Hallo allemaal!
In het verleden hier ook al eens om een advies gevraagd en nu wil ik definitief de knoop doorhakken met het aanschaffen van een nieuw systeem:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met het nieuwe systeem "live" grafische-video bewerkingen uitsturen via software-tooling. Daarnaast zal de PC 90% in sleepmodes staan en 10% per week gebruikt worden. (PC moet extern benaderbaar zijn). Dit zal voor de performance niet veel van doen zijn maar ik noem het toch maar even. Verder zal het systeem niet aangepast worden of gewijzigd worden en is de verwachting dat de pc minstens 10 jaar moet gaan uitzitten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs: 700 euro, less is better :-)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zijn geen componenten die wij meenemen. Ik kan 2e hands een Geforce GTX 1070 krijgen. Dus een videokaart hoeft niet uitgezocht te worden.
Daarnaast gaan we gebruik maken van een BlackMagicDesign DeckLink Duo 2.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens de minimale requirements (afkomstig van een externe site heb ik ten minste het volgende nodig:
Intel i7 or i9 processor (or equivalent AMD processor) or better; 16 GB of RAM, a dedicated GPU with 4GB of VRAM. Echter is i9 over te top. en i7 nice to have. Ik denk eerlijk gezegd dat een I5 ook voldoende is. Datgene wat zij specificeren is wanneer je het maximale uit hun software pakket wil halen.
Dus kort samengevat:
Processor: I5 of I7
Memory: 16 GB
Opslag: 1TB
PCI slots: minimaal 2 (videokaart en BlackMagicDesign DeckLink Duo 2)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen voorkeur voor merk. Somehow wel naar Intel, maar dat is puur omdat ik nagenoeg geen ervaring heb met AMD Ryzen. Tenzij jullie me daarin kan overtuigen om zoiets wel te overwegen?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
We maken gebruik van een 19" Kast, zijn er dedicated behuizingen die je in een 19" kast kan plaatsen? Of mag je een PC zomaar op zijn kant kantelen? Wat is hierin raadzaam?
Ga je overklokken?
In theorie niet.
Wat verwacht je van ons?
Graag ben ik naar zoek naar advies, do's en don'ts. Wat de mogelijkheden zijn of juist mogelijke problematieken die ik tegen zou komen. Maar bovenal een mooie goede en eerlijke aankoopadvies. Het is niet voor mij maar voor een non-profit organisatie. Dus ik moet daarom wel op mijn centjes letten.
Ik had al wel een lijst gemaakt wat potentie heeft, maar geen idee of ik hier daadwerkelijk mee uit de voeten zal komen.
Lijstje 1:
Lijstje 2:
Bedankt alvast voor alle hulp!
In het verleden hier ook al eens om een advies gevraagd en nu wil ik definitief de knoop doorhakken met het aanschaffen van een nieuw systeem:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met het nieuwe systeem "live" grafische-video bewerkingen uitsturen via software-tooling. Daarnaast zal de PC 90% in sleepmodes staan en 10% per week gebruikt worden. (PC moet extern benaderbaar zijn). Dit zal voor de performance niet veel van doen zijn maar ik noem het toch maar even. Verder zal het systeem niet aangepast worden of gewijzigd worden en is de verwachting dat de pc minstens 10 jaar moet gaan uitzitten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs: 700 euro, less is better :-)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zijn geen componenten die wij meenemen. Ik kan 2e hands een Geforce GTX 1070 krijgen. Dus een videokaart hoeft niet uitgezocht te worden.
Daarnaast gaan we gebruik maken van een BlackMagicDesign DeckLink Duo 2.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens de minimale requirements (afkomstig van een externe site heb ik ten minste het volgende nodig:
Intel i7 or i9 processor (or equivalent AMD processor) or better; 16 GB of RAM, a dedicated GPU with 4GB of VRAM. Echter is i9 over te top. en i7 nice to have. Ik denk eerlijk gezegd dat een I5 ook voldoende is. Datgene wat zij specificeren is wanneer je het maximale uit hun software pakket wil halen.
Dus kort samengevat:
Processor: I5 of I7
Memory: 16 GB
Opslag: 1TB
PCI slots: minimaal 2 (videokaart en BlackMagicDesign DeckLink Duo 2)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen voorkeur voor merk. Somehow wel naar Intel, maar dat is puur omdat ik nagenoeg geen ervaring heb met AMD Ryzen. Tenzij jullie me daarin kan overtuigen om zoiets wel te overwegen?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
We maken gebruik van een 19" Kast, zijn er dedicated behuizingen die je in een 19" kast kan plaatsen? Of mag je een PC zomaar op zijn kant kantelen? Wat is hierin raadzaam?
Ga je overklokken?
In theorie niet.
Wat verwacht je van ons?
Graag ben ik naar zoek naar advies, do's en don'ts. Wat de mogelijkheden zijn of juist mogelijke problematieken die ik tegen zou komen. Maar bovenal een mooie goede en eerlijke aankoopadvies. Het is niet voor mij maar voor een non-profit organisatie. Dus ik moet daarom wel op mijn centjes letten.
Ik had al wel een lijst gemaakt wat potentie heeft, maar geen idee of ik hier daadwerkelijk mee uit de voeten zal komen.
Lijstje 1:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Moederborden | Asus Prime B460M-A | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 49,61 | € 49,61 |
| 1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX426C16FB3K2/16 | € 88,64 | € 88,64 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 450W V2 | € 51,99 | € 51,99 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 99,90 | € 99,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 554,04 | ||
Lijstje 2:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-10400F Boxed | € 154,30 | € 154,30 |
| 1 | Moederborden | ASRock B460M Pro4 | € 86,- | € 86,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 29,90 | € 29,90 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16 | € 84,93 | € 84,93 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M | € 69,35 | € 69,35 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 99,90 | € 99,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 599,28 | ||
Bedankt alvast voor alle hulp!