/stappenplan die ik aan mijn opa kan geven om dit te fixen? Heb zelf een iPhone dus geen idee, maar mijn opa is in blinde paniek.
Laat hem de telefoon gewoon een dag aan de kant leggen.

Google gaat dit echt wel remote oplossen.

* Rukapul heeft de Google app gewoon 'gestopt' nadat updaten en rebooten niet hielp. Zet hem binnenkort wel weer aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonfie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:04

bonfie

Het probleem is net even spontaan verdwenen als dat het gekomen is bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Laatst online: 19:25

Qu3st

Ik had er ook last van, ging naar Play Store en daar stond een update klaar. Die gedraaid, nu crasht het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Craven schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:04:
Hier op mijn oneplus 7t ook last van. Na een restart nog steeds last van. Daarna he. Ik de caches van Google en Google play services gecleared. Dat heeft het probleem bij mij opgelost.
Bij mij was herstart van mijn 7T Pro voldoende. Al deed ik dat eigenlijk voor de zekerheid, voordat ik de telefoon herstartte was het probleem al weg (nadat ik de wekker stopte voor vandaag eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
Ik heb dit overigens al enkele dagen, maar alleen als ik naar de newsfeed swipe (het meest linkse home screen).
Ik draad de Android 12 beta, dus ik had daar een beetje de oorzaak gelegd, en er dus ook niet zo veel aandacht aan besteed. Ik heb ook de beta van de Google app, dus daar had het ook aan kunnen liggen.

Wel een beetje jammer dat het dan dus blijkbaar al in de beta app zat, en ze dat niet opgemerkt hebben, en de update gepushed hebben naar iedereen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Laatst online: 19:25

Qu3st

Bij mij stond er een update klaar in Play Store, deze lijkt de boel te verhelpen?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:15

ewf

Bij mij begon het vandaag ook op mijn S7 maar whatsap web afsluiten en probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-06 23:11

PinusRigida

I put the p in pool.

Had het vanochtend ook, bleef constant terugkomen.

Het zal hier wellicht wel al gezegd zijn maar zie het momenteel niet zitten om alle 5 de pagina's van dit topic door te struinen dus met het risico om in herhaling te vallen:

Instellingen/apps/Google/3puntjes rechtsboven/updates verwijderen.

Dit werkte voor mij, melding niet meer ontvangen.
Vermoedelijk zal Google binnenkort wel een restorative update uitrollen met een fix.
Qu3st schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:33:
Bij mij stond er een update klaar in Play Store, deze lijkt de boel te verhelpen?....
Bij mij ook, maar de update bood geen soelaas, melding bleef aanhouden, heb gewoon alle updates gewist en dan was het opgelost.

[ Voor 27% gewijzigd door PinusRigida op 22-06-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
Update met fix is inmiddels idd gepusht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25
Rukapul schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:30:
[...]

Laat hem de telefoon gewoon een dag aan de kant leggen.

Google gaat dit echt wel remote oplossen.

* Rukapul heeft de Google app gewoon 'gestopt' nadat updaten en rebooten niet hielp. Zet hem binnenkort wel weer aan.
Nu ik zie wat deze app 'doet' laat ik 'm denk ik maar disabled :+ Met recht een van de meest zinloze apps lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob12424
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 23:31
Probleem is iedereen heeft het over update verwijderen maar de laatste update was gisteren en was voice recorder( die ik kan vinden op mijn pocophone F1) En die was gosteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:35
Kleine 20 minuten geleden de Google app geüpdatet, probleem lijkt verholpen te zijn, in ieder geval op een Oneplus Nord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:01
Hier ook. De updates verwijderd, daarna weer geüpdatet. Alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moondragon
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-10-2023
Mr Nielsson schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:04:
Ik heb de app zolang maar even uitgeschakeld.
Uitschakelen lukt niet bij de mobiel van mijn vrouw en zoon, het blijft doorgaan. Ik heb in instellingen - account en backup een backup-google gedaan en het probleem was weg. Was op een Galaxy S8 en S10.

Misschien helpt het of niet maar voorlopig geen popups.. zijn wel ontzettend irritant. Op mijn galaxy geen last maar ik gebruik ook geen google namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:34

Mx. Alba

hen/die/zij

Samsung Galaxy A40... Zelfde probleem vanmorgen. Ik heb uiteindelijk de Google app "uitgeschakeld" om van die irritante popups af te zijn.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-06 17:04
Vanochtend (rond 7:00uur) hetzelfde aan de hand op een oudere tablet met LineageOS 14.x / Android 7.1.2. Na de update van "Google-app" ging het mis. De updates verwijderd. Toen werkte het weer. Na het installeren van de update (88 mb) via de Playstore ging alles weer goed.

Op de Samsung A40 met Android 11 heeft de "Google-App" vanochtend om 4.11uur een update ontvangen. Tot nu toe geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 12:18
(jarig!)
Ik heb mijn telefoon OP 8T gereboot en daarna nergens meer last van gehad.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:13

Falcon10

Hit it i would !

Op mijn Xiaomi krijg ik het niet in orde.
Alle Google apps hun cashe gewist, google chrome manueel geupdate via de google app store.
Blijft de melding geven.

