Snow_King schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:53:
Ik reageer op jullie 3 posts te samen met één post.
Ik ben werkgever, dat voorop.
Te veel heb ik gezien (jonge) medewerkers op Vrijdag 'ziek' waren. Na langer onderzoeken en doorvragen kwamen we er achter dat de kroeg en het bier op de Donderdag avond de oorzaak waren,
Ook bleef een medewerker zich maar ziek melden. Uiteindelijke verhaal was dat hij slecht geslapen had en dan liever in bed bleef dan naar het werk kwam.
Werkgevers worden maar al te graag afgeschilderd als de boeman en graaiers, maar andersom kunnen veel werknemers er ook wat van.
Dit is en blijft altijd een balans zoeken waar je altijd een bepaalde middenweg moet vinden.
Tsja, daar hebben je collega werkgevers deels voor gezorgd. Ik had een zware griep te pakken toen mijn oma overleed. Ik moest mij eerst beter melden, dan verlof aanvragen voor de uitvaart en als ik nog niet goed genoeg was, mij daarna weer ziek melden... Met wederom 2 ziektewachtdagen en 70% betaling over de rest van het toch al niet zo fantastische salaris en de aankondiging dat ik de dag van de uitvaart controle zou krijgen als ik ziek bleef.
Contract was aflopend en heb ik niet verlengd. Ballentoko. Zaten wel meer hufterige dingen bij die WG. Detavast, maar hadden de ADV dagen die je bij de opdrachtgever op zou bouwen alvast in mijn maandsalaris verwerkt.
Bij een vriend ook gezien. Die lag in het ziekenhuis en kreeg vervolgens op zijn klote dat hij niet bij de arbo arts langs was gekomen toen die hem had opgeroepen, waarna er werd gedreigd met salarissancties... Die vent lag in het fucking ziekenhuis, dat was bekend bij zijn WG.
De pest met dit soort regelingen is dat het eigenlijk altijd de verkeerde treft. Die vent die zich 10x per jaar ziek meldt, meldt zich bij verlies van een vakantiedag een dag extra ziek. Die vrouw die al 7 jaar werkt zonder ziek te zijn en toevallig 2x echt ziek is, betaalt het gelag omdat zij wel een dag extra kwijt is.
Bij mijn huidige WG werd, toen ik mijn voet brak, meegedacht. Daar was ik 50% ziek, maar heb denk ik 98% gewerkt, omdat ik door een collega opgehaald werd. Daardoor hoefde ik niet in het OV te zitten. Sterker nog, we waren zelfs vroeger op het werk dan ik normaal zou zijn.
[
Voor 6% gewijzigd door
Pizza_Boom op 22-06-2021 11:03
]