Fibaro switch + bedrade bewegingssensor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert-R
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-04 15:46
Ik wil een bewegingssensor koppelen aan een Fibaro switch (FGS-213 of FGS-223 ), zodanig dat ik in Home Assistant kan bepalen of de lamp wel of niet wordt ingeschakeld bij beweging. Dit scenario staat hier keurig beschreven, maar helaas zonder antwoord. Weet iemand hier of dit mogelijk is? Zo ja, hoe?

Beste antwoord (via Bert-R op 22-06-2021 09:03)

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:22

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Volgens mij niet direct (maar ben geen Fibaro expert). Wat ik zo zie kan de FGS-2x3 niet zo worden ingesteld dat hij de inputs negeert. Tenzij je misschien een scene activeert. Maar dan zet de melder de lamp niet meer direct aan denk ik.

Maar als je doel is om alleen te bepalen of de sensor de lamp aan mag doen zou je de module juist voor de melder kunnen plaatsen. Maar dan kan je de lamp zelf niet aan doen vanuit HA.

Andere optie die ik kan bedenken is dat je een dubbele Fibaro pakt. Eén uitgang voor de lamp, de ander voor de sensor voeding.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:22

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Volgens mij niet direct (maar ben geen Fibaro expert). Wat ik zo zie kan de FGS-2x3 niet zo worden ingesteld dat hij de inputs negeert. Tenzij je misschien een scene activeert. Maar dan zet de melder de lamp niet meer direct aan denk ik.

Maar als je doel is om alleen te bepalen of de sensor de lamp aan mag doen zou je de module juist voor de melder kunnen plaatsen. Maar dan kan je de lamp zelf niet aan doen vanuit HA.

Andere optie die ik kan bedenken is dat je een dubbele Fibaro pakt. Eén uitgang voor de lamp, de ander voor de sensor voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert-R
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-04 15:46
Een scene activeren is wellicht een optie, want de melder hoeft de lamp nooit aan te zetten. Dat kan de HA doen.

De andere suggestie (dubbele Fibaro) is ook een goed idee, vooral omdat de dubbele ongeveer hetzelfde kost als de enkele.