Na veel uitzoekwerk en verschillende offertes opgevraagd te hebben komen we er toch niet helemaal uit. De meeste leveranciers offereren eigenlijk alleen 12 panelen op de voorzijde van het huis (West Noord West, -101 Azimut volgens SunnywebDesign). Terwijl een oplossing met voor en achterzijde mij ook een goede optie lijkt, immers gebruiken we dan ook de (iets meer) zuid orientatie.
Dan eerst maar een paar foto's.
Voorzijde huis (West Noord West)
:strip_exif()/f/image/1I7AoA0qHsWTlRO3TyOkWl1u.jpg?f=fotoalbum_large)
Achterzijde Huis (Oost Zuid Oost)
:strip_exif()/f/image/nOPUcNnn8t5EEzyQFY1gt6oD.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat hebben we zelf bedacht:
/f/image/aOc3IUq6SrfLpT2FY7Y0UxYC.png?f=fotoalbum_large)
Dit is op basis van:
14x Q Cells Q.Peak Duo G9 - 330WP Full Black
Montagemateriaal en volledig uitgevoerde montage door solar bouwmarkt
~ 4.000 ex btw
Onderbouwing van de keuzes:
Laatste jaar, inclusief thuiswerken en koken op inductie, 2.300kwh
Netaansluiting
3x 25A
Ik ben vooral niet zeker van de achterzijde in combinatie met de omvormer. Met slechts 5 panelen op de achterzijde, gaat dit werken of gaat dit leiden tot de herrie 's ochtends in de relais van de omvormer en moeten we zoeken naar een andere oplossing met micro omvormers. De minimale input voor de SMA is 100V - 125V opstart, de panelen doen minimaal 30v als ik het goed heb gezien.
Qua prijs zit dit wel in de range die we in gedachten hadden, maar mocht er geen andere mogelijkheid zijn kunnen we natuurlijk altijd spreiden (nu een deel kopen en een andere deel later).
Alle input is welkom, zien inmiddels door de bomen het bos niet meer
Dan eerst maar een paar foto's.
Voorzijde huis (West Noord West)
:strip_exif()/f/image/1I7AoA0qHsWTlRO3TyOkWl1u.jpg?f=fotoalbum_large)
Achterzijde Huis (Oost Zuid Oost)
:strip_exif()/f/image/nOPUcNnn8t5EEzyQFY1gt6oD.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat hebben we zelf bedacht:
/f/image/aOc3IUq6SrfLpT2FY7Y0UxYC.png?f=fotoalbum_large)
Dit is op basis van:
14x Q Cells Q.Peak Duo G9 - 330WP Full Black
- * 9 keer West
- * 5 keer Oost
Montagemateriaal en volledig uitgevoerde montage door solar bouwmarkt
~ 4.000 ex btw
Onderbouwing van de keuzes:
- Qcells - Op basis van verschillende test kwamen deze als goed naar boven en een mooie prijs per kwh
- SMA - bevriende electricien kon slechts 2 omvormers aanraden, ofwel micro omvormers van Enphase had zijn sterke voorkeur, of een SMA als degelijk merk.
Laatste jaar, inclusief thuiswerken en koken op inductie, 2.300kwh
Netaansluiting
3x 25A
Ik ben vooral niet zeker van de achterzijde in combinatie met de omvormer. Met slechts 5 panelen op de achterzijde, gaat dit werken of gaat dit leiden tot de herrie 's ochtends in de relais van de omvormer en moeten we zoeken naar een andere oplossing met micro omvormers. De minimale input voor de SMA is 100V - 125V opstart, de panelen doen minimaal 30v als ik het goed heb gezien.
Qua prijs zit dit wel in de range die we in gedachten hadden, maar mocht er geen andere mogelijkheid zijn kunnen we natuurlijk altijd spreiden (nu een deel kopen en een andere deel later).
Alle input is welkom, zien inmiddels door de bomen het bos niet meer
:fill(white):strip_exif()/f/image/RutINRXJ1Z258YO5YQ61RyMm.png?f=user_large)