Hoge muren opwerpen toegang subfora nog wel van deze tijd?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.075 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik constateer dat ik tot veel subfora hier geen toegang tot heb, althans wel op te lezen maar niet te posten. Ergens had ik begrepen dat er een soort ballotage is, je bepaald aantal posts moet hebben en dat crew bekijkt of je dan wellicht toegang kunt krijgen.

Nu is dat voor een enkel forum niet erg maar het frustreert mij dat een groot deel van dit forum pas toegankelijk is na afzonderlijke keuring door de crew.

Is zoiets nog wel van deze tijd? Ik kan mij voorstellen dat het vooral nieuwe gebruikers afschrikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het grootste gedeelte van het forum (het tech-deel) is gewoon beschikbaar en kan je posten. Alleen bepaalde subforums in non-tech (General Chat e.d.) zijn niet zomaar beschikbaar, om te voorkomen dat eendagsvliegen er wat gaan dumpen.

Je kunt vrij snel toegang krijgen tot die forums door goed bij te dragen. Andere forums moet je inderdaad "verdienen".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Het heeft niks met 'van deze tijd' van doen. Er zijn nou eenmaal regels en voorwaarden waar je aan moet voldoen, je moest toch ook eerst lid worden voor je kon posten.

En verder wat @gambieter zegt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik ben zelf hier al heel lang lid maar ben benieuwd welke subfora je wel mag lezen maar niet mag posten? Is er ergens een lijst beschikbaar met de rechten/condities voor posten?

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 22-06-2021 06:59 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ramon schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 06:58:
Ik ben zelf hier al heel lang lid maar ben benieuwd welke subfora je wel mag lezen maar niet mag posten? Is er ergens een lijst beschikbaar met de rechten/condities voor posten?
Even uit mijn hoofd:
  • Tweakers Lounge (daar kom je alleen in met een minimum postcount)
  • Tweakers Huiskamer (minimum postcount + goedkeuring van een Adje)
  • Abonneeforum (spreekt voor zich)
  • Crew Forum (alleen voor crew)
  • Categorie 6 (Dat is echt voor de elite, ik kan met gepaste trots zeggen dat al een aantal van mijn topics en post zich in categorie 6 bevinden :Y )

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:27

4POX

Everybody is wired

ImNotnoa schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 07:08:
[...]

Even uit mijn hoofd:
  • Categorie 6 (Dat is echt voor de elite, ik kan met gepaste trots zeggen dat al een aantal van mijn topics en post zich in categorie 6 bevinden :Y )
Lijkt een leuk onderwerp voor de Tweakers podcast. Hierop dieper ingaan hoe mensen toegang krijgen tot bepaalde subfora. Was er in het verleden ook een verborgen fora met de naam Area 51?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
4POX schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 07:13:
[...]

Lijkt een leuk onderwerp voor de Tweakers podcast. Hierop dieper ingaan hoe mensen toegang krijgen tot bepaalde subfora. Was er in het verleden ook een verborgen fora met de naam Area 51?
Dat kan ik niet bevestigen noch ontkennen.
Waarschijnlijk was het gewoon een weerballon die licht reflecteerde op moerasgassen.

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

4POX schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 07:13:
[...]

Nou ja, zo moeilijk is dat niet. Je moet je een beetje normaal gedragen op het forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 18:15
prodesk schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 01:35:
Is zoiets nog wel van deze tijd? Ik kan mij voorstellen dat het vooral nieuwe gebruikers afschrikt.
In een tijd van makkelijke manipulatie en trollenlegers op social media lijkt het me meer van deze tijd dan ooit.

Allerlei makkelijke vormen van misbruik worden alleen al hierdoor een stuk lastiger, terwijl voor degenen die hier in eerste instantie komen voor een onderwerp dat te maken heeft met techniek, de eis van een paar maanden lidmaatschap en wat zinnige posts plaatsen overkomelijk zou moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 18:15
ImNotnoa schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 07:14:
Dat kan ik niet bevestigen noch ontkennen.
Waarschijnlijk was het gewoon een weerballon die licht reflecteerde op moerasgassen.
Je hebt er zeker geen actieve herinnering aan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinmi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik snap de regels heel goed, maar soms vind ik het wel erg jammer dat je een bepaald aantal posts moet hebben voor toegang tot...Kom nu een kleine 9 jaar hier en post gewoon niet zo veel, en om nu overal maar lukraak te posten voor dat gewenste aantal, is natuurlijk niet de zin van de zaak :+.

