Wat houdt de iPad reserverkopie in?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 09:50
De iPad van mijn dochter is stuk. Ik wil haar nu graag mijn iPad voor de laatste weken huiswerkbegeleiding geven.
Ik dacht een reservekopie te maken, dan iPad wissen, dochtertje inloggen met haar apple-id en de schoolapps installeren.
Voor de vakantie weer wissen en reservekopie terugzetten

Het maken van een reservekopie op mijn laptop is gelukt, maar wat bevat die kopie?

- geinstalleerde apps?
- accounts incl. wachtwoorden?
- Wifi accounts?

Ik heb voorzichtig een herstel geprobeerd maar krijg de melding dat alleen contactgegevens, agenda's, notities en instellingen. Vind ik wat karig.

iPad draait iPados 14.6, is up to date en laptop draait uptodate win10. Laatste versie itunes.

Ik heb veel gezocht wat die kopie inhoud maar vind niet de juiste info.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik kon na dode iPad vrij goed weer verder. Of de data van net die ene applicatie die voor jou belangrijk is meekomt, kan je alleen zeker weten door te testen op een ander apparaat..

De kennis dat app X en Y is geïnstalleerd: ja zeker. De app zelf wordt niet gebackupt, je krijgt de nieuwste versie uit de app store geïnstalleerd na een restore. Bijv. MFA codes uit een authenticator app komen (waarschijnlijk) niet over.

Accounts / wachtwoorden misschien, hangt er van af waar/hoe opgeslagen.

Maar goed, ik meen het als ik zeg dat je pas zeker weer als je hebt getest (op een andere iPad).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ik maak mijn backups met 3u tools, oa voor mijn Iphone, maar kan ook voor IPad.
https://www.3u.com/tutori...76/3utools_backup_restore
Heb al meermalen zo mijn Iphone opgeschoond.
En met deze tools kun je veel meer mappen op de Iphone zien dan anders op mijn PC met of zonder Itunes.
3u gebruikt wel de drivers van Itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Japiooo schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:48:
De iPad van mijn dochter is stuk. Ik wil haar nu graag mijn iPad voor de laatste weken huiswerkbegeleiding geven.
Ik dacht een reservekopie te maken, dan iPad wissen, dochtertje inloggen met haar apple-id en de schoolapps installeren.
Voor de vakantie weer wissen en reservekopie terugzetten

Het maken van een reservekopie op mijn laptop is gelukt, maar wat bevat die kopie?

- geinstalleerde apps?
- accounts incl. wachtwoorden?
- Wifi accounts?

Ik heb voorzichtig een herstel geprobeerd maar krijg de melding dat alleen contactgegevens, agenda's, notities en instellingen. Vind ik wat karig.

iPad draait iPados 14.6, is up to date en laptop draait uptodate win10. Laatste versie itunes.

Ik heb veel gezocht wat die kopie inhoud maar vind niet de juiste info.
Dat ligt eraan wat je hebt aangevinkt om mee te doen voor reservekopie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiooo
Hackus schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:21:
[...]

Dat ligt eraan wat je hebt aangevinkt om mee te doen voor reservekopie.
Dat is een goeie; waar kan ik dat zien? Als ik klik op "reservekopie maken" draait het meteen.
Waar kan ik die keuzes maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Japiooo schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:41:
[...]

Dat is een goeie; waar kan ik dat zien? Als ik klik op "reservekopie maken" draait het meteen.
Waar kan ik die keuzes maken?
Lees hier oa eens https://support.apple.com/nl-be/HT204136

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 15:36
Wachtwoorden gaan alleen mee als je een encrypted backup maakt

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japiooo
Uiteindelijk is het me niet gelukt. De iPad is gelukkig snel gerepareerd.
Ze is over 😅
Pagina: 1