[Ubiquiti] Internal STUN server melding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenfehrmann
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-12-2023
Goedenavond, ik krijg steeds deze melding: This device is not able to connect to the internal STUN server on your Controller. Please check if the device is able to reach the STUN server on port 3478.

geen idee wat ik moet doen. Een fresh van mijn controller zorgde ervoor dat al mijn AP disconnected waren voor langere tijd. Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen idee. Wat voor device en wat voor server zou dat moeten zijn dan? Ubiquiti is het alvast niet. Wat dan wel, geen idee.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Karige startpost, ik neem aan dat je het over Unifi hebt?
Heb je een fysieke controller, virtueel of een cloud hosted?
Zit er ergens een firewall tussen?

[ Voor 13% gewijzigd door g1n0 op 21-06-2021 21:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:28
@koenfehrmann Staat poort 3478 UDP wel open in de firewall op het device waar de controller draait? Via wat voor configuratie heb je de controller draaien? (CK, Linux, Windows, VPS, Docker?)

Lees anders ook even deze help pagina m.b.t welke porten je nodig hebt.
UniFi - Ports Used

Deze pagina is ook handig om de werking te begrijpen: UniFi - Troubleshooting STUN Communication Errors
The Eagle schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:42:
Geen idee. Wat voor device en wat voor server zou dat moeten zijn dan? Ubiquiti is het alvast niet. Wat dan wel, geen idee.
Waarom zou het geen ubnt zijn? Die maakt juist gebruikt van de STUN op poort op UDP 3478 en is best belangrijk voor de werking richting de controller. Ik weet dat TS het niet genoemd heeft maar het wijst er wel op i.i.g

[ Voor 70% gewijzigd door HKLM_ op 21-06-2021 22:04 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?
- Wat voor apparatuur gebruik je allemaal?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:47

loewie1984

music addict! pizza monster!!

@koenfehrmann Dit heeft te maken met het feit dat in je connected devices (AP) een ander IP adres staat dan je controller nu heeft. Dit heb ik ook een keer gehad.

Met SSH heb ik toen een inform gedaan op elk apparaat wat het probleem heeft opgelost.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-06 09:58
loewie1984 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:22:
@koenfehrmann Dit heeft te maken met het feit dat in je connected devices (AP) een ander IP adres staat dan je controller nu heeft. Dit heb ik ook een keer gehad.

Met SSH heb ik toen een inform gedaan op elk apparaat wat het probleem heeft opgelost.
Dat is niet helemaal waar.

Als je in je controller en log zie dat STUN niet bereikt kan worden betekend dat je device over UDP Port 3478 de controller niet kan bereiken.

Dat kan te maken hebben dat controller en device niet op het zelfde netwerk leven en een firewall tussen staat. Of TS heeft VLAN s aangemaakt en verkeer tussen de vlans geblokkeerd. Waar de controller in een ander subnet leeft dan device en ook hier weer FW die open gezet moet worden.

Als je in de controller unifi Controller IP opgeeft activeer je dhcp rule 43. Die je device begeleid naar de controller als dat IP niet klopt en je device is nog niet gekoppeld kan je device nooit zelf zich aanmelden voor adoption. Anders zoekt je device naar http://unifi:8080 op je netwerk.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:28
To_Tall schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 23:00:
[...]

Als je in de controller unifi Controller IP opgeeft activeer je dhcp rule 43. Die je device begeleid naar de controller als dat IP niet klopt en je device is nog niet gekoppeld kan je device nooit zelf zich aanmelden voor adoption. Anders zoekt je device naar http://unifi:8080 op je netwerk.
Dit werkt alleen als je ook de DHCP gebruikt van Ubiquiti . Als TS geen USG,UDM,UDM-P heeft dan werkt heel die functie niet een random router weet immers niet dat hij icm DHCP optie 43 moet gebuiken tenzij je het hem zelf vertelt in zijn firmware.

Cloud ☁️

Pagina: 1