Ik woon op dit moment in Engeland en wil een OLED TV kopen. Stel dat ik over een tijdje weer naar Nederland verhuis en deze TV dan mee wil nemen, hoe veilig is het om het langdurig met een adapter in Nederland te gebruiken? Een stofzuiger o.i.d. heb ik geen problemen mee, die trek je na een tijdje weer uit het stopcontact, maar een TV laat je er constant in en ik vraag me af of dat verstandig is.
Dat zijn gewoon passieve adapters, voltage is immers hetzelfde. Kan geen kwaad dus. Hooguit als je een cheapass adaptertje koopt 
Als de TV een vervangbaar snoer heeft dan is het nog eenvoudiger, gewoon een nieuw snoer kopen.
Indien een niet-vervangbaar snoer dan kun je natuurlijk altijd de stekker zelf vervangen maar let op met je garantie, want die zal dan wel vervallen.
Als de TV een vervangbaar snoer heeft dan is het nog eenvoudiger, gewoon een nieuw snoer kopen.
Indien een niet-vervangbaar snoer dan kun je natuurlijk altijd de stekker zelf vervangen maar let op met je garantie, want die zal dan wel vervallen.
[ Voor 51% gewijzigd door Wildfire op 22-06-2021 01:08 ]
De spanning die ergens op staat is niet zo boeiend, daarvan vliegt niks in de fik. De stroom die er doorheen gaat is veel belangrijker. Aangezien het om een OLED tv gaat zal dat ook meevallen. In standby helemaal: I= P/U --> 1/230 = 4,3 mA. Dat levert geen warmte op waarvan iets in de fik gaat.
Uhm, jawel.sypie schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 06:50:
De spanning die ergens op staat is niet zo boeiend, daarvan vliegt niks in de fik. De stroom die er doorheen gaat is veel belangrijker. Aangezien het om een OLED tv gaat zal dat ook meevallen. In standby helemaal: I= P/U --> 1/230 = 4,3 mA. Dat levert geen warmte op waarvan iets in de fik gaat.
Als jij 230VAC zet op een 19VDC laptop oid, heb je een probleem. (Of zelfs 19V op iets van 12V)
Stopcontacten in Nederland en Engeland hebben wel beide 230VAC, dus zal het allemaal meevallen.
---
Wat betreft stroom/amperage, zit je ook verkeerd.
Je kunt prima een voeding nemen die meer ampères kan leveren. Een apparaat gebruikt enkel wat hij nodig heeft.
Als je een voeding met minder ampères hebt, kan het zijn dat hij gewoon niet werkt.
Het enige belangrijke verschil tussen WCD's in de UK versus NL is eigenlijk de vormfactor van de gebruikte steker.
https://www.leadsdirect.c...age-and-european-voltage/
The voltage used throughout Europe (including the UK) has been harmonised since January 2003 at a nominal 230v 50 Hz (formerly 240V in UK, 220V in the rest of Europe) but this does not mean there has been a real change in the supply.
https://www.power-plugs-sockets.com/england/

En hier in NL:

Zo moeilijk was dat toch niet?
https://www.leadsdirect.c...age-and-european-voltage/
The voltage used throughout Europe (including the UK) has been harmonised since January 2003 at a nominal 230v 50 Hz (formerly 240V in UK, 220V in the rest of Europe) but this does not mean there has been a real change in the supply.
https://www.power-plugs-sockets.com/england/

En hier in NL:

Zo moeilijk was dat toch niet?
Ik denk dat de topicstarter in dit verhaal ook een stekker verloop adapter bedoeld, van Engels naar EU stekker. Een adapter is niets anders dan een doorlus dus kan je gewoon laten zitten.
Voor de TV is dat geen probleem. Ook al zou ik voor hetzelfde geld gewoon een andere kabel voor de TV halen.
Juist voor de stofzuiger zou ik mij zorgen maken. Dit is een apparaat met een erg hoog vermogen. Dit door een extra overgang routen die ook nog wel eens onder mechanische spanning staat zou ik dan niet doen.
Juist voor de stofzuiger zou ik mij zorgen maken. Dit is een apparaat met een erg hoog vermogen. Dit door een extra overgang routen die ook nog wel eens onder mechanische spanning staat zou ik dan niet doen.
Dat bedoel ik inderdaad, had wat duidelijker moeten zijn. Gewoon zo'n ding dus:memphis schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:42:
Ik denk dat de topicstarter in dit verhaal ook een stekker verloop adapter bedoeld, van Engels naar EU stekker. Een adapter is niets anders dan een doorlus dus kan je gewoon laten zitten.