Waar moet je juist die google app uitschakelen ? Google is toch juist meerdere apps op je Android phone ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rpd
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-05 20:16

rpd

Falcon10 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:22:
Op mijn Xiaomi krijg ik het niet in orde.
Alle Google apps hun cashe gewist, google chrome manueel geupdate via de google app store.
Blijft de melding geven.

Waar moet je juist die google app uitschakelen ? Google is toch juist meerdere apps op je Android phone ?
Bij Android:
Instelingen
Apps
Google
Dan onderaan uitschakelen of rechtbovenaan bij drie bolletjes->updates verwijderen.

Hobby'en was geen hobby'en als alles altijd goed en makkelijk ging...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:57

AvK

Ready Set Go

rpd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:27:
[...]

Bij Android:
Instelingen
Apps
Google
Dan onderaan uitschakelen of rechtbovenaan bij drie bolletjes->updates verwijderen.
En dan opnieuw updaten. ;)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim1964
  • Laatst online: 22-06-2021
Op mijn S8 crasht ie. Op mijn A50 niet.
Vriendin heeft ook een S8, ook gecrasht
Uitgezet en geen last meer...

[ Voor 16% gewijzigd door pim1964 op 22-06-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur23
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-06 12:27
Ik had het sinds vanochtend ook, op een moto G6 plus. Ik heb mn cache gewist van de google diensten en toen was het probleem opgelost, voor nu in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 09:36

sjaool

Every life should have 9 cats

Bij mij werkte de app "verwijderen" en daarna weer installeren. Nu geen problemen meer.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-06 19:21
Op telefoon van mijn moeder gebeurde het ook. Na updaten van de app was het probleem verholpen.

Daarom staat op mijn telefoon het automatisch updaten van apps uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:05
Zidane007nl schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:45:
Op telefoon van mijn moeder gebeurde het ook. Na updaten van de app was het probleem verholpen.

Daarom staat op mijn telefoon het automatisch updaten van apps uit.
Jij checkt voor elke app of er iets mee aan de hand is?
Want wanneer je wel update, krijg je alsnog de laatste versie, toch?
Of update je nooit totdat iets niet meer werkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

neeecht schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:48:
[...]

Als je het handmatig doet, zie je welke updates er zijn en als dan een van die apps lastig doet, weet je meteen wat de oorzaak kan zijn. Zo had ik vanmorgen snel in de gaten dat die Google update de oorzaak was.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony81
  • Laatst online: 07-07-2021
Op mijn Huawei p30 geen crash melding maar slurpt de Google app de batterij leeg.
App uitgeschakeld en batterij liep weer als normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbt68
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 14:35
pushnoi schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:39:
Update met fix is inmiddels idd gepusht.
zie nog nergens definitieve melding of versie nr's die het bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-06 19:21
neeecht schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:48:
[...]

Ik kijk af en toe naar release notes (als die er zijn) en dan update ik alle apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kan deze storing ook voor een excessief dataverbruik van "google services framework" hebben gezorgd?
Dat heeft bij mijn moeder (die ook deze pop-ups kreeg) vandaag in een keer haar hele mobiele databundel er doorheen gejaagd (400MB waaronder 150MB buiten bundel à €22).

Als dat zo is, dan zou ik dat toch wel ergens willen gaan verhalen want dit is dan niet haar schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:03

Meneer iCy

swarma

Piet91 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:15:
Kan deze storing ook voor een excessief dataverbruik van "google services framework" hebben gezorgd?
Dat heeft bij mijn moeder (die ook deze pop-ups kreeg) vandaag in een keer haar hele mobiele databundel er doorheen gejaagd (400MB waaronder 150MB buiten bundel à €22).

Als dat zo is, dan zou ik dat toch wel ergens willen gaan verhalen want dit is dan niet haar schuld.
Het zou best kunnen, ik had als snel een workaround toegepast maar zie wel dat ik een Piek had in google services framework op dat moment. Normaal heb ik +- 600 a 700 kb in een uur, en in het genoemde uur had ik een piek van 7,3 mb (het issue heeft bij mij maar iets van 10 minuten geduurd en heb toen een workaround toegepast).

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Nielsson
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 08:37

Mr Nielsson

Born at a very young age.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBF4jcAFhScP-RkEappsp6uFd0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Vq1tE1IIvqSHmAUzk5PX8yB.jpg?f=fotoalbum_large

Die kuterror heeft me gewoon 600mb aan data gekost (terwijl mn wifi gewoon aanstond ook..)

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Nielsson op 24-06-2021 18:52 ]

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeremans
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-04 18:26
Ik ervaar hier nog steeds hinder van. 8)7 |:( Cache wissen helpt niet, updates verwijderen helpt niet, opnieuw inloggen werkt (dus) ook niet, telefoon opnieuw opstarten in recoverymode en daar de cache wissen helpt niet. Elke keer als ik dan weer naar de Google App ga om te willen inloggen krijg ik de melding: "Kan niet inloggen. Er is een probleem opgetreden bij de communicatie met de servers van Google. Probeer het later opnieuw"

Later opnieuw proberen helpt niet.

Weet iemand tips, trucs, etcetera? Want dit werkt niet zo natuurlijk.
Pagina: 1 2 Laatste