Waar ik wel een beetje van baal is dat sommige topics na een tijdje verplaatst worden naar een voor mij niet toegankelijke plek, terwijl ik het topic wel interessant vind en ook volg.

From DEC to Dragon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
[/list]
De prullenbak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Dinmi schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:41:
Ik snap de regels heel goed, maar soms vind ik het wel erg jammer dat je een bepaald aantal posts moet hebben voor toegang tot...Kom nu een kleine 9 jaar hier en post gewoon niet zo veel, en om nu overal maar lukraak te posten voor dat gewenste aantal, is natuurlijk niet de zin van de zaak :+.

Waar ik wel een beetje van baal is dat sommige topics na een tijdje verplaatst worden naar een voor mij niet toegankelijke plek, terwijl ik het topic wel interessant vind en ook volg.
Mee eens. Er kunnen wel meer criteria aan worden gehangen. Ik ben behouden met posten. Moeten ik dan mijn postcount uitbreiden met offtopic, reageren op zaken waar ik niks van af weet of herhalen wat al 5 maal gezegd is? Zodat ik ook een keer iets over covid mag posten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:13

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
[...]

Even uit mijn hoofd:
Nee, dat zijn de besloten fora. De fora de wel gelezen kunnen worden maar waar je niet kunt reageren (zonder toegang tot Tweakers Lounge) zijn Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij en Themaforum: Coronavirus. Die blokkade is er omdat juist gebruikers in politieke discussies heel erg fanatiek kunnen zijn en het op deze manier niet mogelijk is om met een kloonaccount na een ban direct door te gaan.

Overigens staan alle crewfora in categorie 6 (Area 51), waarbij ongewenste reacties nogal eens naar TrashCan worden verplaatst, terwijl de discussies van de crew in Crew Algemeen en meer specifieke crewfora plaatsvinden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
En de award voor de meest dramatische TT en TS gaan naar....

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Wat ik me afvraag is waarom het niet meer van deze tijd is. Is er iets veranderd waardoor het vroeger wel acceptabel was en nu niet?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:19

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

[...]
  • [...]
  • [...]
Ho eens... abonneeforum? Ik ben abonnee, maar die is niet bij mij bekend. Waar vind ik dat forum?

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Ho eens... abonneeforum? Ik ben abonnee, maar die is niet bij mij bekend. Waar vind ik dat forum?
Hier: Abonneeforum

Verder is dit heel erg van deze tijd. Zoals al aangegeven heeft iedereen toegang tot het overgrote deel van het forum, maar een klein deel dus niet standaard. Dat is ook het deel waar het meeste gedoe is en we het meeste werk hebben qua moderatie. Een drempeltje opwerpen is wel zo prettig. Vanuit eigen ervaring lijkt het erop dat een deel van de mensen het steeds normaler vindt om zich als een idioot te gedragen online. Een filtertje om te voorkomen dat iedereen de general chat-fora binnensluipt is daarom, wat mij betreft, heel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

[...]

Die is alleen beschikbaar voor Hero en Elite abonnees, zoals ook op https://tweakers.net/info/abonnementen/ staat.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:28
[...]

Volgens mij moet die onder het kopje "General Chat - Geregistreerde gebruikers staan"

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Laat dit alsjeblieft zo. De wildgroei aan non-tech zaken door nieuwe members is al om te janken. Het lijkt hier inmiddels wel een hypotheek / financieel / recht / arbeid adviesbureau voor iedereen die www.google.nl kan intypen :/ Met het wegvallen van het Viva forum houdt ik mijn hart vast :X

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De redenen waarom er bepaalde procedures en drempels zijn, zijn inmiddels gegeven, o.a. door collega RoD hier: RoD in "Hoge muren opwerpen toegang subfora nog wel van deze tijd?"

Gezien ik weinig discussiewaarde zie doe ik dit topic dicht.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.