Ik heb hier een ventilator die ik d.m.v. zo een adapter aangesloten heb. Werkt al 10 jaar probleemloos. Dus ja, het kan.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Als je gaat verhuizen en dan permanent die apparaten gaat gebruiken, hoeveel moeite is het dan om er even een ander stekkertje op te drukken? (als het apparaat geen verwisselbare kabel heeft, wat de meeste TVs toch wel hebben tegenwoordig).
Ja, dat is idd geen probleem al zal gewoon een nieuwe apparaat snoer kopen wellicht zelfs goedkoper zijn.Spacejockey schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:05:
[...]
Dat bedoel ik inderdaad, had wat duidelijker moeten zijn. Gewoon zo'n ding dus:
[Afbeelding]
Dan krijg je een stroom die gaat lopen, dat levert problemen op. Passief ergens spanning op zetten levert geen problemen op. (en ja, soms moet je daar even over nadenken)Accretion schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 07:32:
[...]
Als jij 230VAC zet op een 19VDC laptop oid, heb je een probleem. (Of zelfs 19V op iets van 12V)
Juist die stofzuiger zie ik als een groter probleem vanwege het grotere vermogen. Stekker eraf knippen en een euro stekker monteren is de beste oplossing. Maar gezien de vraag hier weet ik niet of dat het juiste advies is....
van een stofzuiger de stekker vervangen lijkt me juist héél onverstandig, gezien de manier waarop deze over het algemeen gebruikt wordt.Tadango schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:26:
Juist die stofzuiger zie ik als een groter probleem vanwege het grotere vermogen. Stekker eraf knippen en een euro stekker monteren is de beste oplossing. Maar gezien de vraag hier weet ik niet of dat het juiste advies is....
Bovendien, zo belachelijk veel stroom trekt een stofzuiger ook weer niet hoor. Een moderne stofzuiger doet 500W of zo, een wat oudere misschien max 1000 op de hoogste stand.
offtopic:
Hoewel in de UK moderne stofzuigers misschien weer nodeloos meer stroom gaan verbruiken nu ze uit de EU zijn gestapt...
Hoewel in de UK moderne stofzuigers misschien weer nodeloos meer stroom gaan verbruiken nu ze uit de EU zijn gestapt...

Geen idee wat jij dan hebt, maar de onze staat toch echt 2100W op.mcDavid schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:48:
[...]
van een stofzuiger de stekker vervangen lijkt me juist héél onverstandig, gezien de manier waarop deze over het algemeen gebruikt wordt.
Bovendien, zo belachelijk veel stroom trekt een stofzuiger ook weer niet hoor. Een moderne stofzuiger doet 500W of zo, een wat oudere misschien max 1000 op de hoogste stand.
offtopic:
Die mogen blijkbaar sinds 2017 niet meer verkocht in de EU. 900W is nu het maximum. Daarboven wordt het ook eerder een straalkachel.Tadango schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:49:
[...]
Geen idee wat jij dan hebt, maar de onze staat toch echt 2100W op.
[ Voor 10% gewijzigd door AlphaRomeo op 23-06-2021 03:40 ]
@Spacejockey Heeft de TV welke je van plan bent te gaan kopen niet gewoon een C7 aansluiting waar je een kabel van 'x; meter naar een WCD in kunt steken?
TV`'s met randaarde of andere fratsen,,, Vindt ze maar eens
TV`'s met randaarde of andere fratsen,,, Vindt ze maar eens
[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 23-06-2021 03:58 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Pagina: 1